عشــــــــــــق شکستـــــــــــــه
درد ودل عاشقانه


ماسک برای مو

ماسك تقويتي با جعفري براي سلامت موهاي شما:آن‌چه لازم داريد:- 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون - 2 قاشق غذاخوري جعفري خردشده

جعفري خردشده و روغن زيتون را در مخلوط ‌‌كن ريخته و خوب مخلوط كنيد. تركيب را به ريشه موهاي‌تان بماليد و كمي ماساژ دهيد. سپس موهاي‌تان را به مدت يك ساعت با حوله گرمي بپوشانيد. بعد از اين مدت موهاي‌تان را با آب ولرم بشوييد و با شامپو ماسك را از روي موهاي‌تان پاك كن

شادابي و طراوت مو  با ماسك زرده تخم‌‌مرغ

 آن‌چه لازم داريد:

- يك عدد زرده تخم‌مرغ

- يك فنجان شير پرچرب

زرده تخم‌مرغ را آن‌قدر هم بزنيد تا كف كند. سپس شير را به آن اضافه كنيد و كمي هم بزنيد. در صورتي كه دوست داشته باشيد، مي‌توانيد يك قاشق چاي‌خوري گلاب به تركيبات اضافه كنيد. تونيك را روي موهاي‌تان بماليد و بگذاريد به مدت 10 تا 15 دقيقه روي موهاي‌تان بماند. سپس با آب ولرم موهايتان را بشوييد.و درنهايت موهاي‌تان را خشك كنيد

 ماسك مو با عسل، روغن زيتون و سركه براي براق‌شدن موهايتان

آن‌چه لازم داريد:

 2- قاشق غذاخوري عسل

 -  يك قاشق غذاخوري روغن زيتون يا روغن بادام

 - يك قاشق غذاخوري سركه سيب

 مواد را مخلوط كرده و قبل از شست‌وشو، روي موهاي‌تان بماليد و با شانه‌زدن مواد را از ريشه به سمت نوك موها هدايت كنيد. تونيك را به‌مدت يك ساعت روي موهاي‌تان بگذاريد، سپس موهايتان را بشوييد.

ماسك تقويتي ريشه‌هاي مو 

آن‌چه لازم داريد:

 - يك عدد زرده تخم‌مرغ 

2- قاشق غذاخوري روغن كرچك 

- يك قاشق غذاخوري پودر ويتامين A (شما مي‌توانيد چند عدد كپسول ويتامين A را پودر كنيد)

تمام مواد را مخلوط كنيد و روي موها بماليد. كمي ريشه موهاي‌تان را ماساژ دهيد و بگذاريد ماسك به مدت دو ساعت روي موهايتان  بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشوييد. اين ماسك براي جلوگيري از ريزش مو نيز مفيد است.

ماسك مو براي  رفع شوره سر و جلوگيري از آن

 آن‌چه لازم داريد:

- 3 قاشق غذاخوي سركه سيب

 - يك قاشق غذاخوري روغن زيتون 
سركه و روغن زيتون را مخلوط كنيد. ابتدا موهايتان  را خوب با شامپو بشوييد سپس مخلوط را روي موها بماليد و بگذاريد 10 تا 15 دقيقه بماند. بعد موهايتان  را با آب ولرم بشوييد سپس با آب سرد آبكشي كنيد.

ماسك عسل براي موهاي آسيب‌ديده شما

آن‌چه لازم داريد:
 
 - مخلوط 2 قاشق غذاخوري عسل و روغن كرچك
 - يك عدد زرده تخم‌مرغ
 - يك عدد آمپول ويتامين A يا ويتامين D
 تمام مواد را خوب مخلوط كنيد تا به ‌صورت مايعي يكنواخت شود. ماسك را روي ريشه موهاي‌تان بماليد و به آرامي به كمك شانه مواد را به سمت نوك موها هدايت كنيد. موهايتان  را ب كلاه پلاستيكي بپوشانيد و بگذاريد به مدت دو ساعت بماند سپس موهايتان  را با آب ولرم بشوييد
ماسك تقويتي براي موهاي نازك و شكننده
آن‌چه لازم داريد:
 - يك قاشق غذاخوري جو پخته‌شده و له‌شده
 - يك قاشق چاي‌خوري روغن كرچك يا روغن بادام
 - يك قاشق چاي‌خوري شير
 -  يك قاشق چاي‌خوري ويتامين A يا ويتامين D (مي‌توانيد آن‌را از كپسول يا آمپول تهيه كنيد).
 مواد را مخلوط كنيد و روي تمام موهايتان  بماليد. بگذاريد ماسك به مدت چهار ساعت بماند سپس موهايتان را خوب بشوييد
ماسك ضدشوره مو

آن‌چه لازم داريد:

1عدد حبه سير

  يك قاشق غذاخوري روغن زيتون

سير و روغن زيتون را در مخلوط ‌كن ريخته و مخلوط كنيد سپس آن‌را در ظرفي ريخته و در ماكروفر به مدت 20 ثانيه گرم كنيد. ماسك را روي موهايتان  بماليد و ريشه‌‌هاي مو را ماساژ دهيد سپس موهايتان  را با حوله گرمي بپوشانيد. بگذاريد ماسك به مدت يك ساعت بماند و بعد موهايتان  را با شامپو بشوييد. اين ماسك را هفته‌اي دو بار استفاده كنيد تا نتيجه رضايت ‌بخش حاصل شود.

ماسك تقويتي براي موهاي چرب
 آن‌چه لازم داريد:
 - 5 قاشق غذاخوري ماست
 - يك قاشق غذاخوري جوش‌شيرين
 - يك قاشق غذاخوري آب‌ليموي تازه
 مواد را با يكديگر مخلوط كنيد و روي موها بماليد. سعي كنيد تركيب را بيشتر روي ريشه موها استفاده كنيد. بگذاريد ماسك به مدت 40 دقيقه روي موهاي‌تان باشد سپس آن‌را بشوييد. موهايتان  را فقط با آب بشوييد. اين ماسك را هفته‌اي يك ‌بار استفاده كنيد
 

ماسک روغن کرچک برای موهای خشک و شکننده

آن‌چه لازم دارید:

- یک قاشق غذاخوری روغن کرچک

- یک عدد زرده تخم‌مرغ

- نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون

تمام مواد را مخلوط کنید و روی موهای‌تان بمالید. ابتدا از ریشه موها کار را شروع کنید و مواد را به سمت نوک موها هدایت کنید.

ماسک ساده روغن زیتون برای رفع خشکی مو

روغن زیتون بهترین درمان برای رفع خشکی و شکنندگی مو است. ۲۰ میلی‌لیتر روغن زیتون را گرم کنید سپس به کمک برس رنگ روغن را روی موها‌ی‌تان بمالید. این کار را از ریشه شروع کنید و به سمت نوک موها بکشانید. بگذارید روغن به‌مدت ۳۰ دقیقه روی موهای‌تان بماند و سپس با شامپو روزانه موهای‌تان را بشویید. اگر موی‌تان خیلی خشک و شکننده است، بگذارید تا تمام شب روغن روی موهای‌تان بماند تا کراتین آنها تقویت شود . صبح موهای‌تان را بشویید.

ماسک تقویت‌کننده و طراوت‌بخش برای موهای خشک شما

آن‌چه لازم دارید:

- یک عدد تخم‌مرغ

- یک قاشق غذاخوری سرکه

- ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

تمام مواد را خوب مخلوط کرده و روی موهای‌تان بمالید. به کمک شانه‌ای مواد را از ریشه به سمت نوک موها هدایت کنید. ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید و بگذارید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه بماند سپس موهای‌تان را بشویید.

ماسک مرطوب‌کننده موهای خشک

آن‌چه لازم دارید:

- ۴ قاشق غذاخوری سس مایونز

- یک قاشق غذاخوری عسل

مایونز و عسل را خوب مخلوط کنید و روی موهای‌تان بمالید سپس موهای‌تان را شانه بزنید تا ماسک به‌تمام قسمت‌های موهای‌تان برسد. بگذارید به مدت پنج دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید.

 ماسک تقویتی برای موهای چرب

آن‌چه لازم دارید:

- یک عدد تخم‌مرغ

- محتوای یک عدد آمپول ویتامین B1 یا B6

مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و روی ریشه موها بمالید. سپس موهای‌تان را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید به مدت یک ساعت بماند. موهای‌تان را بعد از یک ساعت با شامپو بشویید.

ماسک مرطوب‌کننده برای موهای چرب بعد از شامپو زدن

آن‌چه لازم دارید:

- ۱۰۰گرم جعفری

- ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک

مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید و به ریشه موهای‌تان بزنید. بعد از ۳۰ دقیقه موهای‌تان را بشویید و درنهایت به نوک موها را کمی سرکه بدون بو بزنید.

ماسک ماست برای موهای چرب

اگر موهای‌تان زودبه‌زود چرب می‌شود، ماسک ماست را امتحان کنید.

آن‌چه لازم دارید:

- یک عدد تخم‌مرغ

- ۵۰ گرم ماست

ماست را با تخم‌مرغ مخلوط کرده و بعد از اینکه شست‌وشوی موهای‌تان تمام شد، ماسک آماده را روی موهای‌تان بزنید. بگذارید ماسک به مدت پنج دقیقه بماند سپس موهای‌تان را با آب ولرم بشویید.

 ماسک مو برای جلوگیری از ریزش مو

آن‌چه لازم دارید:

- یک عدد سیب‌زمینی

- ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوورا

- یک قاشق غذاخوری عسل

سیب‌زمینی را پوست بکنید و آب آن‌را بگیرید. دو قاشق چای‌خوری آب سیب‌زمینی را با آلوورا مخلوط کنید و عسل را به آن اضافه کنید. بعد از زدن تونیک ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید، موهای‌تان را با کلاه مو بپوشانید و بگذارید به مدت دو ساعت روی باقی بماند سپس موهای‌تان را با شامپو بشویید. این ماسک را هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

 ماسک مو برای تسریع رشد مو

آن‌چه لازم دارید:

- یک قاشق غذاخوری روغن کرچک

- یک عدد آمپول ویتامین A

- یک عدد زرده تخم‌مرغ

مواد را خوب مخلوط کرده و روی موهای خیس بمالید.

با شانه مواد را از سمت ریشه به نوک موهای‌تان هدایت کنید. بگذارید ماسک به مدت یک ساعت بماند سپس با شامپو و آب ولرم موهای‌تان را بشویید.

ماسک جلوگیری از موخوره

آن‌چه لازم دارید:

- ۲قاشق غذاخوری عسل

- یک قاشق غذاخوری سرکه

- یک قاشق غذاخوری روغن بادام

مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و روی نوک موها بمالید. بگذارید به‌مدت ۳۰ دقیقه بماند تا جذب مو شود سپس با آب گرم موهای‌تان را بشویید.

از:

ماسک آواکادو

درست کردن ماسک آواکادو ساده ترین کاری است که می توانید انجام دهید اما نتایج شگفت انگیزی در بر دارد، این ماسک نه تنها به موهای شما آبرسانی می کند بلکه موهای شما را ضخیم تر، جذاب تر، حرف شنو تر نیز می کند. نیمی از آواکادو را رنده کنید و آن را با 2 زرده تخم مرغ مخوط کنید و آن را برای 15 دقیقه روی موهای خود بگذارید و سپس موهای خود را بشویید.

ماسک کره شکلاتی (Cocoa butter)و نارگیل

این ماسکی بی نظیر سوغات کشور برزیل است و موهای شما را سالم نگه داشته و براق می کند. کره شکلاتی را برای 20 دقیقه روی موهای خود قرار دهید و سپس با محلول آب و نارگیل شستشو دهید.

ماسک آلوئورا

خانم ها در آرژانتین برای حفظ زیبایی خود از این گیاه استفاده می کنند زیرا این گیاد دارای ویتامین های بسیار زیادی است. از این گیاه می توانید برای محافظت از اعضای بدن و پوست خود استفاده کنید و درپاره از موارد این گیاه خاصیت بهبود بخشی نیز دارد.آب آلوئورا را به شامپوی خود اضافه کرده و سپس موهای خود را با شامپو شستشو دهید یا اینکه به طور مستقیم با آب آلوئورا ماسکی برای پوست سر خود داشته باشید.

دستوری برای موهای سالم از مکزیک

زیبارویان مکزیکی هیچ گاه از سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده نمی کنند بلکه آنها ژلاتین را با آب و سرکه سیب مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت روی موهای خود قرار می دهند.بعد از یک چنین ماسک مویی موها برق خاصی پیدا خواهند کرد.

ماسک کاکتوس در جامائیکا

آنها بر این عقیده هستند که استفاده از این ماسک باعث زنده کردن و بهبود موهای آسیب دیده می شود.

توصیه کانادایی ها : موهای خود را با آب سرد بشویید

متخصصان مو عقیده دارند که آب گرم موها رو خراب کرده و باعث شکنندگی آنها می شود هرچند آنها توصیه می کنند که این آب نباید خیلی خیلی سرد باشد.

ماسک بابونه پیشنهاد اسکاتلندی ها

توصیه می شود که بابونه را بپزید و سپس آنرا از صافی گذرانده و موهای خود را با آن بشویید.

کاری که ایرلندی ها برای شفافیت و تلالو موهای خود انجام می دهند

زنان ایرلندی معتقدند که شستشو موها با آب باران بسیار پرفایده است و برق خاصی به موها می بخشد (مواظب باشید! همیشه اولین باران در تهران باران اسیدی است. از آب این باران برای شستشو موهای خود استفاده نکنید.)

 

 


ادامه مطلب

دو شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,

|
 

ماسک برای پوست

زيبايي را از شير بگيريد

  • براي اينكه پوست شما ملايم شود يك تكه پارچه پنبه اي را در شير بخوابانيد تا خوب خيس بخورد آنگاه آنرا روي صورت خود بكشيد و بگذاريد به مدت نيم ساعت روي پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب بشوريد.
  • يك قاشق چاي خوري نمك را در دو قاشق سوپ خوري شير بريزيد و به هم بزنيد. هنگام خواب به صورت خود بماليد اين كار پوست صورت شما را فوق العاده نرم و ملايم مي كند.
  • براي روشن تر كردن پوست صورت دو عدد مغز بادام در داخل شير بريزيد و هنگام خواب به صورت خود بماليد.
  • براي كم كردن اثر لك هاي سفيد و روشن پوست دو عدد دو عدد نخود را در شير بخيسانيد بهتر است نخود ها را بكوبيد سپس آنرا از شب بگذاريد تا صبح خوب خيس بخورد. صبح روز بعد آنرا صاف كنيد و مقدار كمي پودر زرد چوبه و دو الي سه قطره آبليمو به آن بيفزاييد. آنگاه حاصل را به صورت خود بماليد و بگذاريد به مدت نيم ساعت بماند. حال مي توانيد صورت خود را بشوييد.
  • براي شفافيت پوست يك قاشق سوپ خوري شير را با يك قاشق چايخوري هويج و يك قاشق چايخوري آب پرتقال و يك قاشق چايخوري عسل آب شده مخلوط كنيد. آنها را روي صورت خود بماليد و بگذاريد مدت 15 دقيقه در همين وضعيت بماند.
  • يكي ديگر از ماسك هايي كه پوست را صاف و نرم مي كند به اين صورت تهيه مي شود. يك قاشق چايخوري آب ليمو شيرين و يك قاشق چايخوري كوبيده مغز كدو را با نصف قاشق چايخوري خامه مخلوط كنيد. در پايان چند قطره گلاب اضافه كنيد. ماسك شما حاضر است. آكنون آن را روي صورت خود بماليد و بگذاريد 20 دقيقه در همين وضعيت بماند.
  • براي روشن تر شدن و شفافيت پوست و بهبود گردش خون در پوست به اين روش عمل كنيد. يك قاشق چايخوري نخود سبز كوبيده را در يك قاشق چايخوري روغن زيتون مخلوط كرده و به شير اضافه كنيد. سپس آنرا به صورت خود بماليد. تا وقتي كه در پوست خود احساس سفتي كنيد بگذاريد اين ماسك روي صورت شما بماند. آنگاه صورت خود را پاك كنيد.
  • براي نرم تر شدن پوست خشك و زبر دو قاشق چايخوري خامه ( سر شير ) را با يك قاشق چايخوري روغن بادام و چند قطره گلاب مخلوط كنيد. ماسك حاصل را به صورت خود بزنيد و بگذاريد به مدت نيم ساعت بماند سپس صورت خود را با آب بشوييد.
  • در كنار استفاده از ماسك هايي كه با شير تهيه مي شوند و اثر مثبت بر پوست شما دارد، با نوشيدن يك ليوان شير در روز علاوه بر  شفافيت صورت، سلامتي دندان، ناخن ها، مو ها و چشم هاي و در نتيجه زيبايي خود را تضمين كنيد.
  • انواع پوستها:
    1- ماسک شیر :
    دو قاشق غذا خوری شیر + یک قاشق مربا خوری  سر پر آرد برنج را با هم مخلوط کرده شب روی پوست تمیزی که با صابون شیر شسته شده بگذارید و همزمان یک لیوان شیر نیز میل کنید.پس از جذب کامل ماسک و خشک شدن آن روی پوست، صورتتان  را با آب سرد و خنک بشویید.
    2-ماسک عسل:
    یک قاشق غذا خوری عسل  + یک قاشق مربا خوری آب ولرم مخلوط کرده و روی پوست شسته شده با صابون شیر و عسل بخوابانید، همزمان دو قاشق غذاخوری عسل نیز میل کنید. 15 دقیقه ی بعد اول با آب ولرم و سپس با آب سرد و خنک بشویید.
    3-ماسک نشاسته:
    یک قاشق مربا خوری نشاسته + دو قاشق مربا خوری شیر را با هم مخلوط کرده و روی پوست شسته شده با صابون شیر بگذارید و همزمان یک لیوان شیر که در آن یک قاشق غذا خوری نشاسته حل کرده اید بنوشید. توجه داشته باشید که ابتدا نشاسته را در کمی آب سرد حل کرده و بعد در لیوان شیر بریزید و مخلوط کنید تا مایع یکدستی شود.

1 لوسیون جوان کننده برای پوست خشک

2 قاشق غذاخوری گلبرگ خشخاش را در 200 میلی لیتر آب جوش بریزید، اجازه دهید برای چند ساعت بماند وسپس آن را از فیلتر رد کنید . این لوسیون برای پوست چروکیده بسیار مفید است .

 

2  ماسک کدو حلوایی

1 قاشق چای خوری آب کدو حلوایی و زرده هم زده را با هم مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید .ماسک را با پارچه مرطوب در آب گرم بردارید. سپس صورت را با آب سرد بشویید. یا اینکه برش های کدوحلوایی را روی صورت قرار دهید و به مدت 20 دقیقه نگه دارید. سپس صورت را با شیر بشویید.

3  ماسک شیر و آب انگور

نسبتهای مساوی از آب انگور و شیر سرد (حدود ¼ لیوان) را با هم مخلوط کنید. یک پارچه کتان را با مخلوط خیس کرده و روی صورت قرار دهید . روی ماسک را با حوله حمام بپوشانید. پس از 15 الی 20 دقیقه ماسک را شسته و یک کرم مغذی روی صورت بمالید .

4  ماسک ویتامین

ساقه کرفس را رنده کرده و با سیب رنده شده مخلوط کنید .کمی آرد جو دوسر برای چسبندگی به آن اضافه کنید ماسک را بر روی صورت قرار داده و به مدت 15 دقیقه نگه دارید. سپس صورت را با عصاره برگ و ساقه کرفس بشویید.

5  ماسک جوانی

به آرامی 1 قاشق چای خوری روغن نباتی گرم  را به 1 زرده تخم مرغ زده شده و سفت، در حال هم زدن اضافه کنید . ½ قاشق چای خوری آب و آب لیمو به آن اضافه کنید . 2 تا 3 لایه از مخلوط را بر روی پوست صورت قرار دهید تا زمانی که خشک شده و ترک بخورد. ماسک را با پارچه مرطوب و گرم بردارید .از این ماسک 1 تا 2 بار در هفته به مدت 6-4 هفته استفاده کنید . سپس آن را هر 3-2 ماه یک بار تکرار کنید .

6  ماسک پروتئین

1 سفیده تخم مرغ، 1 قاشق چای خوری آب لیمو، پوست خرد شده 1 لیمو ،2 قاشق چای خوری جو خرد شده آماده کنید. سفیده تخم مرغ را هم بزنید و بعد بقیه مواد را با آن مخلوط کنید و روی پوست صورت به مدت 15 دقیقه قرار دهید. با کمپرس گرم آن را از روی صورت بردارید و صورت را با آب خنک بشویید.

7  ماسک پنیر کوتاژ

3 قاشق غذاخوری پنیر کوتاژ را با ½ قاشق چای خوری نمک و 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و روی صورت قرار دهید. هنگامی که خشک شد به آرامی همراه با ماساژ پوست آن را بردارید . این ماسک گردش خون را بهبود می بخشد.

 

8  ماسک ضد چین و چروک

1 قاشق غذاخوری آرد چاودار را با چای غلیظ یا شیر مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید . سپس 1 زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. مخلوط را بر روی پوست صورت قرار دهید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس صورت را بشویید.

9  ماسک تغذیه کننده

نصف هویج و نصف یک سیب را رنده کرده و 1 قاشق غذاخوری پنیرکوتاژ به آن اضافه کنید . مواد را هم بزنید و مخلوط را روی پوست قرار داده و به مدت 15 دقیقه نگهدارید، سپس صورت را خوب بشویید.

 1.ماسک مخصوص چین و چروک و ناصافی پوست

یک عدد گوجه فرنگی رسیده را آب بگیرید و با یک قطعه پنبه تمیز به صورت  بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آنرا با آب نیم گرم بشویید. بعد از چند بار تکرار  چین و چروکها تقریبا برطرف می شود .

 

2.ماسک مخصوص چروک زیر چشم

 

سفیده تخم مرغ را خوب به هم زده زیر چشم مى گذاریم. براى جلوگیرى از چین و چروک پوست لانولین را مى توان هر شب به تنهایى روى  پوست مالید براى این که لانولین کاملاً جذب صورت شود با انگشت آرام به صورت  تلنگر مى زنیم و صبح آن را مى شوییم .

 

3.ماسک مخصوص شفافیت پوست

 

مقداری گل میخک را در آب خیس کنید و بعد از ۲۴ ساعت آن را صاف کرده و با  مقداری عسل و آب خیار مخلوط کنید و به اندازه یک فنجان این مخلوط را میل  کنید این مخلوط باعث باز شدن رنگ رخساره و جلای پوستتان می‌شود .

 

4.ماسک مخصوص تورم و پف چشم

 

هویج: هویج سرشار از ویتامین A و به عنوان یکی از مهمترین اجزای تولید کرم و ماسک صورت مورد استفاده قرار می گیرد. کمی شیر یا خامه به آب هویج اضافه کنید و قبل ازحمام آن را روی پوستتان  بمالید. هویج را به صورت خمیر درآورید و کمی شیر به آن اضافه کنید. این  خمیر در زدودن تورم اطراف چشم ها بسیار مؤثر عمل می کند .

 

5.ماسک مخصوص شادابی پوست

 

یک قاشق عسل – کمی جوش شیرین – یک قاشق شیر – یک قاشق چایخوری لانولین مواد  بالا را باهم مخلوط کرده به هم بزنید تا خوب حل شود سپس روی صورت بگذارید و  پس از ۱۵ دقیقه بشویید .

 

6.ماسک مخصوص بسته شدن منافذ پوست

 

یک قرص اکسیژنه را در مقداری گلاب حل کنید یک قاشق آرد گندم به آن اضافه کنید و بگذارید برای ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند .

 

همچنین برای بستن منفذهای بازکه روی پوست  صورت پیدا می شود به اندازه مساوی تخم خیار,تخم کدو و تخم خربزه را به صورت  پودردر آورده ودر شیر یا خامه  تازه حل نموده, نیم ساعت برروی پوست  بگذارید بعد پوست را شسته با گلاب ماساژدهید .

 

7.ماسک زیبایی

 

قبل از آرایش دو عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق روغن  بادام و یک قاشق آب لیمو خوب مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت  بگذارید پس از آن با آب شسته و آرایش را شروع کنید .

 

8.ماسک مخصوص پوست هایی با منافذ پوستی زیاد

 

چند عدد زرد آلوی رسیده را له کنید چند قطره روغن بادام شیرین روی آنها  بچکانید خوب مخلوط کرده ۲۰ دقیقه برروی صورت بگذارید سپس با آب نیم گرم  بشویید و با گلاب ماساژ دهید .

 

9.ماسک مخصوص پوست های کدر

 

اسفناج را در روغن زیتون بریزید درست به همان صورتی که بورانی درست می‌کنید بعد این ماسک را روی صورت پهن کنید.

 

این ماسک برای پوست‌های کدر مفید است و باعث درخشش پوست می‌شود .

 

10.ماسک گوشت مخصوص چروک پوست صورت

 

برای از بین بردن چروک صورت و صورتهای بی طراوت

 

صد گرم گوشت گوسفند را خوب کوبیده یا چرخ  کنید ۱۰ گرم روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید ویک عدد سفیده تخم مرغ را  نیز به آن بیفزایید وخوب مخلوط کنید این ماسک را مدت یک ساعت روی پوست صورت  نگاهداریدوبعداز یک ساعت با آب سرد صورت را بشویید.

 

11.ماسک برطرف کننده جوش صورت

 

صورتهایی که جوش می زند یک قاشق گل بابونه  ویک قاشق گل ختمی را بایک لیوان آب بجوشانید واز یک صافی رد کنید خوب که  صاف شد یک تکه پنبه را درآن خیس نموده وکاملا صورت را باین ماسک آغشته کنید  ومدت ۲۰ دقیقه مکث کنید وبعد بشویید

 

برای برطرف کردن جوش صورت یک قاشق مربا  خوری نشاسته را با کمی آب مخلوط کرده روی چراغ بگذارید تا یک جوش کوچکی  بزند وحالت فرنی پیدا کند آنرا نیم گرم روی صورت بگذارید مدت یکربع روی  پوست بماند وبعد با آب نیم گرم یا شیر خوراکی بشویید

 

12.ماسک مخصوص جوش سرسیاه

 

گل ریواس وگل بابونه وگل بنفشه را بجوشانید بخار که کرد صورت را بخور بدهید  وبعد یک قاشق روغن زیتون ویک زرده تخم مرغ که قبلا مخلوط کرده ایم بصورت  ماسک برروی صورت بگذارید بعد از شستن ماسک ادوکلن را با پنبه به صورت  بمالید تا ضدعفونی شود برای پوستهای کوپروزدار:خربزه را له کرده برروی پوست  صورت بگذارید وپس از ۲۰ دقیقه بشویید –یک عدد سیب زمینی را پخته در شیر حل  کنید بروی صورت بگذارید وپس از ۲۰ دقیقه بشویید ازاین ماسک برای پوستهای  زبر وکم آب هم میتوانید استفاده کنید

 

13.ماسک مخصوص مهمانی

 

مقداری مخمر آب جو+گلاب+آب لیمورا مخلوط کنید این فرمول زیبایی آنی بخشیده برای چند ساعت چروکهارا از بین میبرد . پنبه  را به محلول آغشته کرده به پوست صورت بمالید و بگذارید روی صورت خشک شود  سپس صورت را با آب ولرم بشویید و آرایش نمایید.

 

14.ماسک عسل و سرکه

 

مقداری مخمر آب جو+گلاب+آب لیمورا مخلوط کنید این فرمول زیبایی آنی بخشیده برای چند ساعت چروکهارا از بین میبرد . پنبه  را به محلول آغشته کرده به پوست صورت بمالید و بگذارید روی صورت خشک شود  سپس صورت را با آب ولرم بشویید و آرایش نمایید.

 

15.ماسک مخصوص چین و چروک

 

پرده ای از موم عسل را به عنوان ماسک زیبایی برروی صورت کشیده بعد از ۱۵  دقیقه آنرا با آب ولرم شسته جهت ازبین بردن چین و چروک پوست صورت مفید می  باشد

 

16.ماسک سیب زمینی

 

سیب زمینی خام را رنده کرده مقداری شیروگلاب به آن اضافه نموده جهت نرمی ولطیفی پوست صورت مصرف کنید

 

17.ماسک تقویت پوست

 

مقداری نعناع تازه را له کرده ویک قاشق سوپخوری روغن بادام شیرین به آن  اضافه کنید تا بصورت خمیر درآید،بعد روی تمام صورت قرار داده پس از نیم  ساعت با آب ولرم شسته وبعد کمی گلاب بصورت بمالید، سپس از کرم تقویتی  استفاده کنید.

 

18.ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

 

دو عدد تخم مرغ کامل را با ۴ قاشق سوپخوری روغن زیتون مخلوط کنید. این  مخلوط موها را نرم می کند. وقتی ماسک را روی موهایتان گذاشتید از نوک موها  به سمت بالا بپیچید تا این مخلوط بتواند به موهایتان نفوذ یابد. پس از ۱۰  دقیقه خوب آبکشی نمایید.

 

19.ماسک مخصوص پوست های معمولی

 

یک زرده تخم‌مرغ، یک قاشق مرباخوری آب پرتقال و یک قاشق مرباخوری روغن  بادام را به شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از ۲۰دقیقه  بشویید .

 

20.ماسک مخصوص پوست های خشک

 

هلو راله کرده چند دقیقه برروی پوست می گذاریم این ماسک تقویتی و آبرسان است

 

یک قاشق سوپخوری عسل را با یک زرده تخم مرغ به خوبی مخلوط کرده آنرا برروی صورت و گردن بمالید نیم ساعت بعد با آب بشویید

 

گرد نارگیل را درشیر حل کرده خوب بهم بزنید تا خمیری شکل شود آنرا برروی صورت مالیده بگذارید خشک شود سپس با آب ولرم بشویید

 

آب خیاررا با خامه مخلوط کرده مدت نیم ساعت محلول را برروی صورت بگذارید این ماسک خاصیت آبرسانی دارد

 

یک زرده تخم مرغ را خوب زده با آب هویچ  خوب مخلوط کنید وآنرا برروی صورت و گردن مالیده بعداز ۱۵ دقیقه با آب ولرم  بشویید وکرم رطوبت به پوست بزنید.

 

21.ماسک مخصوص پوست های خشک و چروک

 

سیب تازه را خوب رنده کنید تا به صورت پوره درآید یک قاشق روغن زیتون به آن  اضافه کنید خوب مخلوط کرده به صورت وگردن بمالید بعداز ۲۰ دقیقه با شیر  پاک کنید وبا آب ولرم بشویید برای از بین بردن چروک زیر چشم هر شب دور چشمها را با روغن کرچک چرب کنید برای داشتن مژه های پرپشت وحالت دار هر شب چشمها را با چایی پررنگ کمپرس کنید وماساژ دهید برای پاک کردن آرایش چشم نیز میتوانید از چایی استفاده کنید

 

22.ماسک خیار

 

برای درخشندگی پوست یک خیار را ورقه ورقه کرده روی صورت بگذارید ویک ربع ساعت دراز بکشید بعد با آب نیم گرم بشویید .

 

23.ماسک توت فرنگی

 

برای لطافت پوست چند عدد توت فرنگی رسیده را کاملا له کنید و روی پوست بمالید و پس از نیم ساعت بشویید .

 

24.ماسک سیب

 

نصف سیب را رنده نموده و با یک قاشق چای  خوری ماست، یک قاشق چای خوری آرد جو دو سر و دو قاشق آبلیموی تازه مخلوط  کنید و نیم ساعت روی پوستتان بمالید.

 

این ماسک همانند پیلینگ عمل کرده و به پاکسازی پوست  کمک می کند.

 

برای نتیجه مطلوب این ماسک را هفته ای یک بار روی پوستتان بمالید.

 

25.ماسک هلو

 

یک عدد هلو را رنده کرده و با  ۵۰  گرم ماست همانند یک کرم روی صورتتان بمالید تا  ۱۵  دقیقه بماند. مالیدن هر روزه این ماسک باعث می شود تا پوست هیچ گاه خشک نشود.ضمن اینکه تقویت کننده  است و به ماهیچه ها استحکام می بخشد

 

26.ماسک آناناس

 

آب آناناس را گرفته و روی صورتتان بمالید  و ده دقیقه ماساژ دهید. پس از ۵  دقیقه صورتتان را بشویید.آب آناناس تقویت کننده ماهیچه های صورت است.  خاصیت آرام سازی داشته و از خستگی پوست جلوگیری می کند.برای صاف و براق شدن  ۶۰گرم پوست آناناس را  آب گرفته و با ۶۰ گرم مغز بادام شیرین پودر شده  مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان به خصوص نواحی تیره  بزنید.

 

27.ماسک هویج

 

آب ۱ فنجان
جعفری خرد شده ۱ قاشق غذا خوری
شاهی آبی خرد شده(بولاغ اوتی) ۱ قاشق غذا خوری
نعنا ۱ قاشق غذاخوری
هویج پوست کندهو رنده شده ۱ تکه
سفیده تخم مرغ ۲/۱ عدد

 

 

 

طرز استفاده

 

آب، جعفری،شاهی آبی و نعنا را با یک فنجان  آب  بجوشانید. وقتی آب جوش آمد، حرارت را کم کرده و اجازه دهید نیم ساعت  با حرارت کم،  روی گاز باشد. سپس جوشانده را از صافی رد کرده و مایع بدست  آمده را با سفیده تخم  مرغ و هویج مخلوط کنید و فرمول را روی پوست صورت  شسته شده و تمیز بگذارید. پس لز ۱۰  تا ۲۰ دقیقه پوست را با آب بشویید.

 

28.ماسک کیوی

 

مواد لازم

 

کیوی ۳ تا ۴ ورقه
خامه ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
لیمو ترش یک دوم چایخوری
روغن بادام شیرین ۱ قاشق چایخوری

 

 

 

طرز استفاده

 

تمام مواد را با هم مخلوط کرده یک روز در  میان روی پوست  بمدت ۱۵ دقیقه بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید. افراد با پوست خشک  می  توانند از روغن بادام شیرین بعنوان مرطوب کننده استفاده کنند

 

نکته:توجه  داشته باشید این ماسک برای افراد با پوستهای حساس به هیچ وجه مناسب نیست

 

20.ماسک توت فرنگی

 

چند عدد توت فرنگی کاملا رسیده را له کنید وروی پوست قراردهید وبعداز نیم ساعت با آب نیم گرم بشویید برای درخشندگی پوست یک خیاررا ورقه ورقه کرده روی صورت بگذارید ویک ربع ساعت دراز بکشید بعد با آب نیم گرم بشویید

 

21.ماسک عسل ومیوه

 

یک قاشق مربا خوری عسل با مقداری توت فرنگی یا هلورسیده یا گلابی رسیده  مخلوط کرده وروی صورت بمالید .مدت مکث ۲۰ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید

 

22.ماسک شیر و سیب

 

برای برطرف نمودن خشکی صورت یک سیب رنده شده را در مقداری شیر بجوشانید  بعداز اینکه شیر کاملا پخت بطور نیم گرم برروی پوست صورت وگردن بمالید  وبعداز یک ربع صورت را باآب ولرم شسته وبا گلاب ماساژ دهید

 

23.ماسک ریواس

 

ریواس له شده را با مقداری سرکه مخلوط کرده برروی تمام صورت بگذارید این  ماسک برای از بین بردن کک مک و جوشهای چرکی واز بین بردن جای جوش و آثار آن  بسیار مفید است

 

24.ماسک موز

 

دو عدد موز متوسط را با یک عدد چنگال له کنید (البته زیاد له نکنید در غیر  اینصورت بسیار رونده و شل می شود) اگر مایل بودید مقداری عسل هم به آن  اضافه کنید. بعد روی پوست صورتتان بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس  صورت خود را با آب سرد بشویید. این ماسک را در یخچال نگهداری کنید

 

25.ماسک گیلاس

 

گیلاس حاوی ویتامین هی زیادی است.آن را به تنهایی له کرده روی تمام پوست به  مدت نیم ساعت قرار دهید، سپس با آب ولرم شسته وکمی گلاب بزنید

 

 

 

 

 


دو شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,

|
 

برای جوان ماندن پوست چه کنیم؟

نگرانی از این بابت که پوست شما پیرتر از سن واقعی به نظر رسد می تواند تبدیل به یک نوع اضطراب و استرس پایدار شود. در ادامه به ۲۳ روش پیشگیری و درمان اشاره می کنیم. اغلب روش های پیشگیری مربوط به عادت و سبک زندگی است و بعضی از روشهای درمانی نیز با مراجعه به متخصص پوست و زیبایی انجام شدنی است.

روش های پیشگیری

۱- از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. زیرا اولین و مهم ترین عامل بروز چین و چروک صورت است. این عامل حتی موثرتر از فاکتور وراثت در این زمینه عمل می کند. ۲- از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید گریزی نیست از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید تا از بروز سرطان پوست جلوگیری شود و مانع از بروز چین و چروک شود ۳- سیگار نکشید. سیگار باعث شکسته شدن کلاژن پوست و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی آن می گردد. ۴- به اندازه کافی بخوابید. در غیر این صورت بدن تولید هورمونی به نام کورتیزول می کند که نتیجه ای جز شکستن و آسیب به سلولهای پوستی نمی شود. استراحت کافی منجر به تولید هورمون رشد می شود که پوست را محکم نگه داشته و خاصیت الاستیک آن را حفظ می کند. ۵- به پشت بخوابید. وضعیت بدن در حالت خواب نیز مهم است. مثلا خوابیدن به پهلو باعث ایجاد چین و چروک در گونه ها می شود. ۶- چشمان خود را هم نکشید . اغلب به دلیل ضعف بینایی چنین واکنش خودکاری توسط صورت(ماهیچه های اطراف چشم) انجام می شود. بنابر این بهتر است در صورت ضعف بینایی حتما از عینک استفاده کنید. ۷- ماهی بخورید. این غذای دریایی سرشار از پروتئین و اسید چرب امگا ۳ می باشد که برای سلامت و شادابی پوست لازم است. ۸- سویا بخورید. ترکیبات موجود در سویا به ترمیم آسیب های پوست کمک می کند. ۹- مصرف کاکائو. کاکائو حاوی ۲ نوع فلاونول (اپی کاتچین، کاتچین) می باشد که مانع از آسیب های نور خورشید به پوست می شود و جریان خون به پوست را ارتقا می بخشد و باعث می شود که پوست نرم تر شود. ۱۰- خوردن میوه ها و سبزیجات متنوع. آنتی اکسیدان موجود در این مواد گیاهی مانع از آسیب سلولهای پوست در نتیجه وجود رادیکال های آزاد می شود. ۱۱- از مواد مرطوب کننده استفاده کنید. ۱۲- در شست و شوی صورت زیاده روی نکنید.

روش های موضعی از بین بردن چین و چروک صورت

ترکیباتی که در ادامه به آن اشاره می شود می تواند چین و چروک صورت را برطرف کند . اغلب آنها در هر دو نوع از مواد آرایشی بهداشتی تجویزی و غیر تجویزی وجود دارد. ۱۳- آلفا هیدروکسی اسید(AHAs) : نوعی لایه بردار طبیعی که سلولهای مرده را می زداید و چین و چروک های سطحی را برطرف می کند (به خصوص چروک های اطراف چشم).شواهد نشان می دهد که این ترکیب باعث تحریک تولید کلاژن می شود. ۱۴- رتینوئیدها(Retinoids ): تنها ترکیبی که سازمان غذا و دارو برای از بین بردن چین و چروک های صورت تصویب کرده است. این ماده در واقع فرم طبیعی ویتامین A می باشد و در از بین بردن چروک های سطحی موثر است. ۱۵- ویتامین C موضعی. این ترکیب باعث تولید کلاژن می شود و مانع از بروز اسیب های ناشی از اشعه های خورشیدی می شود.التهاب های پوستی را بهبود می بخشد و مشکلات رنگدانه ای را برطرف می کند. بیشتر محققان شکل اسید آسکوربیک را برای رهایی از چین و چروک پیشنهاد می کنند. ۱۶- آیدبنون (Idebenone) . این ترکیب شیمیایی به گونه ای قوی مشابه آنتی اکسیدان های طبیعی است که استفاده موضعی از این ترکیب برای فقط ۶ هفته منجر به کاهش خشکی پوست به میزان ۲۶% ، افزایش آب رسانی به پوست به میزان ۳۷% ، کاهش چین و چروک به میزان ۲۹% و بهبود آسیب های ناشی از نورخورشید به مقدار ۳۳% است. ۱۷- فاکتورهای رشد. بخشی از پاسخ های ترمیم کننده زخم ها در بدن اگر به صورت موضعی مصرف شود می تواند در این زمینه موثر باشد. ۱۸- پنتاپپتید ها(Pantapeptides ). این ترکیب نیز باعث تولید کلاژن می شود. خطوط چین و چروک را از بین می برد. روش های دیگر از بین بردن چین و چروک

۱۹- بوتاکس . تزریق ماده سمی بوتولینوم که منجر به رلکس شدن ماهیچه های زیر چین و چروکمی شود و در نتیجه چروک ها نیز برطرف می شود. ۲۰- چگال کردن چین و چروک. پزشکان در این رابطه سعی می کنند چین و چروک را با مواد متنوعی مثل کلاژن ، اسید هیالورونیک و سایر ترکیبات سنتتیک پر کنند. ۲۱- لایه گذاری با لیزر. د راین روش به کمک منبع نوری سطح خارجی پوست برداشته می شود و زخم بسیار خفیفی باقی می گذارد . ولی به تدریج پوست جدید بدون چین و چروک و با کیفیت رشد می کند. ۲۲- لایه برداری شیمیایی. در این روش نیز به کمک ترکیبات شیمیایی لایه خارجی پوست برداشته می شود و ایجاد آسیب می کند که پاسخ بدن در مقابل آن تولید کلاژن است. ۲۳- پوست خراشی (Dermabrasion ). در این روش نیز به نوعی لایه برداری از پوست صورت انجام می شود.

داشتن پوستی سفت و با نشاط دشوار است. در اینجا راههایی را ارائه می دهیم که ممکن است برای داشتن پوست دلخواهتان مورد نیاز باشد.

ورزش ورزش کردن بعد از نوشیدن مقدار زیادی اب برای سلامتی و همچنین کشش پوست شما مضر است. همچنین ورزش نکردن باعث میشود که پوست شما خسته به نظر رسد و عضلات شما شروع به شل شدن کنند و این باعث میشود که پوست شما دچار افتادگی شود. برای حفظ سلامتی و زیبائی خود و همچنین برای سفت شدن پوست،  عضلات خود را تقویت کنید.

روغن  شی باتر Shea Butter  (عصاره طبیعی دانه یک درخت آفریقایی) روغن شی باتر یک مرطوب کننده طبیعی موثر است که دارای خاصیت سفت کنندگی پوست میباشد. این بهترین انتخاب برای افرادی است که دارای پوستی خشک هستند تا لوسیون های سفت کننده پوست را از راههای طبیعی تهیه کنند.

lotion.jpgلوسیون سفت کننده پوست لوسیون های بیشماری در بازار برای سفت کردن پوست دردسترس است. این لوسیون ها باعث کاهش کشش پوست و محکم شدن ان در همه قسمتهای بدن می شود. مهم نیست که دارای چه نوع پوستی هستید لوسیونی را انتخاب کنید که دارای حداقل مواد شیمیایی حساسیت زا و رایحه غیرطبیعی باشد.

ماسک آرد جو و ماست می توانید از مواد موجود در آشپزخانه یک ماسک سفت کننده طبیعی پوست بسازید. 2/1 پیمانه آردجو پخته شده و 4/1 پیمانه ماست را به همراه اب مخلوط کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک کاملا خشک شود سپس انرا با آب ولرم بشویید. این ماسک باعث بسته شدن منفدهای پوستی می شود همچنین پوست شما را مرطوب می کند. اسید لاکتیک موجود در ماست طراوت و شادابی خاصی به پوست شما می بخشد.

ماسک موز موز را له کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید. راهی سریع و آسان برای سفت کنندگی پوست شما می باشد.

nivea.jpgبخار آب از بخار آب برای اینکه مواد زائد را از پوست خود خارج کنید استفاده کنید و صورتی گلگون داشته باشید. بخار آب بمدت 10 دقیقه طراوت خاصی به پوست شما می بخشد. سونای بخار بهترین درمان برای سفت کردن پوست شما می باشد.

ماسک قهوه به جای دور ریختن تفاله قهوه می توانید از ان بعنوان یک ماسک نیروبخش صورت استفاده کنید. 4/1 پیمانه تفاله قهوه به همراه یک سفیده تخم مرغ را بر روی پست صورت خود بطور یکنواخت قرار دهید و تا وقتی که روی پوست شما خشک شود صبر کنید سپس انرا با آب ولرم بشویید

 

خانم هایی که دوست دارن خوشگل تر از همیشه باشن و جلوه کنن این مطلب رو تا انتها بخونن ... اول از همه اینکه، زیبایی همیشه از درون افراد نشات می گیرد. بهترین راه برای زیبا شدن، طبیعی به نظر آمدن است اما ایده ها و راه هایی هم هست که به آن کمک می کند. لازم نیست برای زیبا دیده شدن حتماً چشمتان را در سایه و گونه هایتان را در رژگونه غرق کنید. این مقاله به شما نشان می دهد که چطور سایه ها و شکل های طبیعی صورتتان را زیباتر نشان دهید تا هم اعتماد به نفستان بالا رود و هم زیبایی طبیعی داشته باشید. اعتماد به نفس زیباترین ویژگی در دنیاست. اندامتان را صاف و سرتان را بالا نگه دارید چون این حالت احساسی در شما ایجاد میکند که بدانید که هستید، چه می خواهید و چطور باید از زندگی لذت ببرید. مراحل 1. لبخند بزنید. اگر هر از گاهی لبخند بزنید، باعث می شود هم احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید و به دیگران این احساس مثبت را منتقل کنید. حتی می توانید جلوی آینه لبخند زدن را تمرین کنید. این می تواند شروع بسیار خوبی برای روزتان باشد و حال و هوایتان را بهتر کند. اما همیشه به یاد داشته باشید که برای تکمیل زیبایی لبخندتان باید دندانهایتان را خوب مسواک کنید. 2. مراقب پوستتان باشید. با یک کرم مرطوب کننده که SPF آن حداقل 15 باشد، پوستتان را پاکیزه و مرطوب نگه دارید. بیشتر از سه بار در هفته روی صورتتان لیف نکشید چون ممکن است پوستتان را اذیت کند مخصوصاً اگر روی پوستتان جوش داشته باشید. برای آنها که پوست مرطوب دارند، استفاده از ماسک می تواند به از بین بردن روغن اضافی پوست کمک کند. البته این ماسک ها را هم بیشتر از یکبار در هفته استفاده نکنید. 3. لایه برداری پوست، یعنی برداشتن لایه کهنه و مرده پوست، می تواند کمک کننده باشد. لایه برداری می تواند آسیب های ناشی از جوش و آکنه پوست را کاهش دهد اما اگر روی پوستتان جوش دارید، بهتر است که از متخصص پوست هم کمک بگیرید. 4. با کمتر کردن آرایش صورتتان، زیبایی طبیعی تابستانی را به پوستتان ببخشید. آرایش برای تقویت شکل و ترکیب صورت شماست نه برای پوشانیدن آن. برای چشمانتان حتماً از خط چشم استفاده کنید چون به چشمانتان شکل می دهد. برای روز از رنگ ها و سایه های جیغ استفاده نکنید اما استفاده از این رنگ ها برای شب اشکالی ندارد. اگر روی صورتتان جوش دارید، برای درمان آن از محصولاتی که پوستتان را بیش از حد خشک می کند استفاده نکنید. لباسهایی انتخاب کنید که اندامتان را متناسب تر نشان دهد. پوشیدن لباسهای خیلی لختی هم همیشه خوب نیست چون باعث می شود دیگران فکر زیاد خوبی درموردتان نکنند. می توانید لباسهایی انتخاب کنید که هم جذاب و در عین حال سنگین به نظر بیایید. یک شلوار جین یا دامن با یک بلوز زیبا بسیار متناسب به نظر خواهد آمد. البته دقت کنید که کفشهایتان هم حتماً باید با لباستان ست باشد. 5. با لوازم جانبی و زینتی ظاهرتان را چشمگیرتر کنید. اما دقت کنید که زیاد هم در این زمینه افراط نکنید. یک هدبند، تل یا گردن بند کافی است. یادتان باشد هرچه کمتر، بهتر. لباسهایی بخرید که اندامتان را لاغرتر و متناسب تر نشان دهد. 6. مراقب موهایتان باشید. به طور منظم موهایتان را کوپ کنید و همیشه دنبال مدل ها و رنگ هایی برای موهایتان باشید که به شکل صورت و نوع موهایتان بیاید. همیشه موهایتان را شانه کنید اما نه بیش از اندازه. مدل موی صاف و فر هر دو را برای خود امتحان کنید. اگر قصد رنگ کردن موهایتان را دارید، دقت کنید که رنگ مورد نظرتان حتماً به رنگ پوستتان بیاید. سعی کنید فقط تا یک تا دو سایه روشنتر یا تیره تر از رنگ طبیعی موهایتان پیش روید. 7. صاف بایستید. اینکار نشان می دهد که به خودتان احترام می گذارید و همه هم دنبالتان خواهند بود. علاوه بر این برآمدگی های اضافی بدنتان را هم کمتر نشان می دهد. طرز ایستادن و نشستن اهمیت زیادی دارد و می تواند به جذابیتتان اضافه کند. 8. اهمیت زیبایی درونتان را درک کنید. آدم های زیبا در دنیا زیاد هستند اما زیبایی خیلی متداول است. بعد از حرف زدن با چند نفر از آنها متوجه می شوید که این آدم ها زیاد هم زیبا نیستند. رفتار بد با دیگران ممکن است درون آنها را خیلی زشت هم نشان دهد و باعث شود دیگران دیگر اهمیت چندانی به زیبایی بیرونشان هم نشان ندهند. پس یادتان باشد اگر با دیگران بد رفتار کنید، همه آرایشهای دنیا هم نخواهد توانست زیبا نشانتان دهد. به خودتان و دیگران احترام بگذارید و خواهید دید که چه حس خوبی پیدا میکنید. 9.  احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. وقتی حستان به خودتان خوب باشد، ظاهرتان هم خوب خواهد شد. پس اعتماد به نفس داشته باشید. مردم به سمت کسانیکه به خودشان احترام می گذارند جذب می شوند و با آنها راحت هستند. دوست داشتن و احترام گذاشتن به خودتان به معنی خودخواهی و خودبینی شما نیست. فقط به دیگران نشان می دهد که از ظاهر خودتان راضی و خوشحال هستید.

خودتان باشید، با دیگران گرم و دوستانه برخورد کنید و احساس خوبی پیدا کنید. مطمئن باشید که خیلی زود همه این را متوجه می شوند. 10. اگر دوستانتان تحسینتان کردند، سعی نکنید آنها را منفی کنید، تحسین و تمجید اطرافیان را بپذیرید و از آن برای بالا بردن اعتماد به نفستان استفاده کنید. یک تشکر کردن مودبانه خیلی بهتر از پایین آوردن خودتان است. 11. ورزش کنید. همه کسی را که به خودش احترام می گذارد و مراقب بدن خود است را دوست دارند. خوب به نظر رسیدن فقط به آرایش و لباس محدود نمی شود، سالم بودن و داشتن احساسی خوب نسبت به خود هم بخشی از آن است. حداقل نیم تا یک ساعت در روز وقتتان را به ورزش اختصاص دهید و روزانه 8 لیوان آب بنوشید. آب درخشش زیبایی به پوستتان می دهد. اگر وقت برای باشگاه رفتن ندارید، حداقل 40 دقیقه در روز –در فواصل استراحت های 20 دقیقه ای بین کار هم که شده—را به پیاده روی تند اختصاص دهید. هر ورزشی که دوست داشته باشید خوب است اگر هم ورزشی را تابه حال امتحان نکرده اید، یکی را انتخاب کنید که با شرایطتان جور باشد. 12. خواب کافی داشته باشید. این به شما کمک می کند همیشه بهترین ظاهر را داشته باشید و داشتن یک الگوی منظم برای خواب باعث می شود هر روز سرحال و سرزنده از خواب بیدار شوید و روز خوبی داشته باشید. 13. هر روز بدنتان را برس بکشید. یک برس با موی پلاستیکی یا موی طبیعی برداشته و دایره وار روی بدنتان بکشید. از پاها شروع کنید و بالا تا سینه پیش روید. اینکار پوستتان را سفت کرده، سلولیت را برطرف نموده و پوست های مرده را از بین برده و درخشش خوبی به پوستتان می دهد. بهتر است اینکار را صبحها انجام دهید چون سرحال ترتان می کند. یادتان باشد اینکار را حتماً روی پوست خشک انجام دهید. 14. بهداشتن دندانها را رعایت کنید. بعد از هر غذا دندانهایتان را مسواک کنید و روزی دوبار از نخ دندان استفاده کنید و یادتان باشد هرچه بیشتر مسواک بزنید، بهتر است. البته دقت کنید که مسواک را سفت روی دندانها نکشید. ممکن است فکر کنید اینطوری دندانهایتان بهتر تمیز می شوند اما فقط به آنها آسیب می رساند. حتماً بعد از گذشت 10 دقیقه از خوردن غذا مسواک کنید چون باعث می شود به مینای دندان آسیب برسد و اگر وقت برای صبر کردن ندارید، فقط دهانتان را با آب خالی بشویید. دندانهایتان را سفید کنید. همه با دندانهای سفید و تمیز زیباتر به نظر می رسند. و خرید سفیدکننده های دندان هم چندان برایتان گران تمام نمی شود. همچنین موقع مسواک کردن دندانها حتماً لثه ها، زبان و سقف دهانتان را هم مسواک بکشید. 15. شاخص حجم بدن (BMI) خود را اندازه گیری کنید. اینکار به شما کمک می کند وزن سالم خود را بدانید و دیگر وزن خود را با دیگران مقایسه نکنید. 16. موهای زائد بدن و صورت را از بین ببرید. موهای زائد بدن و صورتتان را به طور منظم با هر روشی که برایتان مقدور است، از بین ببرید. 17. با چشمانتان هم لبخند بزنید. چشمها دریچه روح هستند. پس وقتی با چشمانتان بخندید مردم بلافاصله جذبتان می شوند. 18. با محصولات خاص، موهایتان را براق و درخشان نگه دارید. نکات جالب و حواندنی به مقدار کافی آب بنوشید. از موادغذایی سالم و مغذی مثل ماهی، میوه ها و سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید. این مواد به درخشندگی پوستتان کمک می کنند. اگر پوستتان مستعد جوش است از بخار روغن درخت چای استفاده کنید. این بخار منافذ پوستتان را باز کرده و این روغن به از بین بردن جوش ها کمک می کند. بعد از استفاده از بخورهای صورت یا سونا از تمیزکننده پوستی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. پس از شستشوی پوستتان، یک مرطوب کننده بدون روغن روی آن بمالید. بااینکه ممکن است به خاطر سن پایینتان به نظرتان مسخره بیاید از کرم های ضد چروک استفاده کنید. این کرم ها به پوستتان درخشندگی خاصی می دهد و استفاده مداوم از آن از بروز چروک جلوگیری می کند. استفاده از مومک برای برداشتن موهای بدن بهترین روش است. بهتر است اینکار را در سالن های آرایشی انجام دهید اما به هیچ وجه برای پوست صورتتان از این روش بهره نگیرید. چون پوست صورت بسیار حساس است. بند انداختن برای پوست صورت بهترین روش است. از اسپری، دئودورانت یا لوسیون برای پوستتان استفاده کنید. بااینکه جای دوش گرفتن را نمی گیرد اما باعث می شود دیگران از کنار شما بودن لذت ببرند. یک آرایشگر خوب برای خودتان انتخاب کنید. ممکن است مجبور شوید پول بیشتری بپردازید اما ارزشش را دارد. اگر مطمئن نیستید که چه مدل مویی به شما بیشتر می آید، از آرایشگرتان کمک بگیرید. روی رژلبتان برق لب بزنید. ناخن هایتان را همیشه زیبا و مرتب نگه دارید. حداقل هفته ای دوبار نزد مانیکوریست بروید و اگر از عهده هزینه آن برنمی آیید، خودتان اینکار را یاد بگیرید. انجام فرنچ مانیکور آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. ناخن های پاها را هم فراموش نکنید. همیشه موهایتان را تمیز نگه دارید. بااستفاده از شامپوی مناسب موهایتان را درخشان و سالم نگهدارید. اگر موهایتان وز دارد، حتماً از نرم کننده و حالت دهنده و ضد وز برای موهایتان ساتفاده کنید. اگر وقت ندارید که هر روز صبح موهایتان را بشویید، شب قبل آنها را شسته و کار درست کردن را برای صبح بگذارید. وقتی شب موهایتان را می شویید، در همان حالت که خیس هستند آنها را ببافید. اینکار باعث می شود صبح که موهایتان را باز کنید، حالت زیبایی پیدا کند و درست کردن آن آسانتر شود. مدل هایی را برای درست کردن موهایتان انتخاب کنید که با شکل و فرم صورتتان جور باشد. از عطری استفاده کنید که بهترین احساس را در شما ایجاد میکند. همچنین می توانید از لوسیون بدن استفاده کنید. البته دقت کنید که بیش از اندازه عطر به خودتان نزنید. کمی از عطرتان را روی یکی از مچ ها زده، آن مچ را به مچ دیگرتان بمالید و بعد روی بازوها و گردنتان بمالید. مراقب لبهایتان باشید. از رژ لب های خوب و حتماً از برق لب استفاده کنید. به خودتان در آینه نگاه کنید. بهترین ویژگیتان چیست؟ پاها؟ موها؟ دهانتان؟ شانه هایتان؟ ببینید چطور می توانید این ویژگی را برجسته تر کنید. مثلاً اگر موهای زیبایی دارید، هر یک روز در میان آنرا بشویید تا براقتر و زیباتر به نظر برسند. آنها که پاهای بلند و زیبایی دارند، حتماً به دقت همیشه آنها را اپیلاسیون کنند تا بتوانند با پوشیدن دامن یا شلوارکهای زیبا آنها را برجسته تر نشان دهند. آنها که شانه ها و استخوان بندی زیبایی دارند می توانند از تاپ ها و بلوزهایی استفاده کنند که زیبایی اندامشان را بیشتر جلوه گر کند. هر شب یک حمام طولانی اما نه خیلی داغ بکنید. اینکار به ریلکس کردنتان کمک می کند. هروقت که از وضعیت ظاهرتان ناراحت و غصه دار شدید، با چند نفر از دوستانتان برای شام بیرون بروید و با آنها دردودل کنید. اگر از درون شاد و خوشحال باشید، به بیرونتان هم منتقل خواهد شد. کارهایی انجام دهید که از آن لذت می برید، به کنسرت بروید، کفش بنفش بپوشید، با حیوانات بازی کنید و .... اعتماد به نفس یکی از جذابترین ترین چیزها در دنیاست. جسور باشید. پشتتان را صاف و سرتان را بالا نگه دارید. این حالت نشان می دهد که می دانید که هستید، چه می خواهید و کجا می روید. برای چشمهایتان از سایه های متفاوت و متنوع استفاده کنید. دکوراسیون اتاقتان را هر از گاهی تغییر دهید. با غریبه ها حرف بزنید. پر رو باشید اما نه بی ادب، محدوده خود را بشناسید. مطمئن باشید که زیبایید. خودتان باشید. بر حسادت خود و مقایسه کردن خود با دیگران غلبه کنید. ببینید چه چیز باعث می شود که دیگران اینقدر خوب به نظر برسند. ببینید چطور می توانند حواس همه را به نقاط مثبت خود جلب کنند و با این روش نقاط منفی خود را بپوشانند. اگر پوستتان بی عیب و هیکلتان زیبا نیست نگران نباشید. زیبایی به شکل ها و اندازه های مختلف می آید. و یادتان باشد زیبایی واقعی همان زیبایی درونی است. ابروهایی که شکل طبیعی داشته باشند همیشه زیباتر هستند اما دقت کنید که ابروهایتان را حتماً دست یک متخصص خبره بسپارید. گر سنتان پایین است، از رنگ های شادتر استفاده کنید. وانمود نکنید کسی هسیتید که واقعاً نیستید. خودتان بودن همیشه بهترین کار است. وقتی به خودتان در آینه نگاه میکنید، ببینید که چقدر زیبا هستید. اینکار اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد. زیبا بودن در درون همه دخترهاست. این شمایید که باید آمادگی نشان دادن آن را داشته باشید. همچنین یادتان باشد که باید همیشه زیبا به نظر برسید، نه فقط برای پسرها. هشدارها در آرایش کردن افراط نکنید. آرایش نکردن به شما نشان می دهد که بدون آن هم زیبا هستید و چندان به آن نیاز ندارید. یادتان باشد که یک لبخند زیبا بهترین دارایی شماست، پس مراقب دندانهایتان باشید و مرتب نزد دندانپزشک بروید. همیشه درمورد اینکه آیا لازم است در همه قسمت های صورت آرایش داشته باشید یا نه خوب فکر کنید. هیچوقت به خاطر ظاهرتان کارهایی که از آن لذت می برید را کنار نگذارید. لزومی ندارد چون هر روز موهایتان را صاف میکنید دیگر شیرینی نپزید. هیچوقت موی بالای لبتان را با تیغ اصلاح نکنید. بند انداختن یا استفاده از موبر برای آن بهتر است. مصرف مشروبات الکلی یا موادمخدر به هیچ وجه به زیباتر کردن شما کمک نمی کند. درواقع در طول زمان، دقیقاً نتیجه عکس روی شما خواهد داشت. اینکه مثل زن های هرزه به نظر برسید زیبایتان نمی کند. فقط شان شما را تا حد آن افراد پایین می آورد. بنا بر سنتان لباس بپوشید. هات و ی بودن همه چیز زندگی نیست. به توجه مردان سن بالا ارزش بگذارید اما محتاط باشید. یادتان باشد که آنها تجربه بیشتری دارند، خودشان را می شناسند و اعتماد به نفسشان بالاست. از طرف دیگر، بهتر هم می توانند از شما سوء استفاده کنند پس حسابی مراقب باشید. زیبایی یک نفر، یک هنر ساده مثل نقاشی یا مجسمه سازی نیست. اگر انسانیت، شجاعت، اعتماد به نفس و شوخ طبعی در چشمانتان بدرخشد، زیباتر به نظر خواهید آمد. پس قلب پاک، روح دلیر و همه خصوصیات مثبت خود را به نمایش بگذارید. هیچوقت خودتان را به پسرها نیندازید (آویزان آنها نشوید). چیزهایی که به آن نیاز دارید: یک کرم مرطوب کننده مناسب با پوستتان یک شامپو و نرم کننده مناسب با نوع موهایتان محصولات مربوط به مو برای از بین بردن وز کردن مو، خشکی مو و امثال این.

موچین و قیچی مو بر لیف یا محصولات مخصوص لایه برداری پوست محصولات مربوط به مراقبت از پوست مناسب با نوع پوستتان اعتماد به نفس میوه و سبزیجات روزانه لباسهای زیبا ریمل برق لب

لبخند

 

هر زني تمايل دارد تا صورتي زيبا و پوستي شفاف و خوب داشته ‏باشد. اغلب ما سريع آرايش مي‏کنيم اما  نکات مهم مراقبت از پوست را ناديده مي‏گيريم. شما مي‏توانيد با پيروي از يک سري نکات ساده، به زيبايي دست پيدا‏کنيد

 

 

1.تغذيه صحيح: براي داشتن پوست سالم، هميشه در نتيجه کاربرد درست وسايل آرايشي و حفظ يک رژيم غذايي سالم با استفاده مرتب از سبزيجات، ميوه‏هاي تازه، غلات، ماهي و غذاهايي که از لحاظ ويتامين A, B, C E و آنتي‏اکسيدان غني هستند، سلامت مي‌ماند. مصرف فراوان اين ويتامين‏ها، به جوان‏شدن، ترميم، توليد کلاژن، مرطوب شدن و سالم ماندن پوست کمک مي‏کند. تا آنجا که امکانش هست از غذاهاي طبيعي استفاده‏ کنيد و از غذاهاي آماده و به فرآوري شده خودداري كنيد.

 
 

 

 

2.مراقبت‏هاي اساسي پوست: مراقبت اساسي‏ و منظم از پوست براي هر خانمي هنگام صبح و شب، الزاما از سه مرحله تشکيل شده ‏است؛ تميز کردن پوست، مرطوب نگه‏داشتن پوست و استفاده از شيرپاک‏کن‏ها.حتي اگر وقت کافي نداريد، تميز‏کردن و مرطوب نگه‏داشتن پوستتان خيلي مهم است.

 
 

 

 

3.رژيم مناسب: در رابطه با رژيم‏هاي غذايي مرکب و مرتبط با مراقبت پوست، کارهاي زيادي مي‏توانيد انجام دهيد، همچون لايه‌برداري پوست بيروني براي از بين بردن سلول‌هاي کهنه و رويش سلول‌هاي تازه. اين فرآيند مي‏تواند با مالش صورت با دست يا به کاربردن حلال‏هاي الکلي ساخته شده از اسيدهاي ميوه‏اي انجام گيرد. ماسک‏هايي که ويتامين و مواد کاني دارند، مي‌توانند در از بين بردن چروک صورت، پوسته پوسته شدن پوست‏هاي خشک، التهابات پوستي و درمان پوست‏هايي که بي‏حال و فرسوده به نظر مي‏آيند موثر‏ باشند. پوست شما نرم‏تر و صاف‏تر خواهد ‏شد و احساس خواهيد ‏کرد جوان‌تر شده‏ايد. سرم‏ها، مواد ترکيبي قوي‌اي هستند که در محصولات زيبايي از آنها استفاده مي‏شود. مواد غليظي درون اين سرم‏ها قرار داده شده که مي‏تواند به صورت فشرده، سريع‌تر و عميق‌تر به پوست نفوذ کند. سرم‏ها مي‏توانند برخي از مشکلات پوستي را مثل مشکلات کم‏آبي پوست و کدر و بي‌حال بودن آن برطرف كنند.

 
 

 

 

4.ضدآفتاب: گفتن درباره اهميت کرم‏هاي ضدآفتاب نيازي به تکرار ندارد! علت اينکه کرم‏هاي ضدآفتاب مهم هستند، اين است که اولين عامل پيري و آسيب پوست به «در معرض نور خورشيد قرار گرفتن» مربوط مي‏شود! حفاظت از پوست در مقابل نور خورشيد، مهم‌ترين مراقبت از پوست است که به طور روزانه بايد مورد توجه قرار‏گيرد. در معرض نور خورشيد قرار گرفتن، موجب چروک صورت و ايجاد لکه‏هاي رنگي برجسته مي‌شود که به واسطه آسيبي که به غشاي مياني پوست وارد مي‏شود، به وجود مي‏آيند. آسيب‏هاي ناشي از نور خورشيد حتي مي‏تواند باعث سرطان‌هاي پوستي بشود.

 

 

 
 

5.آرايش صحيح: بهترين روش براي بهبود در وضعيت آرايشي شما، استفاده از مواد زيرساز آرايشي است که مي‏تواند پوست مرطوب شما را هموار و صاف کند. يک پوست مرطوب مي‏تواند چهره شما را به طور واقعي عالي بنماياند. هر آرايشگري به شما خواهد گفت که بسيار مهم است با يک پاک کننده نرم، کار آرايش روي صورت را شروع کنيد. از يک دستمال يا پارچه خوب، براي زيرسازي پوست يا پوشاندن لکه‌ها يا چيزهاي ديگر ناخوشايند روي پوست، استفاده کنيد. اين مهم است که از محصولات خوب و مناسب نوع و رنگ پوست خود استفاده كنيد. مراقبت مناسب پوست، از شناختن نوع پوستتان شروع مي‏شود. 5 نوع پوست وجود دارد: خشک، معمولي، چرب، حساس و پوست ترکيبي.

 

قبل از خريد هر نوع از محصولات آرايشي بايد‏ بدانيد که دقيقا نوع پوست شما چيست. اين به شما کمک خواهد‏ کرد که بهترين محصولات بهداشتي مناسب پوست خود را بخريد. سپس رنگ مناسب پوست خود را انتخاب کنيد. زيرسازي پوست با رنگ‌هاي نامناسب، پوستتان را ناسالم و خسته نشان مي‏دهد. هيچ گاه نبايد مواد زيرسازي پوست را به گونه‏اي استفاده‏ کنيد که به نظر برسد ماسک به صورت زده‏ايد. يک ترکيب مناسب مي‏تواند باعث تقويت پوستتان شود به طوري که طبيعي به نظر طبيعي برسد. براي اينکه مشخص شود استفاده از چه درجه رنگي براي زيرسازي پوستتان مناسب است، نخست آن را روي خطوط فک خود آزمايش کنيد. رنگ مناسب، آن است که روي پوست ناپديد مي‏شود

تاثیر باور نکردنی هفت میوه برپوست

دکتر حبیب انصارین، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌گوید: «متخصصان پوست گاهی به صورت تجربی و گاه به روش علمی‌فرمولاسیون مناسب پوست فرد را تجویز می‌کنند اما فرمولاسیون‌ ماسک‌های تجاری موجود در بازار ممکن است نه تنها برای پوست فرد مناسب نبوده بلکه آثار منفی به بار آورد.» وی در ادامه می‌افزاید: «برای مثال چنانچه پوست فردی خشک باشد و از دارویی حاوی الکل استفاده کند پوستش تحریک شده و حساس‌تر می‌شود. بنابراین شما که پوستی شاداب و با طراوت می‌خواهید و در این راه تا به حال پول فراوانی خرج کرده‌اید اما آن‌طور که انتظار داشته‌اید نتیجه نگرفته‌اید،

بهتر است پول و وقتتان را بیش از این بیهوده هدر ندهید. یادتان باشد که همیشه گران‌ترین و پرهزینه ترین راه بهترین راه نیست! بهترین، کم‌خطرترین و مقرون به صرفه‌ترین ماسک‌ها، در واقع همان ماسک‌های متشکل از آب‌میوه‌ها، پوست میوه‌ها یا بافت آنها هستند که در منزل می‌توان به راحتی آنها را تهیه و از آنها استفاده کرد اما اولین قدم این است که پوست خود را بشناسید تا بتوانید ماسکی مناسب برای پوست خود تهیه کنید.» حال که پوست خود را شناخته‌اید شما را با طرز تهیه چند ماسک مفید آشنا می‌کنیم. (این ماسک‌ها حتی اگر مفید واقع نشوند ضرری ندارند؛ امتحان کنید!)

● ماسک خرما یک عدد خیار با پوست، یک تکه سیب‌زمینی خام با پوست، یک قاشق غذاخوری جوانه ماش، دو قاشق غذاخوری ماست پرچرب و یک عدد خرمای بدون هسته را با هم در مخلوط کن بریزید. بعد بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه ماسک روی صورت بماند و سپس با آب ملایم بشویید. (توجه داشته باشید این ماسک به علت گرمی‌خرما می‌تواند در بعضی افراد ایجاد حساسیت کند. (این ماسک یک التیام‌دهنده موثر است و افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند از این ماسک یک تا دوبار در ماه استفاده کنند.)

● ماسک آناناس یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی در بیاید. سپس به همان اندازه الکل اتیلیک و یک لیوان روغن آفتابگردان به آن بیفزایید. حال روزی یک بار، هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، این مخلوط را به صورت ماسک روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک تأثیر جالبی بر جوش‌های غرور به ویژه گلوله‌های چربی زیر پوستی دارد.

● ماسک هلو یکی از بهترین ماسک‌های زیبایی را می‌توانید از هلو تهیه کنید. کافی است سه یا چهار هلوی تازه را بشویید و هسته آنها را خارج کنید. (لازم نیست پوست هلوها را بکنید.) هلوها را له کنید و با یک زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملا مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید. این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار مؤثر است.

● ماسک گلابی یک گلابی رسیده را خرد کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده بسیار مفید است.

● ماسک لیموترش آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم‌مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و روی پوست بمالید و ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه بعد آن را بشویید. این ماسک برای پوست‌های خشک مفید است.

● ماسک پرتقال یک پرتقال را پوست بکنید. هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های آن را جدا کنید و روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش‌های غرور جوانی مؤثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.

● ماسک سفیده تخم‌مرغ سفیده تخم مرغ را با همان مقدار الکل سفید مخلوط کنید و آن را با نوک انگشتان خود بردارید و روی پوست بگذارید و ماساژ دهید. روش ماساژ باید از پایین به بالا و از سمت راست به چپ و چپ به راست باشد. سپس کمی‌صبر کنید تا ماسک خشک شود و ۲۰ دقیقه بعد بشویید. این ماسک برای رفع چین و چروک صورت مناسب است

 


دو شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,

|
 

نکات طلایی در آشپزی وخانه داری

نگهداری دانه‌های ذرت

 

دانه های ذرت را باید همیشه در فریزر نگاهداری کنید، به این ترتیب، نه تنها تازه می ماند، بلکه انجماد، از چروکیده شدن آن جلوگیری خواهد کرد.

 

چسبیدن کیک به دیس

پاشیدن شکر بر روی دیس رطوبت اضافی را به خود جذب می کند و مانع چسبیدن کیک به دیس می شود.

گوشت نرم  : اگر می خواهید گوشت سفت را نرم کنید، روی همه ی قسمتهای آن مخلوطی از سرکه و روغن زیتون بمالید و بگذارید مدت دو ساعت بماند، سپس بپزید.

خشک شدن پنیر

برای جلوگیری از خشک شدن پنیر، دستمالی را که با سرکه مرطوب ساخته اید روی آن بپیچید.

نگهداری از موز

نگهداری موز برای مدت طولانی امکان پذیر نیست و این میوه در مدت زمان کوتاهی از بین می رود . برای اینکه مدت زمان بیشتری بتوانید این میوه را نگهداری کنید باید آن را درون کاغذ آلومینیومی بپیچید و در یخچال بگذارید . به این ترتیب آن را برای زمان بیشتری حفظ خواهید کرد.

شستشوی میوه و سبزی

برای شستشوی میوه و سبزی به هر لیتر آب یک قاشق جوش شیرین اضافه کنید. این عمل باعث ضد عفونی کردن و از بین بردن ناخالصیها می شود. بعد از اینکه حدود 10 دقیقه سبزی و یا میوه را در این محلول قرار دادید آن را با آب سرد بشویید.

جعفری سبز

برای اینکه جعفری در غذایتان سبز باقی بماند، کافی است به محض آنکه مایع شروع به جوشیدن کرد، جعفری را به آن بیفزایید.

میوه های کال

برای رسیدن موز، کیوی، گوجه فرنگی یا سیب کال از قرار دادن میوه ها در مقابل تابش مستقیم آفتاب خودداری کنید، چون باعث نرم شدن و حتی له شدگی آنها خواهد شد. میوه را درون یک حوله یا پارچه ی تمیز و مرطوب بپیچید. سپس درون یک پاکت کاغذی یا مقوایی قرار دهید. بزودی میوه ی شما بدون آنکه له یا سیاه رنگ شود، درون پاکت کاغذی می رسد.

تازه کردن لیمو ترش خشک

لیمو ترش را در توری کوچکی قرار دهید و در محیط خشک آویزان کنید. نیم ساعت قبل از مصرف، آن را درون یک ظرف پر از آب سرد بیندازید، تا مجددا" طراوت و تازگی خود را به دست آورد. با این کار، لیمو ترش برای مدت بیشتری سالم می ماند.

نگهداری کیوی

برای نگهداری کیوی، آنها را در پاکت کاغذی بپیچید و در یخچال بگذارید. اگر کیویهایی که تهیه کرده اید تقریبا" کال و یا سفت هستند، آنها را در دمای معمولی آشپزخانه یا اتاق بگذارید تا به مرور برسند . این میوه، خود یک غذای رژیمی است و در عین حال مقدار قابل توجهی ویتامین C و مواد معدنی، بخصوص پتاسیم دارد .

نگهداری طولانی تخم مرغ

اگر نیاز داشتید تخم مرغ را برای مدت طولانی نگهداری کنید،‌ دقت کنید که هرگز تخم مرغ سالم را در فریزر قرار ندهید، زیرا سرما حجم آنرا زیاد کرده و می شکند. زرده و سفیده را از پوست تخم مرغ خارج کرده ، قدری نمک به آن بیافزایید و خوب بهم بزنید و در فریزر یا طبقه ی بالای یخچال نگهداری کنید. سفیده تخم مرغ( البته بدون زرده) به حالت منجمد برای مدت یکسال قابل نگهداری است.

خشک کردن پوست تخم مرغ

خشک کردن پوست تخم مرغ، اهمیت زیادی در نگهداری آن دارد زیرا رطوبت زیاد، موجب فساد این ماده غذایی می‌شود. هرگز تخم مرغ را درکنار سبزیها و میوه ها قرار ندهید زیرا رطوبت موجود در سبزیها موجب فساد تخم مرغ می‌شود

روشی برای شستن بشقاب ها

قبل از این که شروع به شستن بشقاب ها کنید، آنها را درون ظرف بزرگتری که پر از آب کرده اید ، قرار دهید . سپس چند قاشق سرکه به آب اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا سرکه تمام چربی ها را به خود بگیرد، سپس بشقاب ها را بشویید.

شستن فلاسک چای

ابتدا تفاله های چای را از فلاسک خالی کنید، سپس مقداری آب گرم در فلاسک ریخته، کمی مایع ظرفشویی به آن اضافه نموده و یک اسکاچ نرم داخل فلاسک بیندازید، در آن را ببندید و خوب تکان دهید، تا تمیز شود و بعد با آب گرم کاملا شستشو دهید.

تمیز کردن قوری استیل

اگر قوری شما جرم گرفته است ، قوری را پر از آب کنید و ، مقداری آبلیمو در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد . قوری شما کاملاً تمیز می شود

اگر عسل شما شکرک زده می توانید عسل را در ظرفی که در آن محکم بسته می شود بریزید، به صورتی که آب داخل آن نشود حالا ظرف بزرگتر دیگری بردارید و داخل آن آب بریزید و ظرف عسل را ایستاده درون ظرف بعدی بگذارید. برای این که ظرف عسل وارونه نشود یا تکان نخورد، یک جسم سنگین روی آن بگذارید تا ثابت بماند. حالا اجاق گاز را روشن کنید تا آب جوش بیاید. با بخار آب، عسل به حالت اولیه برمی گردد و دیگر شکرک نمی زند.

 

 

جلوگیری از وارفتن کوفته تبریزی برای اینکه کوفته های شما در آب از هم نپاشد ، قدری آرد و تخم مرغ به مواد آن بیافزائید 2_ می توانید مقداری عدس خام را چرخ کرده و در موادتان از آن استفاده کنید 3_ پس از گلوله کردن کوفته ها و قرار دادن در قابلمه،حرارت آتش را زیاد کنید تا بجوشد و سپس کم کنید تا با آرامش بپزد.
اگر فلفل غذای شما زیاد شد اگر فلفل بیش از اندازه به غذایتان زده اید و خیلی تند شده است ، (با توجه به طعم اصلی غذا) چند دقیقه قبل از آن که غذا را از روی حرارت بردارید ، آب یک عدد لیمو ترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید. به طرز قابل ملاحظه ای تندی غذا از بین خواهد رفت.
اگر حبوبات بی نمک شده اگرحبوبات شما بی نمک شد هرگز نمک خشک روی آن نریزید ؛ بلکه مقدار نمک مورد نیاز را در آبجوش حل کنید، سپس داخل حبوبات پخته بریزید تا نمک به همه جای حبوبات برسد.
برای پخت بهتر ماکارونی 1-چند قاشق غذا خوری روغن داخل ماکارونی در حال جوشیدن بریزید. 2- چند قاشق آبلیمو داخل ظرف ماکارونی در حال جوشیدن بریزید. 3- مقداری نمک به آب در حال جوشیدن آن اضافه کنید. 4- چند قاشق آبلیمو به مایه ماکارونی اضافه کنید تا ماکارونی شما لذیذتر شود.
خوشمزه تر شدن کوکو سبزی: برای خوشمزه تر شدن کوکو سبزی ، از گردوی خرد شده و زرشک(بر اساس ذائقه ی خود) در مخلوط موادتان استفاده کنید؛ کوکوی شما بسیارخوشمزه و مفیدتر می شود.
اگر نمک نمکدان شما مرطوب می شود برای اینکه نمک راحت تر از نمک پاش خارج شود، می توانید چند عدد برنج خشک داخل نمک پاش بریزید.
چند نکته در مورد رب گوجه فرنگی: 1- متأسفانه بسیاری از خانمها بعد از خرد کردن گوجه برای درست کردن رب، آب سفید آن را دور می ریزند، تا رب آنها قرمزتر شود. در صورتی که این کار بسیار اشتباهی است. چون تمام املاح معدنی لازم برای بدن داخل همان آب سفید است . در ضمن همین آب سفید مانع فاسد شدن رب می شود. 2- برای اینکه رب شما قرمز شود آب گوجه را داخل ظرف استیل بجوشانید. 3- روی ظرف رب ، کمی روغن آب شده بریزید تا دیگر کپک نزند.
از بین بردن بوی غذا اگر خانه ی شما از بوی غذا پرشده و باعث ناراحتی خانواده می شود، از دود اسفند و یا دود خاکشیر استفاده کنید . با دود کردن دارچین هم می توانید بوی غذا را کاملاً از بین ببرید . علاوه بر آن ، دود اسفند باعث ضد عفونی کردن محیط هم می شود.
خاک قند را چه کنیم خاکِ قند را می توانید با آسیاب کردن کاملاً یک دست کنید و به جای شکر به کار ببرید.
آب کردن شکلات تخته ای راه اول: تکه های شکلات را در کاسه ای قرار دهید و نصف استکان قهوه ی داغ روی آن بریزید. هم زود آب می شود و هم شیرینی شما خوش طعم می شود. راه دوم : استفاده از روش طبخ غیر مستقیم . شکلات را در یک ظرف گود بریزید و این ظرف را در ظرف بزرگتر حاوی آب گرم قرار دهید ؛ ظرف بزرگ را روی حرارت کم قرار دهید و شکلات را مرتب هم بزنید تا آب شود.
سالم آب پز کردن سیب زمینی برای پختن سیب زمینی آب پز، فراموش نکنید یک یا دو قاشق غذا خوری نمک به آن بیفزایید تا سیب زمینی ها ترک برندارند.
کاهوی اضافه اگر چند برگ کاهو اضافه آمده و به اندازه ای نیست که بتوان با آن سالاد درست کرد، می توانید که آن را خرد کنید و به کوکو سبزی بیفزایید و یا برای ته دیگ مانند نان در کف قابلمه قرار دهید، بسیار خوشمزه خواهد شد.
استفاده ی بهینه از برنج خرد شده برنج خرد شده را می توانید در سوپ ، آش و دلمه استفاده کنید زیرا بهتر لعاب می اندازد و غذا یا دسر شما را خوشمزه تر می کند . اگر می خواهید کیک بپزید و شیر ندارید برای تهیه ی انواع کیک، به جای شیر می توانید آب میوه را جایگزین کنید، به این ترتیب طعم کیک شما هم تغییر خواهد کرد.
نکاتی در مورد تخم مرغ آب پز برای آب پز کردن تخم مرغ ، مقدار کمی نمک و سرکه به آب اضافه کنید. در این حالت ، اگر پوست تخم مرغ شکسته شود ، سفیده بیرون نمی ریزد. تخم مرغها را با حرارت کم بپزید.در صورتی که ته تخم مرغ را با سنجاق سوراخ کنید موقع آب پز کردن ، پوسته ی آن شکاف برنمی دارد. برای اینکه بعد از پختن پوست را به آسانی جدا کنید ، می توانید تخم مرغ را بعد از اینکه از آبجوش خارج کردید در آب سرد قرار دهید .
چگونه تخم مرغ سالم را تشخیص دهیم ؟ ابتدا قدری محلول آب و نمک درست کنید. (یک لیتر آب در 120 گرم نمک) . سپس تخم مرغ‌ها را در این محلول قرار دهید. تخم مرغ خیلی تازه و سالم در ته ظرف به صورت عمودی می ایستد، اما تخم مرغ سالم ولی کمی کهنه در قسمتهای میانی آب معلق می ماند و تخم مرغهایی که در سطح آب بصورت افقی قرار می گیرند فاسد هستند.
استفاده بی درد سرتر از فر هر گاه از جوجه گردان فر استفاده می کنید: روی سینی زیرین یک ورق فویل ( کاغذ آلومینیوم ) بگذارید و بعد از استفاده بردارید تا فر کثیف نشود.

برای مراقبت از وسایل و لوازم و البسه چرمی، کافی است آنها را با آب گرم و صابون بشویید و سپس آبکشی کنید و اجازه دهید چرم ، خشک شود تا روغن طبیعی خود را باز یابد.

- برای تمیز کردن غذا از قابلمه، آن پر از سرکه کرده و بعد از نیم ساعت، قابلمه را با آب و مایع ظرفشویی به راحتی بشویید.

- برای تمیز کردن رنده، مقداری نام خشک روی آن بمالید.

- جهت از بین بردن بوی پیاز، می توانید دستان خود را قبل و بعد از پوست کندن پیاز، به کمی سرکه آغشته کنید.

- جهت از بین بردن بوی نامطبوع غذا از روی ظروف کافی است ظرف را در آب محتوی کمی سرکه، مدتی خیس کنید و سپس بشویید.

تمیز کردن تخته آشپزخانه : جهت پاکسازی تخته آشپزخانه که معمولاً در اثر خرد کردن سبزی های مختلف رنگ می گیرد، کافی است تخته های چوبی را با مقدار سرکه شست و شو دهید.

از بین بردن بوی غذا در خانه : اگر خانه شما ازبوی غذا پر شده و باعث ناراحتی خانواده می شود، از دود اسفند یا دود خاکشیر استفاده کنید. با دود کردن دارچین هم می توانید بوی غذا را کاملاً از بین ببرید. علاوه بر آن، دود اسفند باعث ضدعفونی شدن محیط هم می شود.

دستگاه بخار پز در خانه : برای ساختن این دستگاه، یک قابلمه برداشته و آبکشی روی آن قرار دهید. سپس مقداری آب در قابلمه بریزید ( به میزانی که آبکش با آب برخورد نکند) حالا هر ماده ای را که می خواهید بخار پز کنید، روی آبکش قرار دهید . اجاق گاز را روشن کنید تا مواد غذایی شما بخار پز شود.

استفاده از گوش ماهی در کتری و سماور : کافی است چند دانه گوش ماهی در کتری یا سمار قرار دهید تا آهک موجود در آب را جذب کند.

جلوگیری از سیاه شدن ظروف آلومینیومی‌ : هنگام پختن حبوبات داخل قابلمه، چند قطره سرکه یا آبلیمو به آن اضافه کنید ، با این کار هم ظرف شما سفید می ماند و هم طعم حبوبات بهتر می شود.

برای جدا كردن پوست نازك روی بادام، آنها را 2 دقیقه در آب جوش قرار دهید و بعد در آب سرد بگذارید تا براحتی پوست آنها جدا شود.

 

 

ـ برای گرفتن پوست هلو در تهیه مربا و كمپوت، آنها را یك دقیقه در آب بجوشانید و بعد پوست آن را بكنید.

 

 

ـ برای خشك كردن هلو یا زردآلو آنها را از وسط 2 نیم كرده، هسته را در آورید و روی سینی فر بگذارید. حرارت فر را روی حداقل تنظیم كنید. لای در فر را باز بگذارید و مرتب به آنها سر بزنید و چنانچه لازم است آنها را زیر و رو كنید تا نسوزند. وقتی برگه‌ها خشك شدند، سینی را از فر خارج كنید.

ـ برای تهیه یخ فانتزی، می‌توانید داخل هر قالب یك گیلاس یا آلبالو قرار دهید و بعد در قالب آب بریزید و بگذارید یخ ببندد.

 

 

ـ برای از بین بردن لكه چسب، پارچه‌ای را درون سركه فرو برده و روی لكه بگذارید به‌طوری كه كاملا آن را بپوشاند. با این كار چسب، سفتی خود را از دست می‌دهد و جدا می‌شود.

 

 

ـ اگرسوزن چرخ خیاطی شماكندشده وقابل استفاده نیست آن را دورنیندازید. یك سمباده معمولی را زیر چرخ قرارداده و سوزن راچندباردرآن فرو كنید تا دوباره ماننداولش تیز شود.

 

ـ برای زدودن آهاریا نشاسته از اتو،وقتی اتو گرم است با یك قالب صابون روی آن بمالید،سپس با پارچه تمیزی لكه‌ها را پاك كنید و صیقل دهید. همچنین می‌توانید لكه‌های قهوه‌ای یا سوختگی در كف اتو را با مالیدن محلول گرم شده سركه و نمك برطرف كنید.


دو شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,

|
 

بياموزيم چگونه زندگي را ساده تر كنيم

چیزی شبیه زندگی هر روز از کنار من می گذرد و چقدر تکراریست سهم من از روزهای بلند زندگی

 

بسياري از افراد در زندگي خود با پستي و بلندي هايي  روبرو مي شوند و با نااميدي متوقف مي شوند و كار       خاصي نمي كنند.       آنها فكر مي كنند كه اين آسانترين راه است؟! آيا آنها يك تكان كوچك به خود       داده اند؟

 

يكي از واجبترين ويژگيهاي شخصيتي كه بايد رشد داده شود       خود اعتباري است. اين كار خيلي سخت نيست ولي بسيار مفيد است. براي اقدام درست       در مورد شخصيت خود بايد اعمال غير طبيعي و غير خالص را از زندگي خود حذف كنيد       رل بازي نكنيد. ديگر لازم نيست خود را براي آنچه شما را كسل مي كند هيجان زده       نشان دهيد. ديگر نگران اينكه ديگران درباره شما چه فكري مي كنند نباشيد. آيا       اگر اينگونه باشد زندگي ساده تر نيست؟ آيا زندگي شما زيباتر نمي شود؟

 

دنياي مدرن بار زيادي را به ما تحميل مي كند. اكثر       مردم از انجام بسياري اعمال خودداري مي كنند. ميليونها تصميم كوچك مي       گيريم و انرژي زيادي را هدر مي دهيم آيا بهتر نيست چند تصميم بزرگ بگيريم؟

 

حقيقت اينست كه ما نمي توانيم مراقب افراد زيادي يا       مسائل زياد كه در اطرافمان وجود دارد باشيم. و نمي توانيم خود را فداي افراد       زيادي كه اطراف ما هستند بكنيم البته نبايد اين سخن با خودخواهي اشتباه گرفته       شود يا اينكه فكر كنيم نبايد به اطرافيان كمك كرد بلكه مفهوم اين سخن آن است       كه نبايد فكر و زندگي و اعمال خود را تحت تأثير افكار و سخنان اطرافيان قرار       داد مانند آن حكايتي معروف كه پيرمرد و نوه اش با الاغي در راهي مي رفتند و       هر بار مردم به آنها چيزي مي گفتند يكي مي گفت چرا سوار الاغ نمي شويد در       ادامه راه با شخصي برخورد مي كردند كه مي گفت عجب مردم سنگدلي هستيد كه با       اين بار دو نفري سوار الاغ مي شود خلاصه آن دو آنقدر سوار پياده شدند كه الاغ       آنها سر پلي به رودخانه افتاد و توشه و مركب خود را از دست دادند. اين حكايت       در عين سادگي حرف بزرگي را دارد بسياري از ما در كودكي آنرا شنيده يا خوانده       ايم ولي كمتر كسي به مفهوم آن عمل مي كند بسياري از ما موقعيتهاي زندگي خود       را فداي قضاوتهاي مردم مي كنيم همانند آن پيرمرد و نوه اش كه سرمايه خود را       فداي قضاوت مردم كردند.

 

اگر چند تصميم بزرگ بگيريم زندگي بسيار ساده تر است:

 

بيشتر مراقب چه كسي هستيد؟

 

چه نوع آدمي هستيد و دوست داريد چگونه باشيد؟

 

خواسته ها و تواناييهاي شما چيست؟

 

آيا مي خواهيد براي خودتان كار كنيد؟ چه كاري؟

 

آيا مي خواهيد چيزهايي خلق كنيد كه مورد توجه ديگران       باشد و از آن لذت ببرند؟

 

آيا مي خواهيد كه يك ويلاي كوچك با حوض و فواره داشته       باشيد؟

 

آيا آنچه كه روي آن انرژي صرف مي كنيد براي شادي شما       واجب نيست؟

 

همه اين موارد ناديده گرفته مي شوند. آنها زندگي را       ساده مي سازند. راههاي شما را مشخص مي كنند. و انرژي شما روي يك انتخاب       متمركز مي شود.

 

وقتي سعي در پاسخ دادن به سؤالات مانند اينها داريد،       از كمك خواستن از افراد خبره و موفق نترسيد. از اين افراد براي توسعه افكار       خود استفاده كنيد بيشتر ما براي كشف اينكه چه چيزي براي ما بهترين است احتياج       به كمك ديگران داريم.

 

اگر باور داشته باشيد كه كاري را مي توانيد انجام دهيد       يا باور داشته باشيد كه نمي توانيد همان گونه خواهد شد.

 

تمركز باعث كم شدن شك و ترديد مي شود و قدرت و اطمينان       شما را تقويت مي كند.

 

شك هاي ما خائنان به ما هستند، و با ترس مانع تلاش مي       شوند. در شرايطي كه مي توانستيم بسيار عالي باشيم باعث باخت مي شوند.

 

بخش اعظمي از قدرت ناخودآگاه مغز و هيجانات ما در حال       استفاده است و مرتباً هرز مي رود.

 

اين ناخودآگاه مي تواند مسائل مشكلي را حل كند، نقشه       هاي فوق العاده اي طرح كندو براي ما خوشي آرامش به ارمغان بياورد. ناخودآگاه       شما با انرژي كم، خروجي زيادي مي دهد.

 

حتماً براي شما هم بسيار پيش آمده كه در حين مسواك       زدن، آفتاب گرفتن، شستن اتومبيل ناگهان چيزي را كشف كرده باشيد! در اين حالت       بخش خود آگاه مغز كار نمي كند ولي قسمت ناخودآگاه جوابي را كه شما نياز داريد       پيدا مي كند چون در اين لحظات آرامش داريد.

 

بخش ناخودآگاه انتخابي است. وقتي شما عميقاً روي       موضوعي تمركز مي كنيد اين موضوع مورد توجه بخش ناخودآگاه شما قرار مي گيرد.       اين قسمت از مغز پيغامهاي ضعيف يا درهم را پردازش نمي كند. قسمت ناخودآگاه       زماني بهترين عملكرد را داردكه روي يك موضوع تمركز داريد كمترين بيشترين است!


دو شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,

|
 

تست روانشناسی جالب2

روانشناسی انگشت

انگشت شماره ۱

 

این انگشت نماد مسایل مادی و ثروت است و کسانی که این انگشت را انتخاب می کنند، اقتصاد دانان خوبی هستند و معمولاً از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارند.

 

انگشت شماره ۲

 

این انگشت نماد کار است و اشخاصی که به این انگشت اهمیت بیشتری می دهند انسان های کاری هستند و به طور کلی وجدان کاری خوبی دارند و موفقیت زیادی در کارها دارند.

 

انگشت شماره ۳

 

این انگشت میزان اهمیت به خود فرد را نشان می دهد، افرادی که این انگشت را انتخاب می کنند، در مورد همه چیز اول به خود اهمیت داده و تا حدودی خودپرست و خودخواه هستند.

 

انگشت شماره ۴

 

این انگشت نماد محبت و عشق است و کسانی که این انگشت را انتخاب می کنند، انسان های احساساتی و عاطفی هستند و همواره به دنبال محبت و خوشحال کردن دیگران هستند.

 

انگشت شماره ۵

 

این انگشت نماد خانواده و فرزند هست و کسانی که به این انگشت علاقمند هستند، افرادی هستند که به خانواده پایبند بوده و به زندگی مشترک و به طور کلی روابط بین افراد اهمیت می دهند.

تست روانشناسی شخصیت

به این تست شک نکنید. این آخرین و استانداردترین تست  شخصیت شناسى است که این روزها در اروپا بین روانشناسان در جریان است.  پاسخهایش هم اصلاً کار دشوارى نیست. کافى است کمى به خودتان رجوع کنید. یک  کاغذ و قلم هم کنار دستتان باشد که بتوانید امتیازهایى که گرفته اید را جمع  بزنید. حاضرید؟ پس شروع کنید:

 


۱) چه موقع از روز بهترین و آرام ترین احساس را  دارید؟ الف)صبح، ب) عصر و غروب، ج ) شب

۲) معمولاً چگونه  راه مى روید؟ الف ) نسبتاً سریع، با قدم هاى بلند، ب) نسبتاً سریع، با  قدمهاى کوتاه ولى تند و پشت سر هم، ج ) آهسته تر، با سرى صاف روبرو، د )  آهسته و سربه زیر، ه) خیلى آهسته

۳) وقتى با دیگران صحبت مى  کنید؛ الف ) مى ایستید و دست به سینه حرف مى زنید، ب) دستها را در هم  قلاب مى کنید، ج ) یک یا هر دو دست را در پهلو مى گذارید، د ) دست به شخصى  که با او صحبت مى کنید، مى زنید، و ه) با گوش خود بازى مى کنید، به چانه  تان دست مى زنید یا موهایتان را صاف مى کنید

۴) وقتى آرام  هستید، چگونه مى نشینید؟ الف) زانوها خم و پاها تقریباً کنار هم، ب)  چهارزانو، ج ) پاى صاف و دراز به بیرون، د ) یک پا زیر دیگرى خم
۵)   وقتى چیزى واقعاً براى شما جالب است، چگونه واکنش نشان مى دهید؟ الف )  خنده اى بلند که نشان دهد چقدر موضوع جالب بوده، ب ) خنده، اما نه بلند، ج )  با پوزخند کوچک، د ) لبخند بزرگ، ه) لبخند کوچک

۶) وقتى  وارد یک میهمانى یا جمع مى شوید؛ الف ) با صداى بلند سلام و حرکتى که  همه متوجه شما شوند، وارد مى شوید ب ) با صداى آرامتر سلام مى کنید و  سریع به دنبال شخصى که مى شناسید، مى گردید ج ) در حد امکان آرام وارد  مى شوید، سعى مى کنید به نظر سایرین نیایید

۷) سخت مشغول  کارى هستید، بر آن تمرکز دارید، اما ناگهان دلیلى یا شخصى آن را قطع مى  کند؛ الف ) از وقفه ایجاد شده راضى هستید و از آن استقبال مى کنید ب )  بسختى ناراحت مى شوید ج) حالتى بینابین این ۲ حالت ایجاد مى شود
تست روانشناسی ، تست سلامت روحی ، تست اضطراب ، مطالب روانشناسی ، روانشناسی شخصیت ، تستهای  روانشناسی ، تست سلامت روحی و روانی ، گلچینی از تست های روانشناسی ، اعتماد به نفس ، مطالب جالب  روانشناسی ، مشاوره روانشناسی ، تست روانشناسی بسیار جالب ، تست روانشناسی  احساس ، تست رونشناسی غلبه بر احساس ، تست روانشناسی ارتباط با احساسات ، ۸)  کدامیک از مجموعه رنگ هاى زیر را بیشتر دوست دارید؟ الف) قرمز یا  نارنجى ب) سیاه ج) زرد یا آبى کمرنگ د) سبز ه) آبى تیره یا  ارغوانى و) سفید ز) قهوه اى، خاکسترى، بنفش

۹) وقتى  در رختخواب هستید (در شب) در آخرین لحظات پیش از خواب، در چه حالتى دراز مى  کشید؟ الف) به پشت ب) روى شکم (دمر) ج) به پهلو و کمى خم و دایره  اى د) سر بر روى یک دست ه) سر زیر پتو یا ملافه... ۱۰) آیا شما  غالباً خواب مى بینید که: الف) از جایى مى افتید. ب) مشغول جنگ و  دعوا هستید. ج) به دنبال کسى یا چیزى هستید. د) پرواز مى کنید یا در  آب غوطه ورید. ه) اصلاً خواب نمى بینید. و) معمولاً خواب هاى خوش مى  بینید. ------------ --------- --------- --------- --------- ---------  --------- --------- ---


سؤال  اول: الف(۲ امتیاز)، ب (۴ امتیاز)، ج (۶ امتیاز)
سؤال دوم: الف  (۶امتیاز)، ب (۴ امتیاز)، ج (۷ امتیاز)، د (۲ امتیاز)، ه (۱ امتیاز)
سؤال   سوم: الف (۴ امتیاز)، ب (۲ امتیاز)، ج (۵ امتیاز)، د (۷ امتیاز)، ه (۶  امتیاز)
سؤال چهارم: الف (۴ امتیاز)، ب (۶ امتیاز)، ج (۲ امتیاز)، د  (۱ امتیاز)
سؤال پنجم: الف (۶ امتیاز)، ب (۴ امتیاز)، ج (۳  امتیاز)، د (۵ امتیاز)، ه (۲ ا متیاز)
سؤال ششم: الف (۶ امتیاز)، ب  (۴ امتیاز)، ج (۲ امتیاز)
سؤال هفتم: الف (۶ امتیاز)، ب (۲ امتیاز)،  ج (۴ امتیاز)
سؤال هشتم: الف (۶ امتیاز)، ب (۷ امتیاز)، ج  (۵امتیاز)، د (۴ امتیاز)، ه (۳ امتیاز) و (۲ امتیاز)، ز (۱ امتیاز)
سؤال   نهم: الف (۷ امتیاز)، ب (۶ امتیاز)، ج (۴ امتیاز)، د (۲ امتیاز)، ه (۱  امتیاز)
سؤال دهم: الف (۴ امتیاز)، ب (۲ امتیاز)، ج (۳ امتیاز)، د  (۵ امتیاز)، ه (۶ امتیاز)، ز (۱ امتیاز)


 

جواب تست:
اگر امتیاز شما بالاى ۶۰ است:  دیگران در ارتباط و رفتار با شما شدیداً مراقب و هوشیار هستند آنها شما را  مغرور، خودمحور و بى نهایت سلطه جو مى دانند، گرچه شما را تحسین مى کنند و  به ظاهر مى گویندکاش من جاى تو بودم!! اما معمولاً به شما اعتماد ندارند و  نسبت به ایجاد رابطه اى عمیق و دوستانه بى میل و فرارى هستند. تست   روانشناسی ، تست سلامت روحی ، تست اضطراب ، مطالب روانشناسی ، روانشناسی شخصیت ، تستهای روانشناسی ، تست سلامت روحی و  روانی ، گلچینی از تست های روانشناسی ، اعتماد به نفس ، مطالب جالب  روانشناسی ، مشاوره روانشناسی ، تست روانشناسی بسیار جالب ، تست روانشناسی  احساس ، تست رونشناسی غلبه بر احساس ، تست روانشناسی ارتباط با احساسات ،
* اگر از ۵۱ تا ۶۰ امتیاز دارید: بدانید دوستان شما را تحریک  پذیر مى دانند، بدون فکر عمل مى کنیدو سریع از موضوعات ناخوشایند برآشفته  مى شوید ، علاقه مند به رهبرى جمع و تصمیم گیریهاى سریع دارید (هرچند اغلب  درست از کار درنمى آیند!) دیگران شما را جسور و اهل مخاطره مى دانند. کسى  که همه چیز را تجربه و امتحان مى کند، از ماجراجویى لذت مى برد و در مجموع  به دلیل ایجاد شرایط و بستر هیجانات توسط شما، از همراهى تان لذت مى برند.

*  اگر از ۴۱ تا ۵۰ امتیاز به دست آوردید: به خود امیدوار باشید ، دیگران شما  را بانشاط، سرزنده، سرگرم کننده و جالب و جذاب مى بینند. شما دائماً مرکز  توجه جمع هستید و از تعادل رفتارى خوبى بهره مند هستید. فردى مهربان،  ملاحظه کار و فهمیده به نظر مى رسید. قادر هستید به موقع باعث شادى و خوشى  دوستانتان شوید و اسباب هلهله و خنده آنها را فراهم کنید و در همان شرایط و  در صورت لزوم بهترین کمک بر اعضاى گروه هستید.

* اگر ۳۱ تا  ۴۰ امتیاز نصیب شما شد: بدانید در نظر سایرین معقول، هوشیار، دقیق ،  ملاحظه کار و اهل عمل هستید. همه مى دانند شما باهوش و با استعداد هستید  اما مهمتر از همه فروتن و متواضع هستید. به سرعت و سادگى با دیگران باب  دوستى را باز نمى کنید. اما اگر با کسى دوست شوید صادق، باوفا و وظیفه شناس  هستید. اما انتظار بازگشت این صداقت و صمیمیت از طرف دوستانتان را دارید  گرچه سخت دوست مى شوید اما سخت تر دوستى ها را رها مى کنید.

*  از ۲۱ تا ۳۰ امتیاز : در نظر سایرین فردى زحمت کش هستید اما متأسفانه گاهى  اوقات ایرادگیر هستید. شما بسیار بسیار محتاط و بى نهایت ملاحظه کار به  نظر مى رسید. زحمتکشى که در کمال آرامش و با صرف زمان زیاد در جمع بار  دیگران را بردوش مى کشد و بدون فکر و براساس تحریک لحظه اى و آنى هرگز نظر  نمى دهد. دیگران مى دانند شما همیشه تمام جوانب کارها را مى سنجید و سپس  تصمیم مى گیرید.

* و اگر  کمتر از ۲۱ امتیاز داشتید: دیگران شما را خجالتى، عصبى و آدمى شکاک و دودل  مى دانند شخصى که همیشه سایرین به عوض او فکر مى کنند، برایش تصمیم مى  گیرند و از او مراقبت مى کنند. کسى که اصلاً تمایل به درگیرشدن در کارهاى  گروهى و ارتباط با افراد دیگر را ندارد.

 تست روانسناسی بو

آلن هریس محقق و استاد دانشگاه ، درباره اهمیت رایحه و حس بویایی می گوید:"حس بویایی شما، در مغز و دقیقا در منطقه احساسات اولیه واقع شده است.
به همین علت است که ارتباطات بویایی تشکیل شده در دوران کودکی ، می تواند شخصیت رفتاری شما و سازه های ثبت آن را در دوران نوجوانی و جوانی شکل دهد.
بنابراین آن بوی خوشی را که حس می کنید لحظات بسیار شادی را برای شما به وجود می آورد ، انتخاب کرده و ببینید که " رایحه " شخصیت شما چه رنگ و بویی دارد !؟
تذکر :برای شناخت صحیح پاسخ تست و مبهم نبودن . از گزینه های زیر ، فقط یک گزینه را انتخاب نمایید

گزینه یک - بوی کلر در استخرهای بزرگ
گزینه دو - بوی کباب ، همبرگر و ...
گزینه سه - بوی سبزه و گل
گزینه چهار - بوی کرمهای ضدآفتاب
گزینه پنج - بوی بچه کوچک

 

پاسخ تست :

 


گزینه یک - بوی کلر در استخرهای بزرگ
مطالعات نشان می دهد کسانی که بشدت به بوی تند و تیز کلر در آب استخر علاقه مندند افرادی مخاطره جو و اهل ریسک هستند که مدام به دنبال کسب تجربیات جدید هستند.شما عاشق تجربه کردن و در نتیجه شوکهای غیر آشنایی هستید که یکباره بر شما فرود می آید. گزینه دو - بوی کباب ، همبرگر و ...
تحقیقات نشان می دهد که بودن با خانواده برای شما از اهمیت فراوانی برخوردار است و بدین ترتیب همیشه از استرس کمتری نسبت به دیگران بر خوردارید.شما تلاش می کنید تا تمام اوقات فراغت خود را با آنها بگذارنید.گزینه سه - بوی سبزه و گل
آیا به خاطر می آورید که همیشه پدرتان را در کارهای مربوط به گل و گیاه و یا مادرتان را برای آماده کردن میز غذا و جمع کردن آن ، کمک می کردید؟کسانی که عاشق بوی چمنهای تازه کوتاه شده و یا گل و سبزه هستند ، افرادی مسولیت پذیر و دلسوزند و هرگز کاری را در نیمه راه رها نمی کنند.شما با بوی طبیعت زنده اید و این یعنی شادکامی و سرزندگی ، یعنی حیات و شما این حیات بدست آمده از طبیعت را با هیچ چیز عوض نمی کنید !
گزینه چهار - بوی کرمهای ضدآفتاب
شما فردی فعال ، برون گرا و با نشاط هستید که شادترین لحظات زندگیتان مربوط به زمانی است که در حال انجام فعالیتی هستید!یک سحرخیز واقعی که با اعتماد به نفس بسیار می تواند روز را به خوبی آغاز کند. گزینه پنج - بوی بچه های کوچک
بوی شیرخشک بچه همیشه شما را سست می کند و بوی نوزادان معمولا حسی غریب را در شما زنده می کند!حسی که به واسطه آن ، خانواده بیش از همه چیز برایتان اهمیت می یابد.شما همانند مادران خانه دار و یا مردانی که عاشق زن و بچه خود هستند ، دوست دارید تمام وقت خود را در خانه بگذرانید و از بودن با نوزاد خود لذت می برید!بوی خوش شیری که همیشه از او می آید ، بی اختیار شما را به سمت خانه می کشاند تا بهترین لحظات را با او سپری کنید.شما در خانه بودن ، آن هم به دور از هرگونه هیاهو و جنجال را به همه چیز ترجیح می دهید

در کدام ماه باید متولد میشدید

 

فال و طالع بینی - این تست را بادقت جواب دهید و گزینه هایی که انتخاب میکنید اعداد مقابلشان را باهم جمع کنید تا در آخر معلوم شود شما در چه ماهی باید متولد میشدید
1- آیا خود را فردی خودکاو و درونگر تلقی میکنید؟

الف) بله قطعا(3) ب) گاهی اوقات(2) ج) خیر به هیچ وجه (1)
2- چگونه با تغییرات مواجه میشوید؟

الف) به پیشواز و استقبال آنها میروید(3)

ب) به خوبی خود را با آنها سازگار و هماهنگ میکنید(2)

ج) تا جای ممکن از آنها فرار میکنید(1)
3- از کجا ، بیشترین قدرت احساسی تان را دریافت میکنید؟

الف) از درون خود (2) ب) از محیط اطرافتان(1)
4- آیا به جزییات اهمیت زیادی میدهید و به اصطلاح مو را از ماست بیرون میکشید؟

الف) بله(3) ب) تا حدی( 2) ج) خیر (1)
5- آیا در قبال ارتباطهایتان احساس تعهد و مسئولیت میکنید؟

الف) بله (3) ب) گاهی اوقات(2) ج) خیر (1)
6- کدام یک از گزینه های زیر بهتر از همه خصوصیات شما را توصیف میکند؟

الف) پرشور، مشتاق، پر حرارت و سرشار از انرژی (3)

ب) با ثبات، پیگیر، منطقی و اهل عمل(4)

ج) عاطفی و روشنفکر(2)

د) حساس، تحریک ذیر و شهوتی(1)
7- آیا خود را فردی کاری و فعال تلقی میکنید؟

الف) بله کاملا(3) ب)تا حدی(2) ج) خیر اصلا (1)
8- آیا در زمینه خرج کردن پول، خوب و حساب شده عمل میکنید؟

الف) بله کاملا(3) ب)تا حدی(2) ج) خیر اصلا (1)
9- آیا خود را فردی مبتکر و خلاق تلقی میکنید؟

الف) بله کاملا(3) ب)تا حدی(2) ج) خیر اصلا (1)
10- آیا فردی جسور و بی پروا هستید؟

الف) بله (3) ب) گاهی اوقات(2) ج) خیر (1) 11- آیا خود را فردی لذت طلب تلقی میکنید؟

الف) بله کاملا(3) ب)تا حدی(2) ج) خیر اصلا (1)
12- آیا فردی کمال گرا هستید؟

الف) بله (2) ب) خیر (1)
13- آیا احساسات و عواطف خود را بروز میدهید؟

الف ) بله همیشه(3) ب) گاهی اوقات (2) ج) خیر اصلا (1)
14- اطرافیانتان شما را چگونه توصیف میکنند؟

الف) فردی واقع نگر (2) ب) فردی آرمانگرا (1)
15- در یک مهمانی معمولا :

الف) به پذیرایی از دیگران میپردازید (6)

ب) با گفتن لطیفه دیگران را به خنده وا میدارید(5)

ج) در کنار دوستان یا خویشاوندان مینشینید و سخت سرگرم گپ زدن با آنها میشوید (4)

د) خاطرات شیرین و جالبتان را برای دیگران تعریف می کنید (3)

ل) با همه سر صحبت را باز میکنید و هر چند دقیقه یک بار کنار فرد جدیدی مینشینید(7)

م) در گوشهای دنج مینشینید و در سکوت و تنهایی رفتار دیگران را زیر نظر میگیرید(1)

ی) برای مهمانان میوه پوست میکنید و توجه همه را به خود جلب میکنید (2)
نتیجه تست

اگر نتیجه تست به دست آمده با هر کدام از گزینه های زیر مطابقت داشت،شما باید در آن ماه خاص متولد میشدید چرا که خصوصیات تان بیشتر با ویژگی های منحصر به فرد آن برج سازگار است و اگر نتیجه تست با ماه تولدتان یکی باشد،قطعا شرایط خاص ردیف بودن سیاره ها و وضعیت کره ماه در هنگام تولدتان مناسب بوده است.

اگر امتیازتان بین 15 تا 17 است: شما میبایست در ماه اسفند متولد میشدید

اگر امتیازتان بین 18 تا 20 است: شما میبایست در ماه بهمن متولد میشدید

اگر امتیازتان بین 21 تا 23 است: شما میبایست در ماه دی متولد میشدید

اگر امتیازتان بین 24 تا 26 است: شما میبایست در ماه آذر متولد میشدید

اگر امتیازتان بین 27 تا 29 است: شما میبایست در ماه آبان متولد میشدید

اگر امتیازتان بین 30 تا 32 است: شما میبایست در ماه مهر متولد میشدید

اگر امتیازتان بین 33 تا 35 است: شما میبایست در ماه شهریور متولد میشدید

اگر امتیازتان بین 36 تا 38 است: شما میبایست در ماه مرداد متولد میشدید

اگر امتیازتان بین 39 تا 41 است: شما میبایست در ماه تیر متولد میشدید

اگر امتیازتان بین 42 تا 44 است: شما میبایست در ماه خرداد متولد میشدید

اگر امتیازتان بین 45 تا 46 است: شما میبایست در ماه اردیبهشت متولد میشدید

اگر امتیازتان 47 است: شما میبایست در ماه فروردین متولد میشدید

 

تست روانشناسی تاریخ تولد

روان شناسان شخصیتی بر این عقیده اند که شماره تولد، شما را از آن چیزی که می خوا هید باشید دور نمی کند بلکه مانند رنگی است که نوع آن و زیبایی اش برای افراد مختلف متفاوت است. به مثال زیر توجه کنید : فرض می کنیم که شما متولد 20 تیر 1379 هستید تیر ماه(4) سال است پس : 8=3+0+ 4+1=1403= 1379+4+20 "8" شماره تولد شماست و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید.

دقت کنید اگر حاصل عددی دو رقمی بود ان ها را با هم جمع کنید تا عددی یک رقمی به دست اید.

تفسیر اعداد:
1. خالق و مبتکر "یک" ها پایه و اساس زندگی هستند. همیشه عقاید جدید و بدیع دارند و این حالت در آنها طبیعی است. همیشه دوست دارند تمامی کارها و مسائل بر حول محوری که آنها می گویند و تعیین می کنند در گردش باشد و چون مبتکر هستند ،گاهی خود خواه می شوند. با این حال "یک" ها بشدت صادق و وفادار ند و به خوبی مهارتهای سیاسی را یاد میگیرند . همیشه دوست دارند حرف اول را بزنند و غالبا رهبر و فرمانده هستند، چون عاشق این هستند که "بهترین" باشند . در استخدام خود بودن و برای خود کار کردن بزرگترین کمک به آنهاست ولی باید یاد بگیرند عقاید دیگران ممکن است بهتر باشد و باید با رویی باز آنها را نیز بشنوند. 2.پیام آور صلح "دو" ها سیاستمدار به دنیا می آیند ! از نیاز دیگران خبر دارند و غالبا پیش از دیگران به آنها فکر می کنند . اصلا تنهایی را دوست ندارند . دوستی و همراهی با دیگران برایشان بسیار مهم است و می تواند آنها را به موفقیت در زند گی رهنمون سازد. اما از طرف دیگر ، چنانچه در دوستی با کسی احساس ناراحتی کنند ترجیح می دهند تنها باشند.از آنجایی که ذاتا خجالتی هستند باید در تقویت اعتماد به نفس خود تلاش کنند و با استفاده از لحظه ها و فرصت ها آنها را از دست ندهند. 3. قلب تپنده زندگی " سه " ها ایده آلیست هستند،بسیار فعال اجتماعی جذاب رمانتیک وبسیار بردبار و پر تحمل خیلی کارها را با هم شروع می کنند اما همه انها را پیگیری نمی کنند. دوست دارند که دیگران شاد باشند و برای این کار تمام تلاش خود را به کار می گیرند. بسیار محبوب اجتماعی و ایده آلیست هستند اما باید یاد بگیرند که دنیا را از دید واقعگرایانه تری هم ببینند. 4. محافظه کار "چهار" ها بسیار حساس و سنتی هستند. آنها عاشق کارهای روزمره، روتین و پیرو نظم و انضباط هستند و تنها زمانی وارد عمل می شوند که دقیقا بداننند چه کاری باید انجام دهند. به سختی کار و تلاش می کنند. عاشق طبیعت و محیط خارج از خانه هستند. بسیار مقاوم و با پشتکار هستند. اما باید یاد بگیرند که انعطاف پذیری بیشتری داشته و با خود مهربانتر باشند. 5.ناهماهنگ با جماعت "پنج" ها جهانگرد هستند و کنجکاوی ذاتی، خطر پذیری و اشتیاق سیری ناپذیر آنها به جهان هستی و دیدن محیط اطراف خود،غالبا برایشان درد سر ساز می شود. آنها عاشق تنوع هستند ودوست ندرند مانند درخت در یک جا ثابت بمانند. تمام دنیا مدرسه آنهاست و در هر موقعیتی به دنبال یادگیری هستند. سوالات انها هرگز تمام نمی شود. آنها به خوبی یاد گرفته اند که قبل از اقدام به عمل، تمامی جوانب کار را سنجیده و مطمئن شوند که پیش از نتیجه گیری ،تمامی حقایق را مد نظر قرار داده اند. 6.رمانتیک و احساساتی " شش" ها ایده آلیست هستند و زمانی خوشحال می شوند که احساس مفید بودن کنند. یک رابطه خانوادگی بسیار محکم برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اعمالشان بر تصمیم گیری هایشان موثر است و آنها حس غریب برای مراقبت از دیگران و کمک به آنها دارند. بسیار وفادار و صادق بوده و معلمان بزرگی می شوند. عاشق هنرو موسیقی هستند. دوستانی صادق و در دوستی ثابت قدم هستند. "شش" ها باید بین چیزهایی که می توانند آنها را تغییر دهند و چیزهایی که نمی توانند، تفاوت قائل شوند. 7. عاقل و خردمند "هفت" ها جستجو گر هستند. آنها همیشه به دنبال اطلاعات پنهان و مخفی بوده و به سختی اطلاعات به دست امده را با ارزش حقیقی آن می پذیرند.احساسات هیچ ارتباطی با تصمیم گیری های آنها ندارد. با اینکه در مورد همه چیز در زندگی سوال می کنند اما دوست ندارند مورد پرسش واقع شوند و هیچگاه کاری را ابتدا به ساکن با سرعت شروع نمی کنند و شعارآنها این است که به آرامی می توان مسابقه را برد. آنها فیلسوفهای آینده هستند؛ طالبان علم که به هر چه می خواهند می رسند و سوال بی جوابی ندارند . مرموز هستند و در دنیای خودشان زندگی می کنند و باید یاد بگیرند در این دنیا چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی نه!
8. آدم کله گنده "
هشت " ها حلال مشکلات هستند. اساسی و حرفه ای سراغ مشکل رفته و آن را حل می کنند. قضاوتی درست دارند و بسیار مصمم هستندو طرحهاو نقشه های بزرگی دارند و دوست دارند زندگی خوبی داشته باشند. مسوولیت افراد را بر عهده می گیرند و مردم را با هدف خاص خود می بینند. با شرایط ویژه ای این امکان رابه وجود می آورند که دیگران همیشه آنها رارئیس ببینند. 9. اجرا کننده و بازیگر "نه " ها ذاتا هنرمند هستند . بسیار دلسوز دیگران و بخشنده بوده و آخرین پول جیب خود را نیز برای کمک به دیگران خرج میکنند . با جذابیت ذاتی شان اصلا در دوست یابی مشکلی ندارند و هیچ کس برای آنها فرد غریبه ای به حساب نمی آید.در حالات مختلف شخصیت های متفاوتی از خود بروز می دهند و برای افرادی که اطرافشان هستند شناخت این افراد کمی دشوار به نظر می رسد . آنها شبیه بازیگرانی هستند که در موقعیت های مختلف رفتارهای متفاوتی نشان می دهند. افرادی خوش شانس هستند اما خیلی وقتها از آینده خود بیمناک و نسبت به آن هراسان هستند. آنها برای موفقیت باید به یک دوستی و عشق دو جانبه که می تواند مکملشان در زندگی باشد دست یابند

  پایان دنیا نزدیک است. اگر فقط بتوانید یک نوع از حیوانات را نجات

دهید، کدام را انتخاب میکنید؟

الف : خرگوش ب : گوسفند پ : گوزن ت : اسب

2- به آفریقا رفتهاید. به هنگام بازدید از یکی از قبیله ها، آنها اصرار میکنند که یکی از حیوانات زیر را به عنوان یادگاری با خود ببرید. کدام را انتخاب میکنید؟

الف : میمون ب : شیر پ : مار ت : زرافه

3- فرض کنید خطای بزرگی انجام دادهاید و خداوند برای مجازات شما تصمیم گرفته است که به جای انسان، شما را به صورت یکی از حیوانات زیر در آورد. کدام را انتخاب میکنید؟

الف : سگ ب : گربه پ : اسب ت : مار

4- اگر قدرت داشتید که یک نوع از حیوانات را برای همیشه از روی کره زمین نابود کنید، کدام را انتخاب میکردید؟

الف : شیر ب : مار پ : تمساح ت : کوسه

5- یک روز، با حیوانی برخورد میکنید که میتواند با شما به زبان خودتان صحبت کند. دلتان میخواهد که کدامیک از حیوانات زیر باشد؟

الف : گوسفند ب : اسب پ : خرگوش ت : پرنده

6- در یک جزیره دور افتاده، تنها یک موجود زنده به عنوان همدم و همراه شما وجود دارد. کدامیک را انتخاب میکنید؟

الف : انسان ب : خوک پ : گاو ت : پرنده

7- اگر قدرت داشتید که هر نوع حیوانی را اهلی و دستآموز کنید. کدامیک از حیوانات زیر را به عنوان حیوان خانگی خودتان انتخاب میکردید؟

الف : دایناسور ب : ببر پ : خرس قطبی ت : پلنگ

8- اگر قرار بود برای 5 دقیقه به صورت یکی از حیوانات زیر در میآمدید، کدامیک را انتخاب میکردید؟

الف : شیر ب : گربه پ : اسب ت : کبوتر

تحلیل جواب:

1- در زندگی واقعی، برای چه نوع آدمهایی جذابیت و کشش دارید.

الف: خرگوش- کسانی که دارای شخصیت دوگانه هستند، به سردی یخ در ظاهر اما به گرمی آتش در باطن

ب: گوسفند- مطیع و گرم

پ: گوزن- زیبا و آداب دان

ت: اسب- کسانی که غیرقابل جلوگیری، بیبند و بار و آزاد هستند.

2- در فرایند ابراز عشق و درخواست ازدواج، کدام رویکرد برای شما خوشایندتر و موثرتر است.

الف: میمون- مبتکر و باذوق که هیچگاه احساس خستگی نکنید.

ب: شیر- سرراست، صاف و پوست کنده به شما بگوید که دوستتان دارد.

پ: مار- دمدمی مزاج، پر نوسان، نفس گرم و عشق سرد

ت: زرّافه- صبور، هرگز شما را رها نکند.

3- دلتان میخواهد معشوقتان چه عقیدهای درباره شما داشته باشد.

الف: سگ- باوفا، صادق، ثابت قدم

ب: گربه- شیک و زیبا

پ: اسب- خوش بین

ت: مار- انعطافپذیر

4- چه اتفاقی باعث میشود که شما رابطه تان را قطع کنید/ از چه خصوصیتی بیش از همه نفرت دارید.

الف: شیر- متکبر و خودخواه، امر و نهی کن

ب: مار- هیجانی و دمدمی مزاج، نمیدانید چگونه او را خوشحال کنید.

پ: تمساح- خونسرد، بیرحم، سنگدل

ت: کوسه- ناامن

5- دوست دارید چه نوع رابطه ای با او برقرار سازید.

الف: گوسفند- سنتی، بدون آن که چیزی بگوئید او بفهمد چه میخواهید، ارتباط برقرار کردن از طریق قلبها.

ب: اسب- هر دو بتوانید درباره همه چیز با هم صحبت کنید، هیچ چیز مخفی در میان نباشد.

پ: خرگوش- رابطه ای که همیشه خود را گرم و عاشق او حس کنید.

ت: پرنده- رابطه ای پایدار و طولانی و بالنده

6- آیا به او خیانت می کنید.

الف: انسان- شما به جامعه و اخلاقیات احترام میگذارید، پس از ازدواج هیچ کار خلافی نمیکنید.

ب: خوک- نمیتوانید در مقابل تمایلاتتان مقاومت کنید، به احتمال زیاد خیانت میکنید.

پ: گاو- خیلی سعی میکنید که چنین کاری نکنید.

ت: پرنده- شما هرگز نمیتوانید استوار و ثابت قدم باشید، شما واقعاً برای ازدواج مناسب نیستید و نمیخواهید تعهدی بپذیرید.

7- درباره ازدواج چه فکر میکنید.

الف: دایناسور- شما خیلی بدبین هستید و فکر میکنید این روزها دیگر ازدواج سعادتمندانه وجود ندارد.

ب: ببر- شما به ازدواج به صورت یک چیز گرانبها فکر میکنید. پس از آن که ازدواج کردید، پیوند زناشویی و همسرتان را بسیار باارزش و گرامی میدارید.

پ: خرس قطبی- شما از ازدواج میترسید، فکر میکنید آزادیتان را از شما خواهد گرفت.

ت: پلنگ- شما همیشه طالب ازدواج بوده اید ولی در واقع، شناخت دقیقی از آن ندارید

8- در این لحظه، به عشق چگونه فکر میکنید.

الف: شیر- شما همیشه تشنه عشقید و میتوانید هر کاری برای آن بکنید اما به راحتی در دام عشق نمیافتید.

ب: گربه- شما خیلی خودمحور و خودخواهید. شما فکر میکنید عشق چیزی است که میتوانید به دست آورید و هرگاه که خواستید آن را دور بیاندازید.

پ: اسب- شما نمیخواهید در قید و بند یک رابطه پایدار قرار بگیرید. به هر چمن که رسیدی گلی بچین و برو

ت: کبوتر- شما به عشق به صورت یک تعهد دو طرفه فکر میکنید

 


شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,

|
 

روانشناسی بسیار جالب

نمره خوشبختی شما چنده

دکتر فرناز عطائی متخصص روانپزشکی گفت: در تمام اعصار، اندیشمندان درباره معنای خوشبختی بررسی کرده اند. راستی خوشبختی چیست؟

 

 

 

وی با طرح سوالات زیر میزان رضایت شما را از زندگی ارزیابی می کند.

 

 

 

اگر می خواهید بدانید که نسبت به دیگران چقدر خوشبخت هستید، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید.

 

 

 

1 ـ وقتی مسابقه ای را می بازم از آن لذت نمی برم.

 

Rدرست Qغلط

 

 

 

2 ـ وقتی کسی درباره من لطیفه ای می گوید از آن لذت می برم.

 

Rدرست Qغلط

 

 

 

3 ـ وقتی کسی از دوستانم در حضور من جایزه ای را می برد خوشحال می شوم.

 

Rدرست Qغلط

 

 

 

4 ـ اگر کسی در صف از من جلو بزند اعتراض می کنم.

 

Rدرست Qغلط

 

 

 

5 ـ خیلی زود از سرگرمیها و تفریحات حوصله ام سر می رود

 

Rدرست Qغلط

 

 

 

6 ـ اغلب روزها خیال پردازی می کنم.

 

Rدرست Qغلط

 

 

 

7 ـ آرزوهای زیادی دارم.

 

Rدرست Qغلط

 

 

 

8 ـ بیش از اندازه چاق هستم.

 

Rدرست Qغلط

 

 

 

9 ـ از خواندن رمان لذت می برم.

 

Rدرست Qغلط

 

 

 

10 ـ از خوابیدن متنفرم

 

Rدرست Qغلط

 

 

 

11 ـ فکر می کنم جذاب هستم.

 

Rدرست Qغلط

 

 

 

12 ـ انتقادات را به خوبی پذیرا می شوم.

 

Rدرست Qغلط

 

 

 

محاسبه امتیازات:

 

با توجه به جوابهای زیر ، در ازای هر جواب مشابه به خود یک امتیاز بدهید.

 

1.غلط 2.درست 3.درست 4.غلط 5. غلط 6. غلط 7. غلط 8. غلط 9. درست 10. غلط 11. درست 12. درست

 

 

 

امتیاز 12 – 9 : نسبت به دیگران شما انسان خوشبختی هستید. میان انتظاری که از زندگی دارید و آنچه از آن می گیرید تعادلی برقرار کرده اید. اشخاص با امتیاز بالا ، مانند شما ، از تعادل اجتماعی خوبی بهره مندند. شما از آن جهت مورد توجه دیگران قرار دارید که از سیاست "زندگی کن و بگذار زندگی کنند" پیروی می کنید.

 

 

 

امتیاز 8 – 5 : شما فراز و نشیبهای خودتان را دارید. اما در اغلب مواقع به شکل متعادل و متوسطی خوشبخت هستید. اشتیاق سوزانی برای تغییر دادن زندگی تان ندارید. شما اگر با اشخاص خوشبخت تر از خود معاشرت کنید در وضعیت بهتری قرار می گیرید.

 

 

 

امتیاز 4 – 0: می توانید به مراتب خوشبخت تر از این باشید. جوابهای خود را مرور کنید. سعی کنید ببینید چه می توانید بکنید تا از این که هستید بهتر شوید.

 

توضیحات:

 

این پرسشنامه براساس اهتمام دکتر تئو لنتز ، مدیر سابق انجمن پژوهشهای شخصیتی در سن لوییز میسوری تهیه شده است. دکتر لنتز بزرگ ترین پژوهش درباره خوشبختی را انجام داده. اشخاصی که مورد بررسی قرار گرفتند زنان و مردانی بودند که طیف سنی 16 تا 50 سال را تشکیل می دادند. حداقل تحصیلات این اشخاص دوازده سال بود. دکتر لنتز براساس ارقام و اطلاعاتی که به دست آورد به "معیار خوشبختی" دست یافت. مباحث دوازده گانه زیر را به دقت بخوانید تا در این مورد اطلاعات بهتری به دست آورید.

 

 

 

1 ـ غلط. انسان خوشبخت حتی اگر چیزی را از دست بدهد ، باز هم خودش را دوست دارد. او می داند که خصوصیات مطلوب و تحسین برانگیز دیگری دارد و با اتکا به آنها برای خود تصویر ذهنی مثبتی درست می کند.

 

 

 

2 ـ درست. اشخاص خوشبخت به راحتی بیشتری می توانند به خودشان بخندند ، زیرا از تصویر ذهنی مطلوبی برخوردارند. آنها خودشان را بیش از اندازه جدی نمی گیرند.

 

 

 

3 ـ درست. انسان شاد و خوشبخت با دیگران برخوردی همدلانه دارد. او به قدر کافی احساس خوب دارد و از این حیث به کسی غبطه نمی خورد.

 

 

 

4 ـ غلط. انسان خوشبخت می تواند تا حدودی رفتارهای ناخوشایند دیگران را تحمل کند.

 

 

 

5 ـ غلط. نسبت به کسی که خشنود و خوشحال نیست ، انسان خوشبخت از انعطاف لازم برخوردار است. او به راحتی مایوس نمی شود. می تواند زمانهای ناراحتی را تحمل کند و به هدفهای خود برسد.

 

 

 

6 ـ غلط. انسان خوشبخت برای جبران ذهنیتی بد در خیال فرو نمی رود.

 

 

 

7 ـ غلط. افراد خوشبخت آرزوهای زیادی ندارند و با آنچه دارند راضی هستند.

 

 

 

8 ـ غلط. اگر خوشبخت باشید ، در چیزی افراط نمی کنید. افراد پرخور اغلب احساس خوشبختی نمی کنند.

 

 

 

9 ـ درست. افراد خوشبخت آن قدر انعطاف پذیر هستند که از واقعیت فاصله بگیرند و از تصورات دیگران لذت ببرند.

 

 

 

10.غلط. دلیلش روشن نیست ، اما اشخاص خوشبخت به راحتی بیشتری می خوابند. شاید برای آنان که احساس خوشبختی نمی کنند پایان دادن به روز از آن رو سخت است که لحظات لذت بخش کافی را تجربه نکرده اند. از این رو دیرتر می خوابند تا شاید لحظه خوشایندی را تجربه کنند.

 

 

 

11. درست. افراد خوشبخت پذیرای خود هستند و در مقام لعن و نفرین خود حرف نمی زنند. افراد غیرخوشبخت اغلب تصویر جسمانی بدی دارند و درباره خود اندیشه منفی دارند.

 

 

 

12. درست. افراد خوشخبت وقتی اشکالاتشان برملا می شود چیزی از خود کم نمی کنند. آنها می توانند بدون اینکه حالت تدافعی بگیرند ، انتقادات را قبول کنند.

 

تست روانشناسی بسیارجالب

یک قلم و کاغذ بردارید و به سوالات زیر با دقت  جواب دهید. اگر لازم بود حتی می‌توانید نقاشی هم بکشید. جواب کلی به سوالات ندهید.  هر چقدر کامل‌تر و جزئی‌تر به سوالات پاسخ دهید، به نتیجه کامل‌تری می‌رسید. به  حافظه‌تان هم اعتماد نکنید، حتما تمام افکارتان را یادداشت کنید چون در این تست  لازم است که تمام جزئیات را به یاد بیاورید. برای جواب هر سوال، نخستين چیزی که به ذهن‌تان می رسد را بنویسید. بعد از بررسی  جواب ها شگفت زده خواهید شد:      

1.‌ در حال گذر از یک مسیر هستید و از دور یک بوته گل رز می‌بینید. این بوته فقط یک  شاخه گل رز دارد که تا به حال مشابه آن را هیچ کجا ندیده‌اید. در این لحظه چه کاری  انجام می‌دهید؟

2.‌ از تپه‌ای بالا می‌روید و از آن بالا چمن زاری زیبا را مشاهده می‌کنید. ناگهان  یک اسب زیبا را در میان چمن زار می‌بینید. شما شگفت زده شده اید و بنا به دلایلی  نمی‌توانید از این اسب چشم بردارید! دلایل‌تان را توضیح دهید و اسب را توصیف کنید.

3.‌ ناگهان احساس می‌کنید در مکان متفاوتی هستید. مکان جدید و متفاوتی که قبلا آنجا  نبوده‌اید. کجا هستید؟

4.‌ در حالی که غرق تفکرات خود هستید، شخصی دستش را روی شانه‌تان می‌گذارد. شما به  عقب بر‌می‌گردید و شخصی را می‌‌بینید که از قبل او را می‌شناسید. او کیست؟

5.‌ در مسیری که در حال حرکت هستید، ناگهان به آب می‌رسید: الف. آب را توصیف کنید. برای مثال اقیانوسی بزرگ است یا نهری باریک؟ شفاف است یا  کدر؟ کم عمق است یا عمیق؟ آب جاری است یا راکد؟ و اين‌که آیا روی آب چیزی می بینید؟  اگر جواب‌تان بله است، روی آب چه می بینید؟ ب. آیا آب جاری است؟ ب- 1- آب به سرعت می رود. ب-2- آب به آرامی جاري است. ب-3- آب راکد و ساکن است. ج. باید به آن سوی آب بروید. چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ ج-1- شنا می‌کنید. ج-2- قایق می‌سازید. ج-3- به‌دنبال پل می‌گردید. ج-4- برای پیدا کردن یک راه‌حل مناسب اطراف را خوب جست و جو می‌کنید.

6.‌ در آن سوی آب، یک ظرف آب پیدا می کنید. چه می‌کنید؟ 6-1- ظرف نگهداری آب را توصیف کنید. بزرگ است یا کوچک؟ برای مثال فلاسک آب است یا  منبع بزرگ؟ 6-2- ظرف را همان جا می‌گذارید یا با خودتان می‌برید؟ 6-3- اگر با خودتان ظرف نگهداری آب را می‌برید، آن را خالی می‌ برید یا پُر؟

 

 

*_*_*_*_*_*_*_*_*

 

تفسیر روان‌شناسی جواب‌ها: 1.‌ گل رز: رفتار شما با گل رز نشانه توانایی‌تان در کنترل کردن وسوسه‌هاست. اگر گل  رز را بچینید به معنی این است که قادر به کنترل کردن وسوسه‌های نفسانی نیستید. 2.‌ اسب: توصیف شما از اسب در واقع توصیف‌تان از یک شریک زندگی ایده‌آل است. 3.‌ محیط جدید: این مکان، جایی است که آرزو دارید در آنجا زندگی کنید. چه این مکان،  تخیلی باشد، چه در دنیای واقعی وجود داشته باشد. 4.‌ شخص: شخصی که دست روی شانه‌تان می‌گذارد، شخصی است که بیشتر از هر کسی به او  اطمینان دارید. 5.‌ آب: آب نماد عشق ورزی است. حجم آب نشانه میزان عشق درون‌تان است. میزان شفاف بودن آب به طرز تفکر شما در مورد  عشق بر‌می‌گردد. اگر آب کدر باشد نشانه این است که از عاشق شدن می‌ترسید و شاید  تجربه و تفکر منفی نسبت به عشق دارید ولی اگر آب شفاف باشد به این معنی است که آمادگی عاشق شدن را  دارید. هر چقدر آب عمیق‌تر باشد، شما احساس بهتر و عمیق‌تری در زمینه عشق و عاشقی  دارید. جزئیات کوچک دیگر، مثل حباب‌های روی آب و موج های کوتاه، نشانه طبع شوخ و سرزنده  شماست. دیدن موجودات زنده در آب مانند اردک، لاک‌پشت و قورباغه و...، به این معناست  که به احتمال زیاد، شما به داشتن فرزند تمایل دارید. ب. میزان سرعت حرکت آب نشان‌دهنده عشق درونی تان نسبت به همسرتان است. هر چقدر سرعت  آب بیشتر باشد، شما در ابراز عشق کردن ماهرتر هستید. ج. نوع راهی که برای رد شدن از رودخانه انتخاب می‌کنید به معنای روش شما برای  انتخاب همسر است. ج-1- آنقدر می‌گردید تا بالاخره همسر ایده‌آل خود را پیدا کنید. ج-2- خودتان شرایطی را مهیا می‌کنید تا با افراد بیشتر و متفاوتی آشنا شوید و بعد  از آن شخص مورد علاقه خود را از بین آن‌ها انتخاب می‌کنید. شما برای پیدا کردن شریک  زندگی‌تان عجله زیادی ندارید. ج-3- پیش‌زمینه‌ای برای انتخاب همسر ندارید، فقط می‌خواهید که ازدواج کنید. ج-4- شما برای انتخاب همسر فردی سختگیر هستید و محال است بدون تحقیقات مفصل با کسی  ازدواج کنید. هر چقدر راحت‌تر از آب عبور کنید؛ به این معناست که برای ازدواج کردن آماده تر  هستید. پیدا کردن راه برای رد شدن از عرض رودخانه نشانه تمایل شما برای پیدا کردن راهی  مطمئن برای انتخاب همسر است. اگر اطراف آب را برای پیدا کردن راه‌حلی مناسب به‌منظور رد شدن از آب جست‌وجو  کردید، نشانه این است که کمی از ازدواج کردن هراس دارید. اگر بی‌مهابا و بدون فکر  به آب بزنید به این معناست که بدون فکر همسر انتخاب می‌کنید. 6.‌ ظرف نگهداری آب 6-1-توصیف شما از ظرف نگهداری آب به طرز تفکر شما نسبت به روابط عاشقانه برمی‌گردد.  اگر ظرف آب یک ظرف ساده و کاربردی مثل قمقمه یا بطری آب بود، به این معناست که شما نگاهی  واقع‌بینانه و منطقی نسبت به زندگی مشترک دارید. ظروف کاربردی از مواد محکم ساخته شده‌اند، چکه  نمی‌کنند و به راحتی نمی‌شکنند. اگر این ظرف؛ زینتی و برای مثال یک تنگ بلوری و بیش از حد آراسته باشد، شما در  روابط‌تان به‌دنبال ازدواجی هستید که آرمان‌گرا، احساسی و هیجان‌انگیز باشد. ظروف  زینتی احتمال شکستن زیادی دارند به همان نسبت هم این نوع انتخاب همسر خطرات زیادی  دارد و احتمال شکست آن زیاد است. اگر ظرف هم زیبا و هم کاربردی باشد نشانه تعادل در احساسات و منطق‌تان در انتخاب  شریک زندگی است. اگر ظرف نگهداری آب، کثیف و از کار افتاده باشد، به این معناست که شما آمادگی  ازدواج و روابط طولانی‌مدت را ندارید و نسبت به آن بدبین هستید. 6-2-اگر ظرف نگهداری آب را همراه خودتان بردید، نشان‌دهنده این است که شما شادی را  در زندگی مشترک و روابط طولانی می‌بینید نه یک احساس عاشقی زودگذر! 6-3- اگر ظرف نگهداری آب را پر کردید و با خود بردید، نشانه این است که مسائل  زناشویی در ازدواج برای‌تان اهمیت زیادی دارد و اگر ظرف نگهداری آب را خالی کردید و  همراه خود بردید، به این معناست که مسائل زناشویی آنقدرها هم در زندگی شما نقش مهمی  ندارد.

 

تست روانشناسی جدید - چه گلی هستید ؟! سوسن,آفتابگردان , گل رز

 

اگرمایلید اطلاعات بیشتری درمورد شخصیت خودتان وخصوصیاتی كه باعث می شوند دیگران شما را بیشتردوست داشته باشند پیدا كنید به تست زیربا كمال صداقت پاسخ دهید.این تست جدیدترین تست روان شناسی دركشورآمریكا است
1- فرض كنید شما مشخصه صورت كسی هستید,كدام قسمت ازصورت او هستید؟
الف:چین وچروك ب:لكه ج:خال زیبایی د:كك ومك ت:لبخند

2- دوست دارید چه نوع پرنده ای باشید؟
الف:شباهنگ ب:جغد ج:عقاب د:فلامینگو ت:پنگوئن

3- كدام یك ازآلات موسیقی را دوست دارید؟
الف:پیانو ب:ویلون ج:سازدهنی د:گیتار ت:دف

4- كدام یك ازبرنامه های تلویزیونی برای شما جالب تراست؟
الف:اخباروبرنامه های مستند ب:فیلم های درام وزندگی نامه
ج:هیجانی وپلیسی د:عشقی وماجرایی
ت:كمدی وكارتون

5- كدام یك ازبازی های شهربازی را بیشتردوست دارید؟
الف:هیچ كدام ,من ازشهربازی متنفرم
ب:قطاریا قایق ج:نمایش واجرای كمدی
د:چرخ وفلك ووسایلی كه سریع می چرخند ت:ترن های هوایی سریع السیر

6- آیا شما به اشتباهات خوتان می خندید؟
الف:هرگز ب:به ندرت ج:برخی مواقع د:معمولا ت:همیشه

7- اگردوست شما سربه سرتان گذاشت چه عكس العملی نشان می دهید؟
الف:عصبانی می شوید ب:ناراحت می شوید
ج:برایتان جالب است د:تلافی می كنید
ت:چندین برابرتلافی می كنید

8- اولین چیزی كه صبح موقع بیدارشدن به فكرتان خطورمی كند چیست؟
الف:كارویا تحصیل ب:مشكلات زندگی
ج:صبحانه د:روزی كه درپیش دارید
ت:كاری كه تا شب انجام خواهید داد


9- درزندگیتان چه شعاری دارید؟
الف:وقت طلاست ب:سحرخیزباش تا كامروا باشی
ج:آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند
د:زندگی كن وبه دیگران هم اجازه زندگی كردن بده
ت:بی خیال باش(هرچه بادا باد)

10- آیا به همه حیوانات علاقه مندید؟
الف:اصلا ب:تعداد كمی ازحیوانات
ج:برخی ازحیوانات د:بیشترحیوانات
ت:تمام حیوانات

11- شما لبخند می زنید؟
الف:هرگز ب:به ندرت
ج:گاهی اوقات د:اغلب
ت:آنقدرزیاد كه برخی فكرمی كنند دیوانه هستم

12- نظردیگران راجع به شما اغلب كدام مورد است؟
الف:بی رحم ب:سرد وبی احساس
ج:زیبا د:دوست داشتنی
ت:خوشگذران

13- شما احساس عشق وقدردانی خود را نشان می دهید؟
الف:هرگز ب:به ندرت
ج:گاهی د:اغلب
ت:حداكثرتا جایی كه امكان دارد

14- شما اعتقاد دارید كه برای شاداب بودن باید ساعاتی ازروز را منحصرا صرف خودتان كنید؟
الف:اصلا ب:احتمالا نه
ج:گاهی د:بله
ت:البته ,تا جایی كه امكان دارد به خودتان می رسید

15- آیا زندگی شما بابرنامه ریزی پیش می رود؟
الف:من حتی درتعطیلات هم برنامه ریزی می كنم
ب:همیشه برنامه ریزی می كنم
ج:بستگی به روزهفته دارد
د:درصورت امكان اجازه می دهم كه خودش پیش آید
ت:همیشه بدون برنامه ریزی روزها را طی می كنم

نتیجه تست
حال امتیازات كنارگزینه هایی را كه انتخاب كرده اید جمع كنید
الف1 امتیار__گزینه ب 2امتیاز__گزینه ج 3 امتیاز__گزینه د 4 امتیاز__گزینه ت 5

اگرامتیازشما بین 1تا 20باشد
بدین معنی است كه شما سوسن سفید هستید .مردم شما را به خاطرپشتكارتان ,ازجان ودل مایه گذاشتنتان وموفقیت هایتان تقدیرمی كنند.اهداف مشخصی دارید وفكرتان بركارتان متمركزاست .احتمالا فرزند اول خانواده هستید .احساستان را به سختی ابرازمی كنید .یكی ازمهمترین نگرانی های شما این است كه چگونه دربرابرافراد مختلف ظاهرشوید.اندیشه هایتان كمی متمایل به بدبینی است .اعتماد به نفس دارید ولی درباطن گاهی به خود اعتماد ندارید.قادرهستید كه هدفی تعیین كنید وبه آن برسید.بعضی مواقع دنیا را با دیدی باریك بین می نگرید .احساس می كنید كه وقت كمی برای رسیدن به آرزوهایتان دارید.
مواظب باشید جدی بودنتان شما را ازدنیای اطراف دورنكند .خونسرد باشید واززندگیتان لذت ببرید .كارهایی انجام دهید كه ازآنها لذت می برید .با انجام این دستورات قوه خلاقیت تان شكوفا می شود .سعی كنید كه بیشتربخندید وبا دیگران درتماس باشید

اگرامتیازشما بین 21تا 54 باشد
بدین معنی است شما یك گل رزهستید .كمی تیغ دارید ولی زیبایی های بسیاری دارید .حس شوخ طبعی دارید ولی ازشنیدن جوك لذت می برید.احتمالا فرزند وسط خانواده هستید مردم دوست دارند دوروبرشما باشند .خونگرم هستید .دوستان صمیمی بسیاری دارید.زندگی را بادید واقع بینانه می نگرید .آگاهید كه زندگی ازخوبی ها وبدی ها تشكیل شده است .قادرید شانس خودتان را با توجه به سرمایه های كه دارید امتحان كنید .سخت كوش هستید وبه اهدافتان پایبندید .دوست دارید خودتان باشید واین مساله به شما اعتماد به نفس می دهد مشكلترین مساله درزندگیتان یكنواخت بودن مسایل است .یكنواختی درهرمساله ای شما را آزارمی دهد وباعث كسل شدن روحیه شما می شود .
به شما پیشنهاد می گردد كه افق دیدتان را وسیع تركنید .مسایل جدیدی را تجربه وكشف كنید .آنگاه متعجب خواهید شد كه چه نتایج زیبایی به دست آورده اید ومهمترازهمه اینكه فراموش نكنید كه درهمه چیزدنبال زیبایی بگردید مخصوصا درخودتان

اگرامتیازشما بین 55 تا 75 باشد
بدین معنی است كه شما یك گل آفتابگردان هستید دربستری ازگلهای رز.یك ویژگی بارزدرشما وجود دارد كه باعث گرمادهی به دیگران وجلوه گری شما می شود .ممكن است شما كوچكترین فرزند خانواده ویا تنها فرزند باشید .دروقت لازم جدی هستید ولی دوستانتان شما را به عنوان یك شخص شوج طبع می شناسند .ازگفتن جوك لذت می برید .گاهی شیطنت می كنید .مایلید كه با افراد جدید وجالبی درزندگیتان آشنا شوید .با افرادی كه هیچ وقت نمی خندند راحت نیستید .دید مثبتی به زندگی دارید .درهمه چیزبه دنبال خوبیها هستید .بیدی نیستید كه با هربادی بلرزید .گرم ,دوست داشتنی ,با وفا واجتماعی هستید وهركدام ازاین صفات می تواند دلیلی برای خوب بودن شما باشد .انرژی نامحدودی دارید ولی انگیزه تان كم است .برای شما مشكل است كه فقط برروی یك كارمتمركز شوید به شما پیشنهاد می گردد كه اجازه دهید مردم روی جدی شما راهم ببینند همان طوركه چهره شاد شما را می بینند .دراین صورت می خواهند كه همیشه با شما باشند .به احساسات دیگران احترام بگذارید ازاین شاخه به آن شاخه نپرید .وكاری راكه دوست دارید انتخاب كنید.

 

تست شخصیت با مزه

 

There is a  very, very tall coconut tree and there are 4 animals,

 

یک درخت بسیار بسیار بلند نارگیل بود و 4 حیوان زیر

 

 

 

A Lion , A Chimp , A Giraffe ,

 

یک زرافه یک میمون یک شیر .....AND...

 

و

 

 

 

A  Squirrel

 

یک سنجاب

 

 

 

 

 

 

 

They  decide to compete to see who is the fastest

 

to get a banana off the tree.

 

آنها تصمیم گرفتند که مسابف بدهند تا ببینند که کدامیک برای

 

برداشتن یک موز از درخت از همه سریعتر است

 

Who do  you guess will win?

 

فکر میکنی کدامیک برنده می شود؟

 

Your  answer will reflect your  personality.

 

جواب سوال بازگو کننده شخصیت توست

 

So think  carefully . . ..

 

پس بادقت فکر کن

 

 

 

Now  scroll down to see the analysis.

 

جواب را در زیر ببینید

 

: :

 

 

 

:

 

 

 

:

 

: ; ; ; ; : :

 

If your answer is:

 

:اگر جوابت

 

Lion =  you're dull.

 

شیر است = خسته و کسل هستی

 

Chimpanzee = you're dense.

 

میمون = خنگ هستی

 

Giraffe = you're a complete moron.

 

زرافه = کاملا احمق هستی

 

Squirrel = you're hopeless.

 

سنجاب = ناامید هستی

 

 

A COCONUT  TREE DOESN'T HAVE BANANAS.

 

درخت نارگیل که موز ندارد !!!!!

 

 

Obviously  you're stressed and overworked. You should take some time off  and relax

 

مشخصه که تحت فشاری و زیاد کار کردی باید یه مدتی کار نکنی و خستگی در کنی

 

دیدترین تست روانشناسی در آمریکا - روانشناسی شخصیت

 

اگرمایلید اطلاعات بیشتری درمورد شخصیت خودتان وخصوصیاتی كه باعث می شوند دیگران شما را بيشتر دوست داشته باشند پيدا كنند به تست زير با كمال صداقت جواب دهيد اين تست جديدترين تست روانشناسي در كشور امريكا است.

۱فرض كنید شما مشخصه صورت كسی هستید,كدام قسمت ازصورت او هستید؟

الف : چین وچروك ب : لكه ج : خال زیبایی د : كك ومك ت :لبخند

۲ -دوست دارید چه نوع پرنده ای باشید؟

الف : شباهنگ ب : جغد ج : عقاب د : فلامینگو ت : پنگوئن

۳ -كدام یك ازآلات موسیقی را دوست دارید؟

الف: پیانو ب : ویلون ج : سازدهنی د : گیتار ت : دف

۴كدام یك ازبرنامه های تلویزیونی برای شما جالب تراست؟

الف : اخباروبرنامه های مستند ب : فیلم های درام وزندگی نامه ج : هیجانی وپلیسی د : عشقی وماجرایی ت : كمدی وكارتون

۵كدام یك ازبازی های شهربازی را بیشتردوست دارید؟

الف : هیچ كدام , من ازشهربازی متنفرم ب : قطاریا قایق ج : نمایش واجرای كمدي د : چرخ وفلك ووسایلی كه سریع می چرخند ت :ترن های هوایی سریع السیر

۶آیا شما به اشتباهات خوتان می خندید؟

  الف : هرگز ب : به ندرت ج : برخی مواقع د: معمولا ت: همیشه

۷اگردوست شما سربه سرتان گذاشت چه عكس العملی نشان می دهید؟

  الف : عصبانی می شوید ب: ناراحت می شوید ج : برایتان جالب است د: تلافی می كنيد ت :چندین برابرتلافی می كنید

۸اولین چیزی كه صبح موقع بیدارشدن به فكرتان خطورمی كند چیست؟

الف : كارویا تحصیل ب: مشكلات زندگی ج : صبحانه د : روزی كه درپیش داريد ت : كاری كه تا شب انجام خواهید داد

۹درزندگیتان چه شعاری دارید؟  

الف :وقت طلاست ب: سحرخیزباش تا كامروا باشی

ج آنچه براي خود نمي پسندي براي ديگران هم مپسند د : زندگی كن وبه دیگران هم اجازه زندگی كردن بده ت :بي خيال باش هر چه بادا باد

۱۰آیا به همه حیوانات علاقه مندید؟

   الف : اصلا ب: تعداد كمی ازحیوانات ج : برخی ازحیوانات

د: بیشترحیوانات ت : تمام حیوانات

۱۱شما لبخند می زنید؟  الف : هرگز ب: به ندرت ج : گاهی اوقات د:اغلب ت : آنقدرزیاد كه برخی فكرمی كنند دیوانه هستم

۱۲نظردیگران راجع به شما اغلب كدام مورد است؟  الف : بی رحم ب : سرد وبی احساس ج :زیبا د : دوست داشتنی ت : خوشگذران

۱۳شما احساس عشق وقدردانی خود را نشان می دهید؟ 

الف : هرگز ب: به ندرت ج : گاهی د :اغلب ت : حداكثرتا جایی كه امكان دارد

۱۴شما اعتقاد دارید كه برای شاداب بودن باید ساعاتی ازروز را منحصرا صرف خودتان كنيد ؟ الف :اصلا ب: احتمالا نه ج : گاهی د : بله ت : البته تا جايي كه تمكان دارد به خودتان مي رسيد

۱۵آیا زندگی شما بابرنامه ریزی پیش می رود؟ الف : من حتی درتعطیلات هم برنامه ریزی می كنم ب : همیشه برنامه ریزی می  كنم ج : بستگی به روزهفته دارد د: در صورت امكان اجازه مي دهم تا خودش پيش آيد ت:همیشه بدون برنامه ریزی روزها را طی می كنم

 

نتيجه

.

.

.

.

حال امتیازات كنارگزینه هایی را كه انتخاب كرده اید جمع كنید.

الف : يك امتياز

ب: دو امتياز

ج: سه امتياز

د: چهار امتياز

ت: پنج امتياز

 

 

اگرامتیازشما بین 1تا 20باشد :

بدین معنی است كه شما سوسن سفید هستید ..مردم شما را به خاطرپشتكارتان ,ازجان ودل مايه گذاشتنتان وموفقیت هایتان تقدیرمی كنند.

اهداف مشخصی دارید وفكرتان بركارتان متمركزاست. احتمالا فرزند اول خانواده هستید. احساستان را به سختی ابرازمی كنید.

یكی ازمهمترین نگرانی های شما این است كه چگونه دربرابرافراد مختلف ظاهرشوید اندیشه هایتان كمی متمایل به بدبینی است

اعتماد به نفس دارید ولی درباطن گاهی به خود اعتماد ندارید. قادرهستید كه هدفی تعیین كنید وبه آن برسی. بعضی مواقع دنیا را با دیدی باریك بین می نگرید. احساس می كنید كه وقت كمی برای رسیدن به آرزوهایتان دارید.

مواظب باشید جدی بودنتان شما را ازدنیای اطراف دورنكند

خونسرد باشید واززندگیتان لذت ببرید كارهایی انجام دهید كه ازآنها لذت می برید با انجام این دستورات قوه خلاقیت تان شكوفا می شود

  سعی كنید كه بیشتربخندید وبا دیگران درتماس باشید.

  اگرامتیازشما بین 21تا 54 باشد:

بدین معنی است شما یك گل رزهستید. كمی تیغ دارید ولی زیبایی های بسیاری دارید. حس شوخ طبعی دارید ولی ازشنیدن جوك لذت می برید. احتمالا فرزند وسط خانواده هستید مردم دوست دارند دوروبرشما باشند. خونگرم هستید. دوستان صمیمی بسیاری دارید.زندگی را بادید واقع بینانه می نگرید. گاهید كه زندگی ازخوبی ها وبدی ها تشكیل شده است. قادرید شانس خودتان را با توجه به سرمایه های كه دارید امتحان كنید. سخت كوش هستید وبه اهدافتان پایبندید. دوست دارید خودتان باشید واین مساله به شما اعتماد به نفس می دهد

مشكلترین مساله درزندگیتان یكنواخت بودن مسایل است. یكنواختی درهرمساله ای شما را آزارمی دهد وباعث كسل شدن روحیه شما می شود.

به شما پیشنهاد می گردد كه افق دیدتان را وسیع تركنید مسایل جدیدی را تجربه وكشف كنید. آنگاه متعجب خواهید شد كه چه نتایج زیبایی به دست آورده اید ومهمترازهمه اینكه فراموش نكنید كه درهمه چیزدنبال زیبایی بگردید مخصوصا درخودتان .

اگرامتیازشما بین 55 تا 75 باشد :

بدین معنی است كه شما یك گل آفتابگردان هستید دربستری ازگلهای رز. یك ویژگی بارزدرشما وجود دارد كه باعث گرمادهی به دیگران وجلوه گری شما می شود. ممكن است شما كوچكترین فرزند خانواده ویا تنها فرزند باشید . دروقت لازم جدی هستید ولی دوستانتان شما را به عنوان یك شخص شوج طبع می شناسند. ازگفتن جوك لذت می برید. گاهی شیطنت می كنید. مایلید كه با افراد جدید وجالبی درزندگیتان آشنا شوید . با افرادی كه هیچ وقت نمی خندند راحت نیستید . دید مثبتی به زندگی دارید. درهمه چیزبه دنبال خوبیها هستید . بیدی نیستید كه با هربادی بلرزید . گرم ,دوست داشتنی ,با وفا واجتماعی هستید وهركدام ازاین صفات می تواند دلیلی برای خوب بودن شما باشد .

انرژی نامحدودی دارید ولی انگیزه تان كم است . برای شما مشكل است كه فقط برروی یك كارمتمركز شوید. به شما پیشنهاد می گردد كه اجازه دهید مردم روی جدی شما راهم ببینند . همان طوركه چهره شاد شما را می بینند . دراین صورت می خواهند كه همیشه با شما باشند به احساسات دیگران احترام بگذارید ازاین شاخه به آن شاخه نپرید وكاری راكه دوست دارید انتخاب كنید وتا پایان آن را انجام دهید.

 

 

 

 

 

تست روانشناسی: به کدام میوه علاقه دارید

این مطلب یک تست روان‌شناسی ساده است که نشان می‌دهد شخصیت افراد مختلف نسبت به انتخاب میوه مورد علاقه‌شان چگونه است.

 

سیب: نماد افراط شما فردی افراطی هستید که خیلی را از کارها از روی انگیزه لحظه‌ای انجام می‌دهید. در عین حال خیلی رک‌گو و بی‌پرده هستید. از مسافرت لذت می‌برید. شما رهبری یک گروه را خیلی خوب به عهده می‌گیرید و به سرعت کارها را پیش می‌برید. اشتیاق شما برای زندگی کردن زیاد است. شما با این اشتیاق از نظر اطرافیان بی‌همتا و بی‌نظیر هستید.

 

پرتقال: نماد صبر با انتخاب این میوه نشان می دهید که فردی صبور و پرطاقت هستید با اراده بسیار قوی. دوست دارید کارهای تان را به آرامی انجام دهید اما در انجام کارها خیلی جدی هستید. شما نزد اطرافیان مورد اطمینان و قابل اعتمادید. همسرتان را با تمام احساس قلبی‌ و دقت انتخاب می‌کنید و از هر مشاجره و ناسازگاری حذر می‌کنید و اما شما خیلی خجالتی هستید.

 

هلو: نماد دوستی دوست داران این میوه رفتارب دوستانه دارند. رفتار ناپسند و ناشایست دیگران را خیلی سریع و راحت می‌بخشید و فراموش می‌کنید. برای دوستی ارزش زیادی قائل هستید شما بسیار استقلال‌طلب و بلندپروازید و همین امر باعث شده که فردی زرنگ و فعال جلوه کنید. بسیار رک‌گو و پرحرفید که البته این ویژگی به شما جذابیت خاصی می‌دهد. در عین حال شما کمال طلب، احساساتی اما صادق و باوفا هستید در هرصورت شما تمایل ندارید که در مقابل دیگران خودتان را به رخ بکشید.

 

گلابی: نماد موفقیت اگر دوست دار گلابی هستید وقتی تمام توجه‌تان به کاری معطوف شود می‌توانید آن را با موفقیت انجام دهید. اما گاهی اوقات در انجام کارهای تان بی‌ثبات و متغیر هستید و دوست دارید از نتایج سعی و تلاش تان سریعا مطلع شوید. از این که در بحث‌های خوب و مفید شرکت کنید لذت می‌برید. شما بی‌طاقت هستید و خیلی زود هیجان‌زده می‌شویداین ویژگی باعث می شود که به سرعت دوستی‌های خودتان را به هم بزنید بنابراین نگهداری دوستان برای شما خیلی ساده به نظر نمی‌رسد.

 

گیلاس: نماد خلاقیت زندگی برای علاقه‌مندان به گیلاس همیشه شیرین نیست و اغلب اوقات با فراز و نشیب‌های زندگی مواجه می‌شوند. به جای این‌که به داشتن درآمد جزوی خود قانع باشید به راهی برای دریافت مقدار زیادی پول فکر می‌کنید. شما دارای ذهنی خلاق و به دنبال فعالیت‌های خلاقانه هستید ولی ابراز احساسات برای شما کار ساده‌ای نیست. خانه برای شما حکم پناهگاه تان را دارد و در ضمن از این که در کنار فامیل‌های نزدیک و مورد علاقه‌تان باشید لذت نمی‌برید.

 

 

موز: نماد ارتباط متعادل فردی بامحبت، ملایم و دلسوز هستید، اما اغلب اوقات از کمبود اعتماد به نفس در عذابید و این امر در شما احساس ترس به وجود می‌آورد. در بعضی مواقع مردم از اخلاق خوب شما سواستفاده می‌کنند. شما تحت هر شرایطی در ارتباط با دیگران در وضعیت متعادل به سر می‌برید.

 

 

نارگیل: نماد تفکر جدیت و تفکر از ویژگی های نارگیل دوستان است. شما از روابط اجتماعی‌تان لذت می‌برید ولی در انتخاب های حساس زندگی تان بسیار سختگیر هستید. با آن که در کارهای تان خیلی سرسخت و سمج نشان می دهید ولی بی‌پروا نیستید. از خصوصیات شخصیتی شما زیرکی، تیزهوشی و گوش به زنگ بودن است. شما باید مطمئون شوید که از لحاظ شغلی در راس امور هستید. شریک زندگی تان باید فرد باهوشی باشد. احساسات در زندگی برای تان حائز اهمیت است اما به طور حتم همه چیز نیست.

 

 

انگور سیاه: نماد عصبانیت انگودوستان افراد مودبی هستند، اما به سرعت عصبانی می‌شوند و سریع به حالت اولی شان باز می‌گردند. آنها افراد زیبا پسندی هستند و در کل از هر نوع زیبایی لذت می‌برند. شما که به انگور سیاه علاقه دارید بسیار محبوب، خونگرم و سخاوتمند هستید. میل به زندگی در شما موج می‌زند و از انجام هر کاری لذت می‌برید. شریک زندگی تان باید در هیجانات شما شریک باشد و از پیشنهادهای شما لذت ببرد.

 

 

آناناس: نماد سرعت به سرعت تصمیم می‌گیرید و در انجام کارهای تان سریع هستید.از تغییرات شغلی نمی‌ترسید و این خود یکی از برتری‌های شخصیتی شماست. در سازماندهی کارها توانایی استثنایی دارید و از انجام کارهای زیاد نمی‌ترسید و سعی می‌کنید در ارتباط خود با دیگران صادق، درستکار و متکی به نفس باشید.

 

 

 

روانشناسي چهره ها در چشمان در كل داشتن چشمهاي درخشان و پر حركت دليل وجود هوش است.

 

 

 

چشمان درشت و زيبا:

 

نشان دهنده صفا، صميميت، هنرمند و عاطفي، منصف و غيرتمند، تمايل به اغراقگويي، داراي ذهني روشن و متعالي، در دوستي خونگرم، مديران موفقي هستند.

 

 

 

چشمان بهم نزديك و كم فاصله:

 

حسودي و كوتاه نظري، احساساتي، زنان اين گروه درونگرا و پنهان كار، حيله گر و حسابگر، موفق در امور تجاري و سياسي

 

 

 

چشمان نيمه باز:

 

حيله گري و دلالي، غير قابل اعتماد

 

 

 

چشمان خمار:

 

احساسي و در رويا بودن

 

 

 

چشمان با فاصله زياد و دور از هم:

 

سادگي، درستي، فكر باز، توقعات زياد از زندگي، بسيار زود باور، تمايل شديد به رمان و داستان، برونگرا، مردمي، وفادار

 

 

 

چشمان لنگه به لنگه:

 

چشماني كه يكي از ديگري بزرگتر است هردم مزاج و هر دم خيال، قدرت فكري زياد ندارند و قاطعيت ندارند.

 

 

 

چشمان برجسته وبيرون زده:

 

صفات منفي مثل تنبلي، پرسر و صدا، پر حرف و ظاهربين

 

 

 

چشمان گودرفته و تورفته:

 

موذي، اگر با فاصله هم نباشد دورو و متظاهر

 

 

 

پلكهاي برجسته:

 

هوش، استعداد و دقيق، گاها لاابالي و مستعد در صنايع

 

 

 

چشمان خندان و متبسم:

 

شوخ، قلب پاك، استعداد در صنايع، اگر زن باشد مادري با عاطفه و مهربان.

 

 

 

مردمك در وسط چشم وسفيدي پيدا:

 

اختلال و پيچ و خم هاي فكري، بي باك بودن

 

 

 

چشمهاي بادامي:

 

خودخواه و متكبر، مغرور، اگر ابروها از چشمها فاصله داشته باشد خوبي و آرامش روح.

 

 

 

چشمهايي كه انتهايش پايين يا بالاست:

 

ساعي، تيزهوش و بعضا موذي و حيله گر.

 

 

 

چشمان ريز مثل كبوتر:

 



ادامه مطلب

شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,

|
 

مطالب مهیج

چرا مژها میریزند
بسیاری از خانم‌ها هنگام  مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن آنها شاکی هستند. فرم  مژه‌ها و میزان پرپشتی و طول آنها موضوعی است که به‌طور ژنتیکی تعیین می‌شود، ولی  اگر شما قبلا مژه‌ای پرپشت یا بلند داشته اید و حالا دچار ریزش مژه شده اید، در این  صورت علل متعددی می‌تواند عامل این موضوع باشد که به ترتیب اهمیت، توسط متخصص پوست  باید بررسی و درمان شود.

 

ریزش موهای مژه می‌تواند  ناشی از انواع التهاب موضعی و عفونت‌ها، بیماری‌های خودایمنی، بعضی از تومورهای لبه  پلک، بیماری‌های داخلی و غدد، وضعیت روحی و روانی و میزان استرس‌های وارده به فرد و  نیز عوارض مصرف برخی از داروها باشد.

 

با توجه به پریود زمانی و  شکل بالینی ریزش مژه‌ها و نیز شدت ریزش و وضعیت سلامت هر فرد، ممکن است یکی از  عوامل فوق عامل ریزش باشند.
 
التهاب لبه  پلک ‌ها

 

در التهاب‌های لبه پلک‌ها که  بلفاریت نامیده می‌شود، به دلیل تورم و ادم حاصله از این حالت، مژه‌ها راحت‌تر از  معمول کنده شده و ریزش آنها تسریع می‌گردد. ولی باید توجه کنید که در این حالت ریزش  کامل یک یا چند قسمت از مژه‌ها ناشایع است و فقط به هنگام شستشو و یا مالش پلک‌ها  ممکن است تعدادی از مژه‌ها به دست بیمار بیایند.

 

التهاب لبه پلک‌ها می‌تواند  ناشی از عفونت، درماتیت سبوره، آلرژی و یا ضربه و دستکاری محل باشد. عفونت‌های ناشی  از استافیلوکوک در لبه پلک لازم است سریعا کنترل و درمان شود، در غیر این صورت اگر  التهاب طولانی شود و یا تکرار گردد، احتمال ریزش مژه‌ها به دلیل ادم حاصله وجود  دارد.

 

در درماتیت سبوره نیز در  واقع یک نوع عفونت انگلی در لبه پلک‌ها حادث می‌گردد و التهاب مشابهی را به صورت  تورم و پوسته‌ریزی ایجاد می‌کند. این حالت نیز اگر شدید باشد و کنترل نشود، احتمال  ریزش مژه وجود خواهد داشت.

 

بعضی اوقات در حالت‌های  عفونت شدید باکتریایی (مانند تب مخملک) نیز ریزش و کم‌ پشتی مژه‌ها قابل مشاهده است  که البته بعد از رفع بیماری، قابل برگشت است. البته عفونت‌های ناشایع‌تری از قبیل  سل پوستی یا جذام نیز باعث ریزش‌های خاصی در ابرو و مژه‌ها می‌شوند که در بیماران  معدودی قابل بررسی است و جزو علل شایع بیماری محسوب  نمی‌شوند.

 

عفونت‌های ویروسی شدید که  باعث تب و ضعف عمومی می‌شوند، می‌توانند با ریزش موقت موها از جمله مژه‌ها همراه  شوند که این حالت نیز بعدا قابل برگشت است.

 

بعضی اوقات التهابات لبه  پلک‌ها ناشی از بیماری موضعی یا داخلی نیست و صرفا به علت ضربه و آسیب از جمله مالش  شدید پلک‌ها (در نتیجه خارش مزمن ناحیه) و نیز حساسیت به وسایل آرایشی مختلف از  جمله سایه چشم، خط چشم و به ویژه ریمل می‌باشد. ریمل و خط چشم‌هایی که ضدآب هستند و  شستن آنها به آسانی صورت نمی‌گیرد، می‌توانند باعث حساسیت تماسی یا آلرژیک شده و  التهاب لبه پلک‌ها را به همراه داشته باشند و یا احیانا موقع شستشو باعث مالش شدید  مژه‌ها و پلک‌ها شوند که در هر دو صورت، بیمار با ریزش مژه‌ها مواجه خواهد  شد.
 
ریزش  موی سکه‌ای
یکی دیگر از علل شایع ریزش  مژه‌ها، ریزش موی سکه‌ای (آره‌آتا) است. در این حالت تمام یا قسمتی از مژه‌ها به  ‌طور ناگهانی خالی می شود. این حالت می‌تواند در ناحیه‌ ابرو و کف سر و ... نیز رخ  دهد. این حالت یک بیماری ایمنی محسوب می شود و با توجه به شدت بیماری، درمان‌های  خاصی را می‌طلبد.

 

علل  دیگر
- بیماری‌های داخلی و  هورمونی از جمله کم ‌کاری و پرکاری تیرویید. کم‌کاری هیپوفیز و کم‌کاری غده  پاراتیرویید نیز در تعداد معدودی از بیماران قابل بررسی  است.

 

- مصرف طولانی مدت برخی  داروها از جمله داروهای ضد کلسترول، ضد انعقاد خون ، ضد تیرویید، ایندرال،  والپروییک اسید. ریزش مژه‌ها به دنبال مصرف کوکائین نیز گزارش شده  است.

 

- مسمومیت با داروهایی مانند  بیسموت، آرسنیک و مصرف زیاد ویتامین A در بیمارانی  خاص.

 

- رژیم‌های لاغری بسیار کم  کالری یا سوء تغذیه

 

- انواع کم خونی (آنمی) به  ویژه کم خونی فقر آهن و کم خونی داسی شکل

 

- بیماری‌های مزمنی مانند  آکنه، روزاسه و پسوریازیس در بیمارانی که علایم دیگر بیماری را داشته  باشند.

 

- رادیوتراپی برای تومورهای  چشم

 

- آسیب‌های حرارتی (چه گرما  و چه سرما) در ناحیه پلک‌ها و حاشیه پلک‌ها؛ مثل انواع سوختگی و نیز فریز کردن پلک  ها.

 

- تتوی لبه پلک‌ها و پشت  پلک‌ها با ایجاد عفونت، التهاب مزمن و یا آلرژی به مواد مورد  استفاده.

 

- وضعیت روحی و روانی فرد  نیز بسیار مهم بوده و میزان استرس‌های وارده به فرد و نیز نحوه مقابله فرد با  استرس‌های محیطی قابل بررسی است. برخی از بیماران به ویژه نوجوانان به دنبال حالات  روحی مانند تنش، افسردگی، ترس، اضطراب و بی‌قراری دچار حالتی به نام تریکوتیلومانیا  می‌شوند. در این حالت خود فرد قسمتی از موهای سر، ابرو یا مژه را می کند و باعث از  بین رفتن آنها می‌شود. برخی از بیماران از این کار خود اطلاع نداشته و یا آن را  انکار می‌کنند، لیکن معاینه دقیق توسط پزشک و مشاهده نوع و شکل ریزش، تشخیص را مسجل  خواهد کرد. البته انواعی از حالت فوق به صورت عادتی و بدون اضطراب و بی‌قراری نیز  مشاهده شده است.

 

- تزریقات مکرر سم  بوتاکس A برای بیماری فلج یک طرفه  صورت.

 

البته مطالعه این لیست  طولانی نباید باعث نگرانی شما شود. توجه کنید که بسیاری از بیماری‌ها یا حالاتی که  در بالا به آنها اشاره کردیم ممکن است شایع نباشند و صرفا در برخی بیماران و با  توجه به حالات زمینه‌ای بیمار قابل بررسی باشند. در واقع بسیاری از مواردی که خانم  ها با شکایت ریزش مژه مراجعه می‌کنند، وضعیت‌هایی موقت مانند مالش شدید، مصرف لوازم  آرایشی، آلرژی‌های مختلف و ... مطرح است که با درمان‌هایی ساده و موقت قابل رفع  می‌باشند.

 

خوشبختانه این مشکل قابل حل است
حالات فوق چنانچه به آسیب و  اسکار دایمی لبه پلک‌ها منجر نشده باشند، قابل درمان هستند و پس از رفع علت و عامل  اصلی بیماری، مژه‌ها به تدریج، حالت و طول طبیعی خود را باز خواهند  یافت.
 
قابلیتهای مغز را بشناسید
شما، مغزی حدودا ۱۳۰۰ گرمی  در سرتان دارید که البته بیشتر آن تنها آب است. مغز یکی از حسّاس‌ترین و پیچیده  ترین اعضای بدن انسان است که تنها ۲ درصد از وزن بدن را تشکیل می‌دهد اما تا بیش از  ۳۰ درصد کالری (انرژی) روزانه را مصرف می‌کند و بیشتر انرژی خود را از کربوهیدراتها (گلوکز خون) جذب می‌کند و این سوخت را سریع می‌سوزاند حتّی زمانیکه در خواب هستیم،  مغز بیشتر از هر عضوی از بدن اکسیژن مصرف می‌کند. مغز حاوی ۱۰۰ میلیارد نورون است. اما کاری که با آن می توانید انجام دهید، شگفت انگیز است.
این مغز، همچنین ۱  کوادریلیون سیناپس دارد که می تواند ۱۰ محرک غریزی را در هر ثانیه پردازش کند. سریعترین کامپیوتر بر روی زمین توانایی پردازش ۱٫۷۵ پتافلاپ را با کمک ۷ میلیون وات  انرژی دارد (ابر کامیپوتر جگوار ۲۲۴ هزار هسته ی پردازشگر دارد). تخمین زده می شود  که توانایی پردازش مغز ۱۰۰ پتافلاپ با استفاده از انرژی معادل ۲۰ وات باشد. خب! حالا با این مغز چه کارهایی می توان انجام داد؟!
راست چشم یا چپ چشم بودن
بعضی از ماها راست‌دست هستیم و بعضی‌ها هم چپ‌دست، یکی از چشم‌های ما هم چشم غالب  است و راست چشمی و جپ چشمی هم وجود دارد؟

تقریبا در دو سوم  افراد چشم راست غالب است و در یک سوم افراد چشم  چپ.

به علاوه هیچ ربطی بین  راست‌دست بودن و راست‌چشم بودن وجود ندارد و بنابراین یک فرد راست‌دست می‌تواند،  چشم چپش غالب باشد.

حالا سؤال این است که  چگونه می‌توان فهمید که کدام چشم ما، چشم غالب است؟

خیلی ساده! مطابق عکس زیر،  دست‌هایتان را دراز کنید و با کف دست‌ها یک مثلث کوچک بسازید، حالا از این مثلث به  چیزی که مثلا می‌تواند دستگیره در باشد، نگاه کنید. دستگیره را در مرکز مثلث قرار  بدهید.

حالا به نوبت چشم راست و چشم چپتان را ببندید، چشمی که در هنگام  باز بودنش، دستگیره همچنان در مرکز مثلث باقی می‌ماند، چشم غالب  شماست.

چند معادله جالب ریاضی

انسان = خواب + خوراك + كار + تفريح الاغ = خواب + خوراك پس انسان = الاغ + كار + تفريح و بنابراين انسان - تفريح = الاغ + كار بعبارت ديگر انساني كه تفريح نداره = الاغيه كه فقط كار مي  كنه
معادله ۲ مرد = خواب + خوراك + درآمد الاغ = خواب + خوراك پس مرد = الاغ + درآمد و بنابراين مرد - درآمد = الاغ بعبارت  ديگر مردي كه درآمد ندارد = الاغيه كه فقط مي خوره و مي خوابه
معادله  ۳ زن = خواب + خوراك + خرج پول الاغ = خواب + خوراك پس زن = الاغ + خرج  پول و بنابراين زن - خرج پول = الاغ بعبارت ديگر زني كه پول خرج نمي  كنه = الاغيه كه فقط مي خوره و مي خوابه
نتيجه گيري: از معادلات ۲و۳  داريم: مردي كه درآمد ندارد = زني كه پول خرج نمي كند پس: فرض منطقي ۱: مردها درآمد دارند تا نگذارند زنها تبديل به الاغ شوند. و فرض منطقي ۲: زنها  پول خرج مي كنند تا نگذارند مردها تبديل به الاغ  شوند

شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,

|
 

علل ایجاد آفت وتب خال

علل ایجاد آفت

 

 

به طور مرتب در دهان زخم هایی ایجاد می شود كه بعد از چندین روز از بین می رود  بدون اینكه اثری از خود باقی بگذارند. آنها چه هستند ؟

به این نوع زخم ، "آفت " می گویند كه شایعترین بیماری دهان بعد از پوسیدگی دندان  و بیماری پیریودنتال است . زخم های آفت برای اولین بار بعد از دوره كودكی یا سن  بلوغ دیده می شوند كه در اوایل دوره بزرگسالی به بیشترین حد خود می رسند و معمولاً  در دوره میانسالی  دیگر پدیدار نمی شوند . مدت زمان زخم ها ، معمولاً بین 7 تا 10 روز است و پس از مدت زمان نامشخص كه ممكن است یك هفته و یا چند هفته باشد ، دوباره  در بخش های مختلف دهان ظاهر می شوند.

علت زخم های آفت معلوم نیست ، ولی با این وجود و غالباً به علت استرس و اضطراب  پدید می آیند و در زنان و افراد تحصیل كرده بیشتر مشاهده می شود . روشهای درمان  بسیاری برای زخم های آفت پیشنهاد می شود ، اما هیچ كدام اثر درمانی مشخص ندارند و  همچنین داروهایی در دسترس هستند كه درد را كاهش می دهند، اما قادر به جلوگیری از  ظاهر شدن دوباره زخم ها نیستند .


تب خال

تب خال عبارت است از یك عفونت ویروسی مسری و شایع (ویروس هرپس سیمپلكس یا HSV-1 ). تبخال گاهی با زرد زخم اشتباه گرفته میشود. در این بیماری، معمولاً لبها، لثه ها و ناحیه دهان، ندرتاً قرنیه، و گاهی ناحیه تناسلی گرفتار میشوند. علایم: پیدایش تاولهای بسیار كوچك و دردناك معمولاً در اطراف دهان، و گاهی روی ناحیه تناسلی. این تاولها گروهی ظاهر میشوند و در اطراف هر كدام یك حلقه قرمز وجود دارد. داخل این تاولها مایع وجود دارد اما پس از مدتی تاولها خشك شده و ناپدید میشوند. اگر چشم نیز دچار عفونت شود، علایمی چون درد و قرمزی چشم، احساس این كه در چشم چیزی وجود دارد، حساسیت به نور، و اشك ریزش بروز میكنند علل: عفونت با ویروس هرپس كه به پوست تهاجم میكند و غالباً پیش از ایجاد عفونت فعال، تا ماه ها یا سالها در آنجا باقی میماند. اغلب افراد پادتن هایی را بر علیه ویروس تولید میكنند كه موجب كنترل ویروس میشوند مگر این كه عوامل خطر وجود داشته باشند. ویروس از طریق تماس فرد تماس فرد به فرد یا تماس با ترشحات بزاقی، چشمی، ادرار یا مدفوع انتقال مییابد. تاولها و زخمهای تبخال تا زمانی كه بهبود نیافته باشند مسری هستند، چه در موقع اولین بروز تبخال و چه در شعله ور شدن های مجدد آن ـ عوامل افزایش دهنده خطر: ۱. در نوزادان: در كودكانی كه اگزما دارند. ۲. استرس فیزیكی یا عاطفی ۳. زیاد قرار گرفتن در معرض آفتاب ۴. دوره خونریزی قاعدگی ۵. مصرف داروهای سركوبكنده ایمنی ۶ .مراجعه به دندانپزشكی كه معمولاً دهان حین انجام كار بیش از حد معمول باز میشود.
۷. وجود یك بیماری كه مقاومت بدن را كاهش داده باشد، حتی سرماخوردگی، ناراحتی خفیف گوارشی، یا تب به هر علت پیشگیری:
از تماس فیزیكی با افرادی كه ضایعات فعال دارند خودداری كنید. به هنگام تبخال، برای جلوگیری از انتقال ویروس، دستان خود را مرتب بشویید. با مالیدن روزانه داروی آسیكلوویر شاید بتوان جلوی بروز آن را گرفت. بهبود خود به خودی در عرض چند روز تا یك هفته و گاهی بیشتر. عود تبخال امری معمول است. ویروس برای تمام عمر در بدن باقی میماند اما معمولاً در حالت خفته قرار دارد. هماكنون تحقیقات در زمینه تولید واكسن آن ادامه دارد. عوارض احتمالی: ۱. عفونت شدید و گسترش در بیماران اگزمایی ۲. اختلال دایمی بینایی، در صورتی كه عفونت چشمی هرپس درمان نشود.
۳. ندرتاً مننژیت (عفونت یا التهاب پردههای مغز) یا آنسفالیت (عفونت یا التهاب خود مغز) درمان: ۱. ظاهر ضایعات پوستی معمولاً برای تشخیص كافی است، اما در عین حال میتوان مایع موجود در تاول را برای تأیید تشخیص مورد آزمایش قرار داد.
۲. مایعات خنك بنوشید یا بستنی یخی بجوید تا ناراحتی كمتر شود. ۳. در 24 ساعت اول پس ظاهر شدن ضایعات پوستی، یك تكه یخ را تا حدود یك ساعت روی محل قرار دهید. این كار ممكن است باعث تسریع بهبودی شود. ۴. به هیچ وجه چشم دچار عفونت هرپسی را نمالید یا نخارانید. ۵. برای پیشگیری از شعلهور شدن مجدد بیماری، زمانی كه قرار است مدت زیادی را در بیرون از خانه بگذارنید، روی لبهای خود پماد اكسید روی یا كرم ضدآفتاب بمالید. اگر ضایعات دستكاری نشود با توجه به اینكه در لایه های سطحی پوست قرار دارد بدون اینكه جای آن باقی بماند از بین می رود . بناباین بهترین كار دستكاری نكردن ضایعات است . اگر جای ضایعات قدیمی به صورت لكه بر روی پوست باقی مانده است با استفاده از تركیبات مناسب می توان آنها را از بین برد . برای درمان مناسب به متخصص پوست مراجعه نمایید . داروها: ۱. استامینوفن برای درد خفیف. از آسپیرین استفاده نكنید، به خصوص در كودكان و نوجوانان. مصرف آسپیرین در بعضی از بیماریهای ویروسی میتواند موجب نشانگان رای شود كه نوعی التهاب مغز است. ۲. سعی نكنید چشم دچار عفونت با ویروس هرپس را خود درمانی كنید، به خصوص با پماد یا قطره كورتیزونی. تركیبات كورتیزونی باعث رشد بیشتر ویروس هرپس در قرنیه میشوند. ۳. امكان دارد داروی موضعی یا خوراكی ضدویروس، و در مواردی كه عفونت باكتریایی ثانویه ایجاد شده باشد، پماد آنتی بیوتیكی تجویز شود.
۴. امكان دارد مصرف مداوم داروهای خوراكی برای پیشگیری از عود مكرر بیماری توصیه شود. در این شرایط به پزشك مراجعه نمائید: ۱. ظاهر شدن ضایعاتی روی پوست ناحیه تناسلی، شبیه آنچه در اطراف دهان زده است. ۲. اگر دچارعلایم جدید و بدون توجیه. داروهای مورد استفاده در درمان ممكن است عوارض جانبی به همراه داشته باشند. ۳. اگر یكی از موارد زیر همراه با تبخال رخ دهد: علایم عفونت باكتریایی ثانویه، مثل تب، وجود چرك به جای مایع روشن در داخل تاولها، سردرد، و درد عضلانی.


شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,

|
 

راز عدد هفت

عدد هفت عددی است که شاید مثل همه ی عدد های دیگر در  نظر ما عادی جلوه کند اما نگرش ما وقتی متبلور می شود که خواص عدد هفت را بدانیم و  ببینیم چه «هفت» هایی در زندگی ما وجود دارند و ما در گیر و دار زندگی ماشینی و با  بی تفاوتی از کنار آن ها رد می شویم مثلا شاید جالب باشد که بدانیم، رنگین کمان  دارای هفت رنگ است .عجایب جهان، هفت تا هستند.(که به عجایب هفت گانه معروفند ) یا  در یونان باستان، اسطوره ای با نام هفت خدای، در ذهن مردم نقش بسته است، ویا شهر  عشق، که دراشعار عطار آمده است، هفت شهر می باشد، سوره ی مبارکه حمد، که اوّلین  سوره ی قرآن کریم است، هفت آیه دارد. آسمان دارای هفت طبقه است. بهشت وجهنم هر کدام  دارای هفت طبقه و درجه هستند و طواف خانه خدا هفت دور است، موسیقی ایران و یونان  هفت دستگاه داد، هفت نوع ساز بادی وجود دارد و علاوه بر این هفت نت موسیقی وجود  دارد(دو، ر، می، فا، سل، لا، سی) و...

 

تاریخچه

 

در سال  ۱۸۸۹ میلادی کتابی ار یک جهان گرد منتشر شد که، از جمله روش شمردن را در میان قبیله  ای از تورس شرح داده است. اینها برای شمردن تنها از دو واژه استفاده می کردند: یک و  دو. برای عدد سه می گفتند «دو و یک » برای چهار «دو و دو»، برای پنج «دو و دو یک » و برای شش «دو و دو و دو» ولی برای عددهای بزرگ تر از ۶، هر قدر بود، می گفتند «خیلی ». گرچه این آگاهی مربوط به پایان سده ی نوزدهم است ولی می تواند گواهی بر  شیوه ی شمردن در آغاز شکل گیری مفهوم عدد در میان انسان های نخستین باشد. بعد ها که  برای عددهای بزرگتر هم نامی در نظر گرفتند به احتمالی برای عدد «هفت» از همان واژه  ی قبلی «خیلی» یا «بسیار» استفاده کردند. عدد هفت که سده های متوالی برای آنها نا  شناخته بود، اندک اندک به صورت عددی مقدس در آمد. وقتی که مصری ها، بابلی ها و دیگر  امت ها توانستند پنج سیاره ی نزدیک تر به خورشید را بشناسند، با اضافه کردن ماه و  خورشید، به عدد هفت رسیدند و این بر تقدس عدد ۷ افزود وقتی در قصه های کهن تر، که  تا زمان ما هم ادامه پیدا کرده است، صحبت از شهری می شود که هفت برج و هفت بارو  داشت، به معنای آن است که این شهر برج و باروهای بسیار داشت. هفت آسمان و هفت دریا  و هفت کشور، به معنای آسمان ها و کشور ها و دریاهای بزرگ است نه هفت آسمان و هفت  دریا (نه کم و نه زیاد ). هنوز در زبان فارسی اندرز می دهند « هفت بار گز کن یک بار  پارچه کن ». این جمله به معنای آن نیست که برای دقت کار و کم کردن اشتباه در اندازه  گیری یا هر کار دیگری باید درست ۷ بار آزمایش کرد، نه شش یا هشت بار. در اینجا هم     هفت و

نزد  بسیاری از اقوام عهد باستان «هفت» عدد ویژه ای بود. در فلسفه و نجوم مصریان و بابلی  ها، عدد هفت به عنوان مجموع هر دو زندگی، سه و چهار، جایگاه ویژه ای داشت.(پدر و  مادر و فرزند؛ یعنی سه انسان، پایه و اساس زندگی هستند و عدد چهار مجموع چهار جهت  آسمان و باد است.) ایرانیان قدیم در آیین زرتشت،  اهورامزدا را مظهر پاکی میدانستند و برای او هفت صفت را بر می شمردند و در مقابل او  اهریمن را پدید آورنده ی پلیدیها می دانستند و می گفتند در پیرامون اهورامزدا  فرشتگانی هستند که مظاهر صفات حسنه هستند و برای احترام به آن ها که اول هرکدامشان  سین بود هنگام سال تحویل سفره می گستراندند و هفت قسم خوراکی که نام هریک با سین  شروع می شود: سیر، سرکه، سیب، سماق، سمنو، سنجد، سکه، و سبزی را سر سفره می گذاردند  که به سفره ی هفت سین معروف بود. برای فیلسوف و ریاضیدان  یونانی«فیثاغورث» نیز عدد هفت، مفهموم ویژه ی خود را داشت که از مجموع دو عدد سه و  چهار تشکیل می شود: مثلث و مربع نزد ریاضیدانان عهد باستان اشکال هندسی کامل محسوب  می شدند، از این رو عدد هفت به عنوان مجموع سه و چهار برای آن ها عدد مقدسی بود. علاوه بر این در یونان هر هفت سیاره را خدایی میدانستند : سلن، هیلیوس،آرس،هرمس،  زئوس، آفرودیت و کرونوس. یهودیان قدیم نیز برای عدد هفت  معنای ویژه ای قایل بودند. در کتاب اول عهد عتیق (تورات) آمده است که خداوند جهان  را در شش روز خلق کرد، در روز هفتم خالق به استراحت پرداخت. موسی در ده فرمان خود  از پیروانش می خواهد که این روز آرامش را مقدس بدارند(روز شنبه و روز تعطیل  یهودیان). علاوه بر این در آن کتاب مقدس هفت با عنوان عدد تام و کامل نیز استعمال  شده است. از آن زمان عدد هفت نزد یهودیان و بعد ها نیز نزد مسیحیان که عهد عتیق را  قبول کردند، به عنوان عددی مقدس محسوب می شد. به این ترتیب بود که از دوران  باستان هفتگانه های بیشماری تشکیل شدند: یونانیان باستان همه ساله هفت تن از بهترین  هنرپیشگان نقش های سنگین و غمناک و نقش های طنز و کمدی را انتخاب میکردند. آن ها  مانند رومی های باستان به هفت هنر احترام میگذاشتند. روم بر روی هفت تپه بنا شده  بود. در تعلیمات کلیسای کاتولیک هفت گناه کبیره(غرور، آزمندی، بی عفتی، حسد، افراط،  خشم و کاهلی) و هفت پیمان مقدس(غسل تعمید، تسلیم و تصدیق، تقدیس و بلوغ، ازدواج،  استغفار و توبه، غسل قبل از مرگ با روغن مقدس، در آمدن به لباس روحانیون مسیحی) وجود دارد. برای پیروان محمد(ص) آخرین مکان عروج، آسمان هفتم محسوب می شود. در بیست  و هفتم ژوئن هر سال، روز «هفت انسان خوابیده » مسیحیان یاد آن هفت برادری را که در  سال ۲۵۱ بعد از میلاد، برای عقیده و ایمان خود، زنده زنده لای دیوار نهاده شده و  شهید شدند، گرامی می دارند؛ مردم عامه می گویند که اگر در این روز باران ببارد، به  مدت هفت هفته بعد از آن هوا بد خواهد بود، آن گاه انسان باید هفت وسیله ی مورد  نیازش را بسته بندی کند و با چکمه های هفت فرسخی خود به آن دورها سفر کند. صور فلکی  خوشه ی پروین یا ثریا به عنوان «هفت ستاره» معروف است، در حالی که حتی با چشم های  غیر مسلح میتوان در این صورت فلکی تا یازده ستاره را دید.
عرفای بزرگ عشق و وصال را  در هفت مرحله و هفت وادی نشان داده اند و فاصله ی بین هستی و تباهی را پنچ مرحله  دانسته اند
.
در افسانه ها نیز با هفت  سحر آمیز برخورد می کنیم: سوار ریش آبی هفت همسر داشت، سفید برفی با هفت کوتوله پشت  هفت کوه زندگی می گرد و افسانه ی اژدهای هفت سر
… علاوه بر این می توان به هقت  اقلیم، هفت اورنگ، هفت دفتر شاهنامه، هفت پیکر، هفت هیکل، هفت گناه کبیره، هفت خان  رستم، هفت الوان، هفت گنج، هفت رکن نماز،هفت تحلیل و هفت طواف (در اعمال حج)، هفت  قبله(مکه، مدینه،نجف،کربلا،کاظمین،سا مرا،مشهد) و… اشاره کرد و به این ترتیب بود که  تعداد بیشماری هفتگانه در دنیا بوجود آمد و به عدد هفت تقدس خاصی بخشید

 


زرتشت زمين را دارای 7 بخش  ميدانست ؛

 

آرامگاهِ کوروش بزرگ 7 پله  دارد؛

 

از  تجزيه نور خورشيد 7 رنگ حاصل می شود؛

 

دوره  کودکی 7 سال طول می کشد؛

 

عجايبِ  هفتگانه؛

 

7 آتشکده زرتشت: آذرنوش، آذرمهر، آذرآبادگان، آذرتشت،  آذرخرداد…..؛

 

7 پله ومرامِ اعتقادی برای رسيدن به عرفان زرتشتی وجود دارند: کلاغ، ميهمان، سرباز، شير، پارسی، خورشيد، پير(پدر)، که شير وخورشيد نمادِ پرچمِ  ايرانيان شد.

 

به  روايتِی هفت سين، نشانه هفت دانه گياهی است که ميتوان با آن سبزه نوروز را تهيه  کرد: جو، ماش، عدس، ارزن، لوبيا، نخود و ..؛

 

در زمانهای پارسيانِ کهن، مردم از هر  هفت دانه، سبزه می پروراندند - 10 روز قبل از نوروز - و ظروفِ آنرا بر سر درِ خانه  های خود ميگذاشتند و هر کدام بيشتر و بهتر سبز ميشد، نشانه پر ثمریِ آن محصول برای  کاشت در آن سال بود- سنت-.

 

در اصل 7 س، بمعنای هفت  سپندان"فرشته" ميباشد، که 6 تای آن الگوی 6 ابر فرشته در آيينِ زرتشتی ميباشند و  هفتمين اهورا مزدا ميباشد، که بر آن اساس نامِ ماههای ايرانی نيز انتخاب شده  اند:ارديبهشت"سبزه"؛ خرداد"سنجد"؛ امرداد"سرکه= انگور آماده سرکه شدن است"؛  شهريور"سمنو= که از جوانه گندم درست ميشود"؛ بهمن"سماق= سماک"؛ اسفند= اسپندار  مزد"سيب"؛ اهورامزدا"سير".وجود چيزهای ديگری که نامشان با سين شروع ميشوند - سماور،  سکه،…- و يا چيزهايی که با سين شروع نميشوند- ماهی، آيينه وشمعدان، …. - برای تزئين  اشکالی ندارد ولی به هيچ وجه نميتواند هفت سينِ اصلی را که نشانه هفت سپندار"فرشته" است، جايگزين کند.

 

بر همين اساس بسياری از ديگر مسلکها  و اديان نيز بر گرفته از آئين زرتشت، از عدد 7 استفاده بسيار  ميکنند:

 

در عيسويت آمده که عيسی 7 خوراکِ  پسنديده داشت- نمک، سرکه، نان؛ تره، ماهی، روغن، عسل=انگبين-

 

در  انجيلِ يوهنا آمده است که يوهنا 7 روح، 7 خورشيد، 7 چهره، 7 گوسفندِ 7 شاخ و 7 سر  و7 چشم را همراه با 7 فرشته در خواب ديد؛

 

ادونتيست و بعضی ديگر فرقه های  مسيحيت، 7 ژانويه را تولد اصلیِ عيسی ميدانند؛

 

در  مسيحيت 7 نوع نيايش، 7 گناه، 7 توبه، 7 اندوه و 7 شادی وجود دارد؛

 

در  اسلام در مراسمِ حج، 7 دور خانه کعبه را می چرخند؛

 

معلقاتِ  سبعه، 7 بتِ اصلی بر سر درِ خانه کعبه بودند؛

 

قرآن 7 بخش دارد: وعد، وعيد، وعض، قصص، امر به معروف، نهی از منکر، ادنيه؛

 

7 عضو در سجده در وقتِ نماز بر زمين است؛

 

برای  پاکيزه شدن اشاره به 7 بار آب کشيدن شده؛

 

اولين  سوره قرآن 7 آيه دارد؛

 

در قرآن 7 بار سلام آمده: سلام به نوح، به ابراهيم، به موسی،

 

به  هارون، به ياسين، به خالدين، به الحی فجر؛

 

اصحاب  کهف 7 تن بودند؛

 

در بهشت 7 چشمه ونهر و در دوزخ 7 طبقه"عشکوب" است

 

که  آخرينِ آن اسفل السافلين است؛

 

در قرآن آسمان را دارای 7 طبقه ميداند؛ برای مردگان شبِ هفت  ميگيرند...

اگر اصول عقايد حلول  روح اين طور نشان داد که 7 مرحله از تکامل وجود دارد، اين نيز حقيقت دارد که بوديست  ها ايده تکامل 7 مرحله اي روح را از آريايي هاي هند گرفته اند نه از مصريان که با 7 داستان و 7 چتر به تمثيل در آمده و به تدريج به طرف بالاي در بتکده ها تنزل يافته  است.
در  پرستش اعجاب برانگيز ميترا ، 7 دروازه ، 7 محراب و 7 اعجاب وجود داشته . روحانيون  بيشتر مليت هاي شرقي به 7 رتبه تقسيم مي شدند . در معابد 7 گام تا به محراب بر مي  داشتند. شمع ها در شمعدان هاي 7 شاخه روشن مي شد. لژهاي فراماسوني متعددي تا به  امروز 7 و14 پله داشتند
.
7 کره سياره اي به عنوان  الگويي براي تقسيمات ايالتي و سازمان ها استفاده مي شد. چين به 7 استان و ايران  باستان به 7 ساتراپ تقسيم شده بود. بنابر افسانه هاي عرب 7 فرشته خورشيد را با يخ و  برف خنک مي کنند، در غير اين صورت زمين سوخته و ذغال مي شود . 7000 فرشته هر روز  باد آورده و باعث حرکت خورشيد مي شوند. قديمي ترين رودخانه هاي شرق يعني گنگ و نيل  هر يک 7 مصب داشتند. شرق در عهد عتيق 7 رودخانه اصلي داشته . 7 خزانه مشهور ، 7 شهر  پر از طلا ، عجايب هفتگانه جهان و غيره ... که هر يک به نوبه خود باعث مي شود که  عدد 7 نقش برجسته اي در معماري معابد و کاخ ها داشته باشد . بتکده مشهور چورينگهام  بوسيله 7 ديوار مربع شکل احاطه شده، در 7 رنگ مختلف رنگ شده و در ميانه هر ديوار يک  هرم 7 طبقه تعبيه شده است
.
7 کره سياره اي به عنوان  الگويي براي تقسيمات ايالتي و سازمان ها استفاده مي شد. چين به 7 استان و ايران  باستان به 7 ساتراپ تقسيم شده بود. بنابر افسانه هاي عرب 7 فرشته خورشيد را با يخ و  برف خنک مي کنند، در غير اين صورت زمين سوخته و ذغال مي شود . 7000 فرشته هر روز  باد آورده و باعث حرکت خورشيد مي شوند. قديمي ترين رودخانه هاي شرق يعني گنگ و نيل  هر يک 7 مصب داشتند. شرق در عهد عتيق 7 رودخانه اصلي داشته . 7 خزانه مشهور ، 7 شهر  پر از طلا ، عجايب هفتگانه جهان و غيره ... که هر يک به نوبه خود باعث مي شود که  عدد 7 نقش برجسته اي در معماري معابد و کاخ ها داشته باشد . بتکده مشهور چورينگهام  بوسيله 7 ديوار مربع شکل احاطه شده، در 7 رنگ مختلف رنگ شده و در ميانه هر ديوار يک  هرم 7 طبقه تعبيه شده است
.
مانند روزهاي پيش از طوفان  نوح در معبد بوريپا که حالا بوريس ميناد ناميده مي شود 7 صحنه وجود داشته ، نماد 7 دايره متمرکز از 7 کره که از کاشي و فلز ساخته شده بود و به رنگ سياره حاکم از کره  اي که نماينده آن بود پاسخ مي داد. نه تنها مسيحيت قديم بلکه مسيحيت جديد نيز عدد7 را حفظ کرده . در موارد نجومي و مذهبي از کفار رومي شروع مي کنيم که هفته را به 7 روز تقسيم کرده و 7 روز را بسيار مقدس مي دانستند، سات يا ساندي روز ژوپيتر ، که  تمامي ملل مسيحي بخصوص پروتستان ها آن را پاس مي داشتند . اگر به ما گفته شده که  اين سنت از بت پرست هاي روم نبوده بلکه از موحدين يهودي بوده پس چرا شنبه يا روز  سبت بجاي يکشنبه مقدس شناخته نشده است؟ اگر در رامايانا 7 حياط در اقامتگاه شاه هاي  هندي ذکر شده و7 دروازه عموما به معابد مشهور و شهرهاي قديمي راهنما مي شوند پس چرا  فريسلندي ها در قرن دهم از دوره مسيحي به عدد 7 در تقسيم استان هايشان چسبيدند و  اصرار بر پرداخت 7 فينيک در اعانه کردند؟ روم مقدس و امپراطوري مسيحي در کنترل 7 نفر بوده . مجارها تحت رهبري 7 دوک مهاجرت کردند و 7 شهر يافتند که امروزه  ترانسيلوانيا خوانده مي شود. اگر روم مشرک در 7 تپه ساخته شده ، کنستانتينوپل نيز 7 نام داشت : بيزانتين ، آنتونيا، روم جديد ، شهر کنسانتين ، جداکننده جهان ،خزانه  اسلام ، استانبول و همينطور شهر 7 تپه و 7 برج نيز خوانده مي شد که توسط مسلمان ها 7 بار در 7 هفته محاصره شده و توسط سلطان هفتم عثماني تسخير شد. در باورهاي مردم  شرق 7 کره سياره اي بوسيله 7 حلقه ، در هفت قسمت از بدن زنان نشان داده مي شود: سر،  گردن ، دست ها ، پاها ، گوش ها ، در دماغ ، اطراف کمر و اين 7 حلقه يا دايره تا به  امروز از طرف خواستگار به عروس داده مي شود . زيبايي زن در ترانه هاي فارسي در 7 جذابيت اوست. 7 سياره هميشه در مسافتي مساوي از هم قرار دارند و در همان مسير مي  چرخند. از اين رو عقيده هماهنگي ابدي کيهاني پديد مي آيد . در اين رابطه عدد 7 مقدس  مي شود و هميشه اهميت خود را براي ستاره شناسان حفظ مي کند. فيثاغورثي ها 7 را به  عنوان تصوير و الگوي نظم الهي و هماهنگي طبيعت مي شناختند. اين عددي بود که دو بار  حاوي عدد مقدس 3 براي تثليث بود که به آن 1 يا جهان الهي اضافه مي شد. از آن جا که  هماهنگي طبيعت در صفحه کليد فضا ميان 7 سياره صدا مي دهد ، پس هماهنگي 7 صداي قابل  شنيدن در طرح ساده تري بين مقياس موسيقيايي 7 صدا رخ مي دهد . عدد 7 به طورنمادين  به وحدت الوهيت با جهان اشاره مي کند اين ايده فيثاغورثي بوسيله مسيحيان بخصوص در  قرون وسطي به کار رفته که عدد 7 را در معماري مقدس بکار مي بردند . براي مثال  کليساي مشهور کلن اين عدد را درتمام جزييات نشان مي دهد. اهميت اين عدد جادويي در  جهان تفکر و فلسفه کمترنيست : يوناني ها 7 حکيم داشتند ، مسيحيان قرون وسطي 7 هنر  آزاد( گرامر ، علم معاني ، ديالکتيک ، جبر ، هندسه ، موسيقي و نجوم ) . در اسلام  شيخ الاسلام براي سخنراني هاي مهم 7 تن از علما را دعوت مي کرد . در قرون وسطي بايد  سوگند در برابر 7 شاهد خورده مي شد و به کسي که سوگند براي او خورد ه مي شد 7 بار  خون مي پاشيدند
.
اشيا مقدس با طلا و نقره  ساخته شده و 7 بار تطهير مي شدند . دادگاه هاي قديم آلمان با 7 درخت طراحي مي شد که  زير آن ها جايگاه ژوري بود . مجرمين 7 بار به تنبيه تهديد مي شدند و پاداش 7 گانه  اي قول داده مي شد. هر کسي از اهميت خاص 7 پسر در غرب آگاه است . تمام شخصيت هاي  اسطوره اي عموما" 7 پسر داشتند . در آلمان شاه و امپراطور نمي توانست از پدر  خواندگي پسر هفتم سر باز زند حتي اگر او يک گدا بود. در شرق براي يک مباحثه يا امضا  پيمان صلح طرفين 7 يا 49 (7x 7) هديه مبادله مي کنند
.
براي ذکر  تمامي مواردي که شامل اين عدد اسطوره اي مي شود کتابخانه اي لازم است . ما به ذکر  چند مورد ديگر از قلمرو شيطاني اکتفا مي کنيم . بنا به روحانيون مسيحي قديم قرار  داد با شيطان بايد 7 بند داشت براي 7 سال منعقد مي شد و 7 بار توسط طرف قرارداد  امضا مي شد . تمامي نوشيدني هاي جادويي که به وسيله دشمن ها تهيه مي شد از 7 گياه  گرفته مي شد. جنگ هاي اسطوره اي 7 سال و 7 ماه و 7 روز طول ميکشيدند و قهرمان هاي  در نبرد به عدد ، 7 و 70 و 700 و 7000 و 700000 بودند. پرنسس داستان کوتوله ها 7 سال در احاطه طلسم بود

7

از تركيب دو عدد 3 و 4 ايجاد شده است كه بنابر حكمت  فيثاغورثي و زماني بسيار دورتر از آن، اعدادي خوش يمن شناخته ميشدند.

 

به عقيده بابليان،  مصريان و تمدنهاي باستاني ديگر، به وجود 7 سياره مقدس اعتقاد داشتند. در زبان عبري  لغت قسم خوردن، به طور تحت اللفظي به معناي قرار گرفتن تحت نيروي 7 چيز است كه  برگرفته از هفت ميشي است كه در پيمان ميان ابراهيم نبي و ابي ملك در بيرشيبا به آن  اشاره شده است.

 

هرودت نيز به يك  قسم عربي اشاره كرده كه در آن هفت سنگ به خون آغشته مي شوند. آفرينش جهان در هفت  روز انجام شده، هفته 7 روز دارد، 7 حسن خداداد، 7 گناه كبيره، 7 مرحله در زندگي  انسان، 7 طبقه بهشت و جهنم و مثالهاي بي شمار ديگري در ميان اديان، ملل و اعصار  مختلف از جمله مصاديق حضور جادويي عدد 7 در زندگي و مرگ انسانهاست.

 

تعدادي از  مشهورترين 7 هاي جهان عبارتند از:

 

هفت طبقه  بهشت: بر اساس  آيات قرآن و مفسران احاديث، بالاترين درجه سعادت معنوي، ورود به طبقه هفتم بهشت  است. مسلمانان به وجود هفت طبقه يا مرحله آمرزش و بهشتي شدن اعتقاد دارند. اين  طبقات هفتگانه همانهايي هستند كه طي شده است.

 

هفت گناه  كبيره: هفت گناه كبيره گناهاني هستند كه در زمان تاريخ بسيار قديم  رهبانيت مسيحي مشخص شده و در قرن ششم ميلادي توسط پاپ گرگوري اول يا گرگوري كبير در  يك دسته قرار گرفته اند. اين گناهان عبارتند از: تكبر، طمعكاري، شهوت در معناي  تمايل بيش از حد يا نامشروع جنسي، حسادت، شكم پرستي كه معمولا مستي نيز در آن منظور  ميشود و تنبلي. همف گناه كبيره از موضوعات مورد علاقه در وعظ و خطابه ها،  نمايشنامه هاي اخلاقي و هنر اروپاي قرون وسطي بوده است.

 

هفت كلمه  آخر: هفت كلمه آخر، به آخرين جمله حضرت عيسي بر صليب اشاره دارد. اين كلمات از اين قرارند: خداي من، چرا مرا به خود  واگذاشتي؟

 

هفت علم انساني ( علوم  سبعه ): طبقه بندي آزاد موضوعاتي كه از قرن پنجم ميلادي به بعد،  دربرگيرنده برنامه آموزشي غرب در قرون وسطا بود. به نظر ميرسد كه نام "علوم انساني" برگرفته از رساله "سياست" ارسطو باشد كه در آن از "شاخه هايي از دانش كه شايسته  انسان آزاد است" ، يعني دانش اوليه اي كه براي يك شهروند با تحصيلات مناسب لازم  است، سخن گفته است. اين علوم عبارتند از علوم سه گانه: دستور زبان ( ادبيات ) ، علم  بيان و ديالكتيك ( مباحثه و مكالمه ) و علوم چهارگانه كه پيشرفته تر بوده و از اين  قرارند: حساب، هندسه، موسيقي و نجوم.

 

عجايب هفتگانه  طبيعي: كوه اورست در مرز نپال و چين، آبشار ويكتوريا در آفريقا،  گرند كنيون Grand Canyon آمريكا، ساحل مرجان بزرگ استراليا، سپيده دم شمالي قطب  شمال، آتشفشان و پاريكوتين Paricutin در مكزيك و بندر ريو دوژانيرو برزيل.

 

هفت مرد  فرزانه: نامي كه در سنت يوناني به هفت تن از سياستمداران،  قانونگذاران و فيلسوفان قرن 7 و 6 قبل از ميلاد داده شد. اين فرزانگان عبارتند از:  "سولون" قانونگذار يوناني، "تالس" فيلسوف اهل ميلتوس، "پيتاكوس" فرمانده نظامي اهل  ميتيلن، "كلئوبولوس" فيلسوف اهل رودس، "شيلون اسپارتي" از ناظران شاه، "بياس" فرزانه ترين هفت فرزانه، اهل پري ين و"پرياندر" حاكم مستبد  كورنتي.

 

هفت  دريا: شامل درياهاي قطب شمال و قطب جنوب، اقيانوس آرام شمالي و  جنوبي، اقيانوس اطلس شمالي و جنوبي و اقيانوس هند.

 

هفت حس: بر اساس تعليمات  باستاني، روح انسان يا "بدن مقدس درون" او مركب از هفت خاصيت است كه هر يك تحت  تاثير يكي از سيارات هفتگانه اند. "آتش" موجب زندگي، "خام" به  وجود آورنده توانايي احساس كردن، "آب" موجب قدرت بيان، "هوا" حس چشايي، "مه" موجد  حس بينايي، "گلها" به وجود آورنده حس شنوايي و " باد جنوب" به وجود آورنده حس  بويايي.

 

هفتمين پسر از  هفتمين پسر: همانطور كه گفتيم هفت جادويي ترين اعداد است و در معرفت  قومي، هفتمين فرزند پسر از هفتمين پسر يك خانواده با نيروهاي قدرتمند جادويي و  شفادهندگي متولد ميشود. او پيشگو است و از قدرت هاي عجيبي برخوردار  است.

 

عجايب هفتگانه قرون  وسطي: آمفي تئاتر روم، كاتاكومبهاي (سرداب) اسكندريه مصر، ديوار  بزرگ چين، استون هنج در ويلتشاير انگلستان، برج كج پيزا، برج چيني (از جنس چيني) نانكينگ، مسجد اياصوفيه در استانبول

عدد 6 عدد شیطان و عدد 7 عدد مقدس و کامل است؟

 

بله. در کتاب مقدس  از عدد 7 به عنوان عدد مقدس و کامل استفاده شده و از عدد 6 به عنوان عدد شیطانی. اما آیا این به خاطر خرافی بودن است یا دلیل خاصی دارد؟

 

همانطور که می دانید  ،‌ آفرینش در 6 روز انجام شد و در روز هفتم خداوند پس از آفرینش استراحت کرد. اما  بهتر است اول ببینیم آیا این استراحت ، استراحتی مثل ما انسان هاست؟ مگر خدا خسته  می شود که استراحت کند؟ در اینجا منظور از استراحت تکمیل کردن برنامه ایست که خدا  گذاشته بود . در واقع روز هفتم می تواند زمانی باشد که مسیح مصلوب می شود و برنامه  خدا تکمیل می شود . برنامه خدا این بود که مسیح بیاید و برای نجات ما انسان ها  مصلوب شود و در واقع روز هفتم که روز استراحت خدا بود را می توان همین روزی دانست  که مسیح مصلوب شد. پس خدا در روز هفتم کار خود را تمام کرد . به همین دلیل از عدد 7 به عنوان عدد مقدس استفاده شده است . در واقع از عدد هفت به نشانه کامل بودن  استفاده می شود . همچنین عدد 777 بسیار معروف است. این به دلیل تثلیث خداوند  استفاده می شود. یعنی سه شخصیت خداوند یکتا که پدر و پسر و روح القدس می باشد . شما  در اینجا هم می توانید ببینید که 777 یک عدد است اما سه رقم دارد . این نشان تثلیث  مقدس است ، زیرا هر سه شخصیت مقدس و کامل هستند.

 

اما در مورد عدد 6. عدد 6 اولا عددی  ناقص است زیرا یکی کمتر از عدد 7 که نشان دهنده کامل بودن است آمده ، و ثانیا  همانطور که می دانیم انسان در روز ششم آفریده شد و در همان روز بود که گناه به جهان  آمد . در واقع روز ششم را می توان از روز آفرینش انسان تا روز مصلوب شدن مسیح دانست  که در واقع زمان حکومت شیطان بر جهان بود. اما پس از مصلوب شدن مسیح، شیطان شکست  خورد . پس عدد 6 عددی شیطانی است . اما شیطان همیشه تقلیدکار بوده و از تثلیث مقدس  تقلید می کند و تثلیث شیطانی را شکل می دهد. در واقع شیطان و دجال و پیامبر دروغین  که هر سه همان شیطان هستند اما در سه شخصیت . به همین خاطر از عدد 666 استفاده می  شود . البته در مکاشفه یوحنا هم نوشته شده که تعداد حروف آن حیوان ( شیطان ) به 666 می رسد که باز هم نشان دهنده شیطانی بودن این عدد است . و در تاریخ هم بارها اتفاق  افتاده ( همان طور که در کتابمقدس هم پیشگویی شده‌ ) که روی پیشانی یا سر افرادی  عدد 666 حک شده است ! در مکاشفه پیشگویی شده که در روزهای آخر مردم باید این عدد را  روی دست و پیشانی آنها حک شود و هر کس این کار را نکند کشته می شود و در این ایام  می بینیم که کد هایی که به افراد داده می شود زمینه را برای ورود شیطان آماده می  کند .

 

بله دوستان. این عدد را جدی بگیرید . بعضی دوستان فکر می کنند که این عدد فقط خرافات است . عددیست مثل عدد 13 که به  خاطر خرافات تعدادی ، عددی نحس محسوب می شود. ولی نه دوستان. در مورد عدد 13 درست  فکر کرده اید . این عدد به طور خرافی نحس محسوب شده ، اما عدد 666 واقعا عدد شیطان  است . متاسفانه امروزه بعضی دوستان به این عدد توجهی ندارند و خیلی راحت روی آی دی  خود می گذارند اما چه بسا که همین آی دی ها زمینه را برای حک کردن این عدد و ورود  شیطان به زمین را آماده نکند. دوستان عزیز. مواظب باشید و با هر چیزی شوخی نکنید . کمی جدی بگیرید. بعضی دوستان می گویند که ما قصد خاصی از گذاشتن این عدد نداشتیم و  فقط به قصد شوخی بود یا این که از این عدد خوشمان می آمد یا اینکه می گویند می  دیدیم دوستان من می گذارند و من هم گذاشتم دریغ از اینکه بدانند با گذاشتن این  اعداد شیطان را فرا می خوانند . بله دوستان. شیطان به نحوی می آید و وارد زندگیمان  می شود که حتی نمی توانیم فکرش را بکنیم. با پیشرفت تکنولوژی ، شیطان هم راحتتر می  تواند وارد زندگی ما شود. با اینترنت ، با آهنگهای شیطانی که شاید خود شما هم فکر  نکنید که شیطانست ، با فیلم هایی که ساخته می شود و اتفاقا فروش خوبی هم دارد ، با  کتابهایی که نوشته می شود ، از علامت هایی که افراد استفاده می کنند ، فالگیری ،  احضار ارواح ، یوگا ، جادوگری و کارهای خارق العاده که از شیطان بر می آید . بله  دوستان. همه اینها که انسانهای امروزی را جذب خود کرده است از شیطان است . شاید  خودتان هم باور نکنید که شیطان چگونه وارد زندگیتان شده است . زیرا شیطان مانند  کسیست که بسیار زشت است اما با تزئینات و آرایش ها و لباس های بسیار قشنگ خود را  زیبا جلوه می دهد ، اما وقتی آرایش ها را بر می داری ، می بینی که ابسیار زشت و  پلید است . پس گول تزئینات او را نخورید . شیطان را جدی بگیرید !


شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,

|
 
{background:url('http://upload7.ir/imgs/2014-03/42176368880498725927.jpg') no-repeat center top


به وبلاگ خودتون خوش آمدید

http://upload7.ir/imgs/2014-03/42176368880498725927.jpg

 

 

مریم

 

5 ارديبهشت 1393
7 فروردين 1393
2 فروردين 1393
1 فروردين 1393
7 اسفند 1392
6 اسفند 1392
4 اسفند 1392
3 اسفند 1392
2 اسفند 1392
1 اسفند 1392

 

تفاوتهای جالب چپ دست ها وراست دستها
آموزش فال قهوه
سخت افزار نورومورفیک‌ جدید، مغز انسان را شبیه‌سازی خواهد کرد
دانستیهای جالب در مورد گیتار
بهترین روش برای حرف زدن با همسر
شگفتی های خلقت
اشعار حسین پناهی
سخنان حکیمانه از بزرگان4
سخنان حکیمانه از بزرگان3
سخنان حکیمانه از بزرگان2

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشق شکسته و آدرس maryam856.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





عاشقانه علیرضا
فارین
پرنیا
سروش
فوژان
سر دنده ال ای دی led
ردیاب مخفی خودرو

 

ارسال دستگاه از چین به ایران
حمل از دبی
قلاده اتوماتیک ضد پارس
الوقلیون

 

RSS 2.0

فال حافظ

جوک و اس ام اس

نازترین عکسهای ایرانی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 73
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 93
بازدید کل : 42876
تعداد مطالب : 100
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

Up Page

.: Weblog Themes By www.NazTarin.Com :.


--->